3 Ιαν 2009

"Οι Φιλόλογοι διαμορφώνουν προσωπικότητες"

Το άρθρο "επεσήμανα" από αφιέρωμα στο Έθνος για την Παιδεία και τις Ανθρωπιστικές σπουδές.Για να "παινέψουμε και το σπίτι μας"... Ωστόσο, πέρα από περίσσευμα καρδιάς, παιδαγωγική και επιστημονική συγκρότηση, πολλαπλές είναι οι απαιτήσεις του επαγγέλματος και οι φιλόλογοι το ξέρουν καλά.Καθότι, δύσκολοι και απαιτητικοί οι καιροί σήμερα.

http://www.ethnos.gr/
«Οι Φιλόλογοι διαμορφώνουν προσωπικότητες»
Οι φιλόλογοι, ως καθηγητές, περνούν πολλές ώρες με τα παιδιά. Το περιεχόμενο των φιλολογικών μαθημάτων δίνει ευκαιρίες και αφορμές για συζητήσεις γύρω από τα κοινωνικά θέματα αλλά και τους προβληματισμούς των εφήβων. Όσοι υποψήφιοι βλέπουν στενά βιοποριστικά το επάγγελμα του φιλολόγου ίσως θα πρέπει να το ξανασκεφτούν. Αν όμως θέλουν ένα συναρπαστικό επάγγελμα, που απαιτεί επαφή με τα παιδιά και περίσσευμα καρδιάς, τότε ας το προτιμήσουν. Γνωρίζοντας, βέβαια, ότι δεν φτάνει μόνο η μετάδοση των γνώσεων και η επιστημονική συγκρότηση, αλλά απαιτεί παιδαγωγική κατάρτιση και ευαισθησία, συμβάλλοντας έτσι στη διαμόρφωση ελεύθερων και σκεπτόμενων πολιτών. Ένα από τα πολλά μηνύματα της εποχής λέει ότι ο καθηγητής δεν μπορεί πια να είναι μόνο πομπός πληροφοριών. Πρέπει να παίξει και τον ρόλο του δέκτη και αναμεταδότη. Πολύ περισσότερο ο φιλόλογος. Ο φιλόλογος είναι από τη φύση της δουλειάς του το παραδοσιακό «αποκούμπι» του μαθητή μέσα στο σχολείο. Εκείνος οφείλει να παίρνει την πρωτοβουλία του διαλόγου. Ειδικά στην εποχή μας, που με εκρηκτικό τρόπο καταδεικνύει αυτές τις μέρες πόσο μεγάλη ανάγκη έχει ο μαθητόκοσμος να ακουστεί. Αυτά αφορούν όλους τους αποφοίτους των τμημάτων φιλολογικών σπουδών.

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Καλή Χρονιά :)

όλα αυτά περί προσωπικότητας που πλάθει η Παιδεία και δη ο φιλόλογος, τα βλέπω ουτοπικά. Σε μια μονομερή και τεχνοκρατική παιδεία, που οι δεξιότητες παίρνουν τη θέση της μόρφωσης, που ο καθηγητής πρέπει να κυνηγήσει την ύλη για τις εξετάσεις, ο ρόλος του φιλολόγου είναι απλώς λίγο περισσότερο παιδαγωγικός από τους υπόλοιπους καθηγητές. Ποιος μπορεί να μιλήσει για την επανάσταση της εφηβικής Αντιγόνης, ποιος να επεκταθεί στην Ελένη του Σεφέρη ή στον Αρδιαίο??? Και για να λέμε τα πράγματα ως έχουν, ποιο παιδί θα προσέξει τόσο τον καθηγητή όταν ο καθηγητής του φροντιστηρίου θεωρείται ο κατεξοχήν επιστήμονας και βοηθός του στον αγώνα της εισαγωγής???

Ως συνάδελφος συμπάσχω και εύχομαι ένα σύστημα που θα είναι πιο παιδαγωγικό και όχι ανταγωνιστικό.

Καλησπέρα:)

Eva Neocleous είπε...

Καλή Χρονιά Μαριάννα,
συμφωνώ με όσα λες.Το δημοσίευμα, σε κάποιο βαθμό, ωραιοποιεί τα πράγματα.Κι εδώ εξετασιοκεντρικό σύστημα έχουμε και σε μεγάλο βαθμό αναλωνόμαστε σε αγώνα δρόμου για να καλύψουμε την ύλη(ειδικά στη Γ΄Λυκείου).Όμως,πάντα υπάρχουν περιθώρια για υπερβάσεις και εμμονή στην ποιότητα της διδασκαλίας.
Υ.Γ. Συγχαρητήρια για το μπλοκ σου!