27 Ιουν 2009

Τα βρήκανε τελικά ΟΕΛΜΕΚ και Υπουργός Παιδείας!



Τα βρήκανε τελικά!
Υπουργός Παιδείας και ΟΕΛΜΕΚ αποδέχτηκαν τις προτάσεις της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής και ξαναέβαλαν τα μαχαίρια στα θηκάρια.
Η μεσολαβητική παρέμβαση του κ. Τορναρίτη υπήρξε καθοριστική και άκρως αποτελεσματική.
Κατάφερε δε να διαλύσει τα σύννεφα πολέμου που απειλούσαν το χώρο της Μέσης Εκπ/σης.
Η αποκατάσταση των σχέσεων επισφραγίστηκε με μια πρόσκληση σε γεύμα προς Α. Δημητρίου και Ε. Σεμελίδου, την οποία βεβαίως αποδέχτηκαν.
Συγχαρητήρια στον κ. Τορναρίτη!



Διαβάζουμε από τον τύπο:


"Σε χθεσινή έκτακτη συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας, παρουσία και του Γενικού Εισαγγελέα, αποφασίστηκε ή έγκριση των κανονισμών που κατέθεσε η Κυβέρνηση, σύμφωνα με τους οποίους το μέτρο για την εισδοχή των φοιτητών με διεθνείς εξετάσεις θα τεθεί σε ισχύ σε ένα χρόνο.



Η Επιτροπή αποφάσισε, ειδικά σε ό,τι αφορά τον Κανονισμό 4(α) ο οποίος ρυθμίζει την εισαγωγή ποσοστού υπεράριθμων φοιτητών στο Πανεπιστήμιο με διεθνείς εξετάσεις, ότι «δεν θα μπορούν να προσφερθούν θέσεις στην κατηγορία αυτή παρά μόνο, εάν υπάρξουν νέοι περί τούτου Κανονισμοί».

Όπως ανέφερε μετά το τέλος της συνεδρίας ο Πρόεδρος της Επιτροπής Νίκος Τορναρίτης, η Επιτροπή Παιδείας κατέληξε σε συγκεκριμένες και συγκροτημένες αποφάσεις με βάση τις οποίες καλείται, αφενός η ΟΕΛΜΕΚ «να αποσύρει άμεσα τα μέτρα τα οποία έχει εξαγγείλει» και αφετέρου το Πανεπιστήμιο «να αποσύρει άμεσα και βάσει της νομοθεσίας η οποία θα ψηφιστεί, τη μονομερή του απόφαση» για εφαρμογή ενός μέτρου το οποίο κατά τα άλλα συζητείται στη Βουλή.
«Έχουμε πει πολλές φορές ότι μονομερείς αποφάσεις και αποφάσεις που εγκλωβίζουν τους μαθητές δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτές από κανένα», είπε ο κ. Τορναρίτης.
Πρόσθεσε παράλληλα ότι «θα πρέπει πριν το 2009 τα μέρη να καταλήξουν σε ό,τι αφορά το συγκεκριμένο κανονισμό» καλώντας την ΟΕΛΜΕΚ η οποία διαφωνεί, όπως ανέφερε, «να καταθέσει προτάσεις» αλλά και τον Υπουργό Παιδείας να καλέσει τα μέρη σε συνεννόηση".

4 σχόλια:

VAD είπε...

Δεν μπήκα για ν'αφήσω σχόλιο,μόνο να σέυχαριστήσω για τις θύμησες που μου ξύπνησες,ξέρεις εσύ:))

Καλή σου μέρα,Ευα μου,
σ'ευχαριστώ πολύ,
καλό Σαββατοκύριακο...

Αμαδρυάς είπε...

Ο κόσμος ίσως δεν πρόκειται να καταλάβει γιατί προκλήθηκε το ζήτημα αυτό, αν δε γίνει ξεκάθαρο:


1. Ότι με την εισδοχή ή μη των αποφοίτων ιδιωτικών σχολείων, δε λύνεται το γενικότερο θέμα του συστήματος εισδοχής στο Πανεπιστήμιο. Ο οποιοσδήποτε διεκδικεί να έχει θέση επί του επί μέρους ζητήματος που προέκυψε, οφείλει να πει τη θέση του επί του γενικότερου ζητήματος, ενόψη της εκπαιδευτική μεταρρύθμισης. Υπουργός, Πανεπιστήμιο, ΟΕΛΜΕΚ και...Νίκος Τορναρίτης.


Μέχρι τούδε-αν έχω άδικο ή ελλιπή γνώση, ας με διορθώσει κάποιος- μόνον ο Υπουργός έχει διατυπώσει θέση για το ζήτημα: Ένας απόφοιτος-μια θέση. Δηλαδή εισδοχή όλων των αποφοίτων.Αυτό υποστήριξε σε συνέντευξή του στον τύπο παλαιότερα και σε ομιλία του σε ανοιχτή ημερίδα στην οποία ήμουν παρούσα.

Αυτή ήταν η θέση του υπουργού, που κατηγορείται ότι κάνει πλάτες στα ιδιωτικά συμφέροντα.

Κανείς εκ των άλλων ενδιαφερομένων δεν τοποθετείται και έτσι η συζήτηση του παρόντος θέματος αποπροσανατολίζεται.


2.Το θέμα δεν είναι με ποιον είμαστε στο συγκεκριμένο ζήτημα. Κανείς δεν έχει δίκιο. Ούτε το Πανεπιστήμιο, που επείγεται να περάσει μια ρύθμιση που είναι μέρος του γενικότερου, και εμπίπτει στο διάλογο για τη μεταρρύθμιση, στην οποία ασφαλώς και έχει λόγο.

Ούτε η ΟΕΛΜΕΚ έχει δίκιο,όταν τοποθετεί το ζήτημα στη στενή οπτική " προωθείται η ιδιωτικοποίηση της παιδείας". Και μάλιστα υποκριτικά, αφού η ιδιωτικοποίηση προωθήθηκε και επεκτάθηκε, ακριβώς λόγω της υποβάθμισης της δημόσιας παιδείας, για την οποία ευθύνεται και η Οέλμεκ, που στήριζε ανέκαθεν τις κυρίαρχες επιλογές για την παιδεία. Και λόγω του ότι ποτέ δεν ανέπτυξε εκπαιδευτικό κίνημα, ως όφειλε,πέρα από συντεχνιασμούς και ένα συνδικαλισμό παρωχημένων εποχών.

Η Οέλμεκ, ως κομματικά ελεγχόμενη, είναι αποφασισμένη να παίξει το κομματικό παιχνίδι της εναντίωσης συνολικά στην πολιτική της παρούσας κυβέρνησης, δεν παράγει αυτόνομη πολιτική και έτσι είναι μάταιο να ψάχνουμε εύλογες ερμηνείες της στάσης της. Εναντιώνεται στη μεταρρύθμιση και όλες της οι ενέργειες εκεί θα κατατείνουν.

3. Πέρα από το τι μπορεί να σκέφτεται κάποιος για το "γιατί τώρα" , δηλ. γιατί το πανεπιστήμιο επιλέγει την εφαρμογή τώρα του μέτρου,(παρότι πέρσι τέτοιο καιρό γινόταν η ίδια συζήτηση και όλοι συμφώνησαν για αναβολή του για ένα χρόνο). Πέρα από τον προβληματισμό ότι ίσως το μέτρο προωθεί τα παιδιά
των επωνύμων και των εχόντων, υπάρχει ούτως ή άλλως ένα θέμα αρχής , στο οποίο πάλι η κοινωνία και οι ενδιαφερόμενοι φορείς πρέπει να τοποθετηθούν:

Έχουν ή όχι δικαίωμα όλα τα κυπριόπουλα, όλοι οι απόφοιτοι, να διεκδικούν θέση και σπουδάζουν στο δημόσιο πανεπιστήμιο της χώρας τους; Και σε αυτό κανείς ,νομίζω, που είναι υπέρ των ίσων ευκαιριών, δεν μπορεί να απαντήσει αρνητικά. Το αντίθετο θα συνιστούσε διάκριση. Άρα, πρέπει να καθιερωθεί ένα σύστημα, που να το εξασφαλίζει αυτό. Κατά τη γνώμη μου , η αρχή ένας απόφοιτος-μία θέση, με βάση φυσικά τα ακαδημαϊκά προσόντα που εξασφαλίζει το παιδί στο Λύκειο, σε όλα τα χρόνια της φοίτησής του, είναι η λύση.

Eva Neocleous είπε...

VaD μου,
αχ αυτές οι θύμησες...
Καλά να περνάς στην πατρίδα.
Εμείς ακόμα εδώ, στις "επάλξεις"...

Αμαδρυάς,
ξεκάθαρες και σαφείς οι θέσεις σου.
Τα ερωτήματα παραμένουν:
Θα έπρεπε κάποτε να ψηφιστούν κανονισμοί για τη λειτουργία του παν/μίου;
Ποιοι από τους ενδιαφερόμενους φορείς κατέθεσαν απόψεις;
Ποιοι ευθύνονται για την κρίση και τη διακοπή του διαλόγου;
Αυτά είναι μερικά μόνο. Εν αναμονή των εξελίξεων.
Κατά τ΄άλλα, όλοι επιχαίρουν για τη δικαίωση των θέσεών τους.

Phivos Nicolaides είπε...

Τέλος (;) καλό όλα καλά ή έπεται συνέχεια;