11 Ιουν 2009
"Διώξεις εκπαιδευτικών για παιδαγωγικές δράσεις"
(Η αφίσα είναι από το blog Vassilis Petridis
Η alfavita.gr στο πλευρό της δασκάλας του 132ου Δ.Σ Αθηνών Στέλλας Πρωτονοταρίου
Όλοι οι εκπαιδευτικοί στο πλευρό της Στέλλας Πρωτονοταρίου!
Επιμέλεια: Χρήστος Κάτσικας, Ελένη Νικολαΐδου
Το Εκπαιδευτικό Ενημερωτικό Δίκτυο alfavita.gr καταγγέλλει απερίφραστα την ποινική δίωξη της συναδέλφου δασκάλας Στέλλας Πρωτονοταρίου, πρώην διευθύντριας του 132ου Δημοτικού Σχολείου. Η αφορμή για τη δίωξη αυτή ήταν μια σειρά θετικές δράσεις που πραγματοποιήθηκαν στο 132ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών με στόχο την εύρυθμη και αποτελεσματική λειτουργία του σχολείου, και οι οποίες συναποφασίστηκαν και εγκρίθηκαν από το Σύλλογο διδασκόντων του σχολείου.
Το 132ο Δ. Σχ. Αθηνών στεγάζεται στο σχολικό συγκρότημα της Γκράβας. Περισσότερο από το 75% των μαθητών του είναι αλλόγλωσσοι, προερχόμενοι από διαφορετικές εθνότητες. Λίγα χρόνια πριν η μαθητική διαρροή κινούνταν σε υψηλά επίπεδα, ενώ φαινόμενα ρατσισμού και ξενοφοβίας ήταν συχνά.
Η διευθύντρια του σχολείου, Στέλλα Πρωτονοτάριου και ο σύλλογος διδασκόντων αντιμετώπισαν συλλογικά το πρόβλημα, προχωρώντας σε μια σειρά παιδαγωγικών παρεμβάσεων, με στόχο την αντιστροφή της κατάστασης. Στα πλαίσια αυτά διοργάνωσαν μαθήματα ελληνικής γλώσσας σε μετανάστες γονείς και μαθήματα μητρικής γλώσσας σε αλλοδαπούς μαθητές (αλβανικής και αραβικής καταγωγής), εξέδιδαν τις ανακοινώσεις του σχολείου σε τρεις γλώσσες (ελληνικά, αλβανικά και αγγλικά ) και ανέλαβαν πλήθος άλλων πρωτοβουλιών με σκοπό πάντα την εξυπηρέτηση των μορφωτικών αναγκών των μαθητών τους.
Σύμφωνα με όλους όσοι μπήκαν στον κόπο να εξετάσουν τις παρεμβάσεις αυτές από την πλευρά των μαθητών, τα αποτελέσματα ήταν παραπάνω από ενθαρρυντικά. Η μαθητική διαρροή σχεδόν μηδενίστηκε, τα κρούσματα βίας εξαφανίστηκαν, οι μαθητές βελτίωσαν τις επιδόσεις τους και οι Έλληνες και μετανάστες γονείς ξεπέρασαν τις αναστολές και τις φοβίες τους και συμμετείχαν ενεργά στη ζωή του σχολείου.
Σήμερα, έναν και πλέον χρόνο μετά την απομάκρυνσή της από το 132ο Δημοτικό Σχολείο, η Στέλλα Πρωτονοταρίου διώκεται ποινικά, με μοναδικό μάρτυρα κατηγορίας τον τωρινό διευθυντή του σχολείου, επειδή παραχώρησε σχολικές αίθουσες για την πραγματοποίηση μαθημάτων μητρικής γλώσσας σε αλλόγλωσσους μαθητές το διάστημα 2005 – 2007, εκτός διδακτικού ωραρίου. Για συνδρομή στο ίδιο «έγκλημα» διώκεται και η δασκάλα που δίδασκε στα προγράμματα αυτά.
Διαβάστε λεπτομέρειες για το γεγονός και τα δεκάδες ψηφίσματα ΔΟΕ, ΟΛΜΕ, Δασκαλικών Συλλόγων και ΕΛΜΕ
Η δίκη θα γίνει στο Α΄ Μονομελές Πλημμελειοδικείο Αθηνών (2ο κτίριο, πρώην Σχολής Ευελπίδων), την Τρίτη 16 Ιουνίου 2009, στις 9 π.μ
ΘΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΕΚΕΙ!
Το άρθρο του Χρ. Κάτσικα που ακολουθεί (απόσπασμα) δημοσιεύτηκε στα Νέα, 9/6/2009
Τα Νέα
"Η Στέλλα Πρωτονοταρίου δεν είναι μόνη της. Την στηρίζουν οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες και δεκάδες διδασκαλικοί Σύλλογοι και Ενώσεις Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης που απαιτούν την παύση κάθε δίωξης εναντίον της, καθώς πιστεύουν ότι «η επίθεση που γίνεται στη συγκεκριμένη δασκάλα είναι επίθεση απέναντι σε κάθε σύλλογο διδασκόντων και κάθε εκπαιδευτικό που με τις παιδαγωγικές του πρωτοβουλίες ξεπερνάει την κρατική παιδαγωγική και παλεύει για την ικανοποίηση των μορφωτικών αναγκών όλων των μαθητών, ανεξάρτητα από την κοινωνική ή εθνική τους προέλευση."
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
12 σχόλια:
Ήταν αναμενόμενη η δίωξη. Αλίμονο! Τους σημαντικούς σε έργο και τους αληθινούς δασκάλους τους διώκουν Ευτυχώς! Για να μπορούμε κι εμείς να διακρίνουμε ποιοι αξίζουν. Είμαστε δίπλα της.
Και ποιό είναι το πρόβλημα του κυρίου διευθυντή, αν μαθαίνουν τη μητρική τους γλώσσα τα μεταναστόπουλα; Έλεος πλέον... Τί άλλο θα δούμε;
Ελπίζω να μην καταδικαστεί η καημένη δασκάλα, αλλά δυστυχώς, τιμωρούνται συχνά οι άνθρωποι με ανοιχτά μυαλά (και καρδιές...). Προτείνω να γίνει μία ιατρική εξέταση στον κύριο διευθυντή για συσκότειση εγκεφάλου και να τεθεί ο ίδιος σε διαθεσιμότητα. Αυτός είναι ο επικίνδυνος!
Πρωτάκουστα μεν, αληθινά δε...
Μπορείτε να δείτε όλο το ιστορικό, καθώς και τα ψηφίσματα συμπαράστασης
στην ιστοσελίδα της alfavita
http://www.alfavita.gr/anakoinoseis/ank1_6_9_0004.php.
Επίσης, στα Νέα(9-6-09)με τα σχόλια αναγνωστών για τη δίωξη.
Θερσίτη μου συμφωνώ.
Δεν ξέρω πού αλλού μπορούμε να φτάσουμε.
Και στην Κύπρο είχαμε περιπτώσεις "διώξεων" όχι ποινικών, χειρότερης μορφής.Φαινόμενα πολύ νοσηρά...
Λεμέσιά μου,
σίγουρα έλεος!
Αλλά δε νομίζω να είναι μόνο θέμα Διευθυντή.
Γενικότερη κυβερνητική πολιτική, υπερβάλλων ζήλος για εφαρμογή των οδηγιών της Ε.Ε.;
Φοίβο μου, ακριβώς έτσι.
Όλα είναι πιθανά πλέον!
Τι τρελά πράματα ειναι αυτά;Πού πάνε να μας γυρίσουν;
Αντί του επαίνου ποινική δίωξη
Δεν είναι λίγοι οι εκπαιδευτικοί στις μέρες μας που προσπαθούν παρά τις αντίξοες από πολλές απόψεις συνθήκες να λειτουργήσουν παιδευτικά. Δάσκαλοι που δεν περιορίζονται στο διεκπεραιωτικό ρόλο που προδιαγράφει για αυτούς η πολιτεία και αναζητούν τρόπους για να βοηθήσουν τους μαθητές τους να υπερβούν τα ποικίλα όσα εμπόδια υψώνονται στην εκπαιδευτική τους πορεία.
Φωτεινό ενδεικτικό παράδειγμα το 132ο Δημοτικό Σχολείο της Γκράβας. Ένα σχολείο που για επτά περίπου χρόνια, από το 2000 έως το 2007, πήρε την πρωτοβουλία να σχεδιάσει και να εφαρμόσει προγράμματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και να αναπτύξει παράλληλες δράσεις στις οποίες συμμετείχαν όλοι οι παράγοντες της σχολικής κοινότητας (μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικοί, τοπική κοινωνία). Η βασική ωστόσο διαφορά στο συγκεκριμένο σχολείο ήταν η συλλογική λειτουργία. Κάθε εκπαιδευτικός δεν δρούσε κατά μόνας. Δεν ακολουθούσε τον μοναχικό δρόμο του, προσπαθώντας απλώς να διαλεχθεί δημιουργικά με τους λίγους μαθητές στο καταφύγιο της τάξης του. Αντίθετα ήταν μέλος μιας ομάδας. Συνέβαλε σε μια συλλογική προσπάθεια που δημιουργούσε μια πρωτόγνωρη παιδαγωγική δυναμική και έδινε στο σχολείο μια νέα προοπτική.
......
(απόσπασμα από άρθρο του Βασίλη Τσάφου στην alfavita)
Συγνώμη που καταχρώμαι το χώρο σας αλλά αξίζει να διαβαστεί αυτό το άρθρο.
Εκπαιδευτικός
Θα ήταν ενδιαφέρων να βλέπαμε τις πολυλαλίστατες "εθνοκεντρικές" συντεχνίες των εκαπιδευτικών στην Κύπρο να εξέδιδαν ένα μήνυμα συμπαράστασης προς την συνάδελφο τους.
Είναι προφανές οτι ο τωρινός διευθυντής έμεινε στην "απ'έξω".
Όλο και κάποιο παρακείμενο φροντιστήριο θα ήθελε να "προσφέρει" (αφιλοκερδώς βεβαίως-βεβαίως) τις αίθουσές του για τα συγκεκριμένα μαθήματα.
Ανώνυμε Εκπαιδευτικέ,
εύστοχα όσα λέει ο Βασίλης Τσάφος στο άρθρο του!
Αυγουστίνε,
καλωσόρισες στην παρέα μας,
πολλά ζητάς από τις δικές μας εκπ/κές συνδικαλιστικές οργανώσεις.
Δεν είδες τι έγινε με την ΠΟΕΔ και την έκθεση της Επιτρόπου Διοίκησης;
Καλίτερε καλωσόρισες!
Είδες και μια άλλη πιθανή αιτία εσύ.Δεν ξέρω αν είναι οικονομικά κίνητρα στη μέση, λιγότερο πιθανό μου φαίνεται.
Πώς πάει το μπλογκ;Χρήσιμες οι συμβουλές και η βοήθεια του ΑΑΤΟΝ. Συμφωνείς;
Και στο νησί μας ο ρατσισμός καλά κρατεί. Όσοι είμαστε εκαιδευτικοί το ζούμε και πληρώνουμε τίμημα όσοι παρεμβαίνουμε με οποιοδήποτε τρόπο για να έχουν περισσότερες ευκαιρίες τα παιδιά-μειονότητες. Ρατσισμός δεν υπάρχει μόνο σε βάρος των παιδιών μεταναστών μα και σε κάθε διαφορετικό παιδί.
Αυτές τις μέρες εξαγωγής των αποτελεσμάτων των τελικών εξετάσεων και χαρακτηρισμού των διαγωγών των παιδιών, όσοι πιστεύουν σε ένα σχολείο για όλους θα πιουν και πάλι το πικρό ποτήρι, θα αντιπαρατεθούν, θα μαυροπινακιστούν ως μαθητοπατέρες, θα απομονωθούν απ΄τους συναδέλφους τους... Παλιό γνώριμο σκηνικό, με τους πολλούς να σωπαίνουν, αλλά τελικά να σηκώνουν το χέρι σε κείνες τις θλιβερές ψηφοφορίες για να καταδικάσουν παιδιά που απλώς η ...μοίρα δεν προνόησε γι αυτά..
Η συνάδελφος δεν είναι μόνη!
Ο διευθυντής, αν υπήρχε ένα σύστημα ανάδειξης των πιο άξιων ΠΑΙΔΑΓΩΓΩΝ στη θέση αυτή, νομίζω πως ούτε καν για απλός καθηγητής δε θα επιλεγόταν! 'Οπως και πολλοί από τους δικούς μας διευθυντές.
Γεια σου Eva.
Οδηγήθηκα σε αυτό το συμπέρασμα καθώς αυτό που επικαλείται ο διευθυντής δλδ το...
"παραχώρησε σχολικές αίθουσες για την πραγματοποίηση μαθημάτων μητρικής γλώσσας σε αλλόγλωσσους μαθητές το διάστημα 2005 – 2007, εκτός διδακτικού ωραρίου"
μου φαίνεται πολύ "ρηχό" για να το λέει κάποιος εκπαιδευτικός.
Όταν θες να προσφέρεις έργο δεν "κολλάς" σε τέτοιου είδους φθηνοδικαιολογίες.
Το blog μου δημιουργήθηκε 100% απο τις αναρτήσεις του Νίκου.
Μπήκα κάπως επιθετικά με τις αναρτήσεις μου (συμφωνείς?), αλλά όσο γράφω την αλήθεια (κατ'εμέ) δεν ανυσηχώ για τίποτα.
Τα λέμε...
@Ανώνυμο,
η πτυχή που προσθέτεις είναι πολύ σημαντική.
"Οι θλιβερές ψηφοφορίες" για χαρακτηρισμό διαγωγής παιδιών που τα κρίνουν ένοχα, γιατί δεν έχουν στον ήλιο μοίρα!
Οι δε εισηγήσεις για απόρριψη ιατρικών βεβαιώσεων, γιατί τάχα "δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα";
Μην το ανοίξουμε αυτό το κεφάλαιο, είναι γεμάτο "γκρίζες ζώνες"...
@kaliteros,
το θέμα είναι ότι διαφωνεί με τις συγκεκριμένες δράσεις ο εν λόγω Δ/ντής, ο οποίος εκπροσωπεί ένα ολόκληρο σύστημα βέβαια.Οι αφορμές που επικαλείται είναι τουλάχιστον αστείες.
Πολύ καλά κάνεις Καλύτερέ μου και λες τις αλήθειες κι ας μην είναι εύπεπτες για κάποιους.
Έτσι να συνεχίσεις!
Υ.Γ. Μπράβο και στον Νίκο!
Δημοσίευση σχολίου