19 Ιαν 2009

Ιεραρχών Λόγοι

Ιεραρχών Λόγοι
Μια απόπειρα σύγκρισης
Παράδειγμα 1ο
«Οι νέοι έχουν δίκιο να είναι οργισμένοι»
Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας Αναστάσιος

Σε συνέντευξή του, που δημοσιεύεται στην kathimerini.gr/ (18-1-2009), ο Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας μιλά για τον παρεμβατικό ρόλο της Εκκλησίας στα κοινωνικά δρώμενα, εν μέσω παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, την ομαλή ένταξη των μεταναστών στην κοινωνία και την ανάγκη στενής συνεργασίας Ελλάδας - Αλβανίας στο μεταναστευτικό ζήτημα, αλλά και για το θυμό των 15χρονων. Έχουν δίκιο οι νέοι που θυμώνουν με όσα απαράδεκτα διαπιστώνουν καθώς μεγαλώνουν, με την ασυνέπεια λόγων και έργων των μεγάλων, με τη χλιδή των ολίγων και την ανέχεια των πολλών. Αλλά -συμπληρώνει ο ιεράρχης- ας μην εκχωρούν την προσωπική τους βούληση και ελευθερία σε συνθήματα άλλων που μπορεί να κινούνται από ιδιοτέλεια. Το μήνυμα που στέλνει, σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς, ο κ. Αναστάσιος, συμπυκνώνεται σε δυο λέξεις - «υπάρχει ελπίδα».
Η θέση της Εκκλησίας, ως συνόλου και κάθε χριστιανού προσωπικά, όπως αναφέρει, είναι ο σεβασμός παντός ανθρωπίνου προσώπου, ανεξαρτήτως καταγωγής ή γλώσσας, ιδιαιτέρως όταν βρίσκεται σε δοκιμασία και ανάγκη.
Ερωτηθείς «ποια συμβουλή θα έδινε σε έναν θυμωμένο 15χρονο», απάντησε χαρακτηριστικά:
«Κατ’ αρχήν θα του έλεγα ότι έχει δίκιο που θυμώνει με όσα απαράδεκτα διαπιστώνει καθώς μεγαλώνει. Με την ασυνέπεια λόγων και έργων των μεγάλων. Με την αδικία της κοινωνίας. Με τη χλιδή των ολίγων και την ανέχεια των πολλών. Με την υποκρισία και ανευθυνότητα των λεγομένων αρμοδίων στους διαφόρους τομείς της κοινωνικής ζωής. Αλλά μετά την οργή, πρέπει νηφάλια να καθίσει να σκεφθεί ποιο είναι το δικό του χρέος. Τώρα που βρίσκεται στην εφηβική ηλικία, να μην εκχωρεί την προσωπική του βούληση και ελευθερία σε συνθήματα άλλων που μπορεί να κινούνται από ιδιοτελείς επιδιώξεις. Να μη γίνει άχρωμο στοιχείο μιας μάζας, αλλά να μείνει υπεύθυνο κύτταρο της κοινωνίας..»

Παράδειγμα 2ο
«Αγνώμονες και αχάριστοι οι Κύπριοι»

Αρχιεπίσκοπος Κύπρου Χρυσόστομος

Για αγνωμοσύνη του κυπριακού λαού έναντι του τέως Προέδρου Τάσσου Παπαδόπουλου έκανε λόγο ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος, επισημαίνοντας ότι ο Τ. Παπαδόπουλος ''γλίτωσε την Κύπρο και την κρατική οντότητα της Κύπρου από τη διάλυση''.
Μετά την τέλεση του 40ήμερου μνημοσύνου του τέως Προέδρου και φανερά συγκινημένος ο Αρχιεπίσκοπος τόνισε ότι "αυτή είναι η μοίρα των μεγάλων και στην ιστορία έχουμε πολλά παραδείγματα. Εύχομαι ο Τάσσος να είναι ο τελευταίος". Κληθείς να διευκρινίσει από ποιους προέρχεται η αγνωμοσύνη, ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος δήλωσε: "Από τον κυπριακό λαό, δυστυχώς".(Πολίτης,19/1/2009)


Ο λόγος του Προκαθήμενου της Εκκλησίας θα έπρεπε να είναι λόγος αγάπης, κατανόησης, συνένωσης και συναδέλφωσης. Αντίθετα, στους χαρακτηρισμούς αυτούς του Αρχιεπισκόπου για τον Κυπριακό λαό εμπεριέχεται εμπάθεια. Η συναισθηματική φόρτιση δε δικαιολογεί αυτό τον διχαστικό και συγκρουσιακό λόγο.

8 σχόλια:

maria είπε...

μακάρι να έλεγε μόνο αυτό. είναι ανάξιος.όταν ανοιγει το στόμα του, μόνο βλακίες και ασυναρτησίες αραδιάζει. θα είναι απο τους πρώτους που θα κριθούν απο Τον Θεό.και θα ήθελα να ήμουν μπροστά!

Ανώνυμος είπε...

Κανείς νοήμων δε θα έπρεπε να τον παίρνει στα σοβαρά. Εξάλλου, ακόμη και τον ίδιο τον Αρχιεπίσκοπο να ρωτήσετε, δε θυμάται η δεξιά του, το τι έλεγε η αριστερά του, την επομένη των εκάστοτε δηλώσεων...

maria είπε...

είναι μόνος του ενα χάσμα...

Eva Neocleous είπε...

@fairyland,
Κι όμως είναι ο ανώτατος θρησκευτικός ηγέτης της Εκκλησίας της Κύπρου!

@Λεμέσια,
εκείνος δε θυμάται, ναι.Έλα όμως που κάποιοι άλλοι φανατικοί οπαδοί του θα αναμασούν τα λόγια του, μέχρι την επόμενη φορά που θα πει κάτι άλλο;
Εκείνο με τα βιβλία το άκουσες;Αν αναγκαστεί, είπε, θα καλέσει τους μαθητές να πετάξουν τα βιβλία ,"που διαστρεβλώνουν την Ιστορία"!

maria είπε...

Ευα τον τίτλο ξέρω ότι τον κατέχει.
Τον εκπροσωπεί? όχι
Μετανοιώνει για τα λεγόμενα του άραγε? ρητορική ερώτηση

Ανώνυμος είπε...

Από τη στήλη του Κ. Κωνσταντίνου,Πολίτης, 21-1-2009
...Χθες είχαμε πιο σοβαρά πράγματα οπότε, σήμερα, έστω και ελαφρώς αργοπορημένα επιβάλλεται να ασχοληθούμε λίγο με το φοβερό ξέσπασμα του Αθυρόστομου Β' (8%) εναντίον του αχάριστου κυπριακού λαού ο οποίος δεν πήγε στο μνημόσυνο του μακαρίτη του Τάσσου, την Κυριακή. "Ανέβηκα σήμερα εδώ", πρόσθεσε, "για να τελέσω το 40ήμερο μνημόσυνο του αειμνήστου Τάσσου, μάλιστα και το Ευαγγέλιο της σημερινής Κυριακής ήτο επίκαιρο, που έδειξαν την αχαριστία τους οι εννέα θεραπευθέντες και, λόγω αυτής της φόρτισης, απέφυγα να κάνω και το κήρυγμα για το οποίο είχα καταλλήλως προετοιμασθεί. Βλέποντας την αγνωμοσύνη μπορώ να πω ότι ο Τάσσος γλίτωσε την Κύπρο και την κρατική οντότητα της Κύπρου από τη διάλυση". Ερωτηθείς από ποιους προέρχεται η αγνωμοσύνη, ο Αγιατολάχ Γκαντεμί απάντησε: "Από τον κυπριακό λαό, δυστυχώς"!

Σχετικό με την ανάρτησή σας.

Ανώνυμος είπε...

Ας μιλήσει και πάλι η Μαντώ Αραβαντινού:
1. “Από την βομβαρδισμένη μου μνήμη απαιτώ την αλήθεια.”

2. από συλλογή Γραφή Γ΄, 1971
ΙΙ.
Πέρασα μέσα από ένα σεισμό.
Το σώμα μου κρατάει τους κραδασμούς και τα χάσματα.
Κάηκε το δέρμα βαθιά και τα μαλλιά απ' τη ρίζα τους. (...)

Εθνορυμαγδός, Ασπροχριστιανισμός, Εθνορυμαγδός.
EPISTOLA DICE DICE.
Kαλοζωισμένο, Εθνικοθρεμμένο, Εθνομπακαλίκι.
DICE DICE NON DICE NON (...)


Εθνορυμαγδός πελεκητός,
Ασπροχριστιανικός.
Αρθρώνουν με χείλη ολάνοιχτα ήχους ηχηρούς και στιλπνούς που απ' όλους
διαφεύγουν.
Οχλοπόπολο DICE Εθνοπόπολο ΝΟΝ DICE ΝΟΝ.
Η μνήμη φρέσκια και νέα όπως τη μέρα της μάχης. (...)

Το ρήμα αναξιόπιστο και η γλώσσα ανάπηρη.[...]


Για την αντιγραφή, Γιώργος Μύαρης

Υ.Γ. Αφιερωμένο,μεταξύ άλλων, στους συναδέλφους της ΟΕΛΜΕΚ, συμ- πτωματικά.
Υ.Γ.2 Ευχαριστούμε για το μάθημα Ιστορίας.

υ.γ.3

Μπαγιάτικη επανάληψη: '57,
'58,'63,'65,'70,'73, '74... ∞

Οι νεκροί στις αγχόνες
Οι νεκροί στα πηγάδια, ΣΤΑ ΡΈΜΑΤΑ, ΣΤΙς ΆΚΡΕς ΤΩΝ ΔΡΌΜΩΝ
Οι νεκροί στα χαρακώματα
οι νεκροί χωρίς ηλικία
Οι νεκροί ΟΛΟΙ, ΟΛΩΝ
Οι νεκροί ΑΠΟ ΟΛΑ, ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ
Οι νεκροί ΑΠΟ ΤΙΠΟΤΑ

Μόνο οι νεκροί κάτω από το βλέμμα του θεού

Ανώνυμος είπε...

Κάποιος να τους ...διαβάσει το "Άγιε Σατάν, ελέησόν με" του Τεύκρου Ανθία!!!
Μάλλον να μπει σε ειδική ανάρτηση στο blog EPISHMANSEIS.