25 Ιουν 2009

"Η ΟΕΛΜΕΚ καταγγέλλει"


(Φωτ. sigmalive)

Word 10">

Φοιτητές με διεθνείς εξετάσεις σε ποσοστό 3% θα δεχθεί από φέτος το Πανεπιστήμιο Κύπρου, όπως αποφάσισε σήμερα η Σύγκλητος. Συγκεκριμένα και όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση, η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου, που συνήλθε σήμερα, αποφάσισε ότι δεν συντρέχουν πλέον οι λόγοι για περαιτέρω αναστολή της περσινής απόφασης και σεβόμενο τα συμφωνηθέντα, όπως αναφέρει, το Πανεπιστήμιο Κύπρου θα εφαρμόσει την απόφαση όπως συμφωνήθηκε στο Συμβούλιο Παιδείας και κατατέθηκε στη Βουλή από το Υπουργικό Συμβούλιο, δηλαδή σε ποσοστό 3%.

Η μονομερής αυτή ενέργεια προκάλεσε, όπως είναι γνωστό, θύελλα αντιδράσεων.Κόμματα, φορείς,Επιτροπή Παιδείας της Βουλής κ.λπ. έχουν εκφράσει την έντονη διαφωνία τους με την απόφαση αυτή και επικρίνουν τόσο τη Σύγκλητο όσο και τον Υπουργό Παιδείας για την απόφαση.

Το ΚΔΣ της ΟΕΛΜΕΚ συνήλθε σήμερα σε έκτακτη συνεδρία και αφού συζήτησε τις εξελίξεις, κατέληξε στις πιο κάτω αποφάσεις:


Απόφαση Κ.Δ.Σ. ΟΕΛΜΕΚ
στις 25 Ιουνίου 2009 για την απόφαση της Συγκλήτου του Πανεπιστημίου Κύπρου για εισδοχή σε αυτό με διεθνείς εξετάσεις (GCE)


Το Κεντρικό Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΕΛΜΕΚ, το οποίο συνήλθε σήμερα σε έκτακτη συνεδρία του, αφού μελέτησε τη χθεσινή απόφαση του Πανεπιστημίου Κύπρου για εισαγωγή σ’ αυτό μαθητών με πιστοποιητικά GCE, αποφάσισε τα εξής:

Καταδικάζει κατά τον πιο έντονο τρόπο τη χθεσινή απόφαση της Συγκλήτου του Πανεπιστημίου Κύπρου, η οποία αποτελεί μνημείο πρόκλησης και περιφρόνησης κατά της κυπριακής κοινωνίας και ιδιαίτερα κατά της Βουλής των Αντιπροσώπων.

Χθες η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Κύπρου απέδειξε ότι λειτουργεί πέρα από τις βασικές αρχές του δημοκρατικού πολιτεύματός μας και νιώθει ότι μπορεί ετσιθελικά να επιβάλλει στην κυπριακή κοινωνία τις δικές της αντιλήψεις. Χθες η Σύγκλητος απέδειξε ότι ούτε ήθος διαθέτει ούτε τον αναγκαίο σεβασμό προς τα συντεταγμένα όργανα της Πολιτείας μας.

Το ΚΔΣ καταδικάζει επίσης την όλη συμπεριφορά του Υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού, ο οποίος ουσιαστικά στην τελευταία συνεδρία της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής με τις δηλώσεις του προέτρεπε τη Σύγκλητο του Πανεπιστημίου να προχωρήσει στις μονομερείς της αποφάσεις. Για την απόφαση της Συγκλήτου τεράστια ευθύνη φέρει ο ίδιος ο υπουργός και οι όλοι χειρισμοί του.

Η ΟΕΛΜΕΚ καλεί την Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας στην αυριανή συνεδρία της να θέσει φραγμό στις μονομερείς και ετσιθελικές αποφάσεις της Συγκλήτου του Πανεπιστημίου. Θεωρούμε ότι η Βουλή των Αντιπροσώπων, σεβόμενη τον εαυτό της αλλά και τα δημοκρατικά θέσμια θα πρέπει να προχωρήσει στην ψήφιση του Κανονισμού Περί Εισαγωγής στα Δημόσια Πανεπιστήμια με Ειδικά Κριτήρια, παραπέμποντας έτσι το θέμα της εισαγωγής με διεθνείς εξετάσεις (GCE) σε διάλογο εντός του 2009 με την εμπλοκή όλων των μερών. Ο διάλογος θα πρέπει να ενταχθεί στα πλαίσια της διαμόρφωσης ενός ενιαίου συστήματος πρόσβασης και θα πρέπει να έχει συγκεκριμένο καταληκτικό χρονοδιάγραμμα.

Η ΟΕΛΜΕΚ θεωρεί ότι η όλη συμπεριφορά του Υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού και της Συγκλήτου του Πανεπιστημίου Κύπρου καταδεικνύει την πλήρη περιφρόνησή τους προς τις διαδικασίες του διαλόγου και του σεβασμού των εκπαιδευτικών εταίρων και αποφασίζει τα εξής:
1) Την αποχώρηση της Οργάνωσης και των εκπαιδευτικών από τις διαδικασίες της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης (Επιτροπές Αναλυτικών Προγραμμάτων και τα Συμβούλια Δημοτικής και Μέσης Εκπαίδευσης).
2) Την αποχώρηση από τη συζήτηση για το νέο Σχέδιο Αξιολόγησης
3) Την αποχώρηση από τις Επιτροπές για το Πρόγραμμα Προϋπηρεσιακής Επιμόρφωσης και την ανάκληση των αποσπασμένων Εκπαιδευτικών που είναι στο Πανεπιστήμιο Κύπρου.
4) Την αποχώρηση από το Επιστημονικό Συμβούλιο
5) Το Κεντρικό Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΕΛΜΕΚ, πριν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, θα πάρει συγκεκριμένες αποφάσεις και δυναμικά μέτρα που θα καταδεικνύουν τη θέληση της Οργάνωσής μας να μην αποδεχθεί τις μονομερείς και ετσιθελικές αποφάσεις της Συγκλήτου του Πανεπιστημίου Κύπρου, για τις οποίες βαρύτατη ευθύνη φέρει και ο Υπουργός της Παιδείας, όπως για παράδειγμα τη μη διεξαγωγή των ανεξετάσεων και κατατακτήριων εξετάσεων του Σεπτεμβρίου, την αποχή από τον καταρτισμό του Ωρολογίου Προγράμματος κ.ά.

Τέλος, το ΚΔΣ αποφάσισε να έχει επαφές με την Επιτροπή Παιδείας της Βουλής, την Παγκύπρια Συνομοσπονδία Γονέων, την ΠΣΕΜ, την ΠΟΦΕΝ, την ΠΟΕΔ, την ΟΛΤΕΚ και άλλους φορείς για συντονισμό του κοινού αγώνα με στόχο την αποτροπή της υλοποίησης της απαράδεκτης απόφασης της Συγκλήτου του Πανεπιστημίου Κύπρου.

Το ΚΔΣ θα συνέλθει την ερχόμενη Πέμπτη, για να εξετάσει την κατάσταση και να καθορίσει την περαιτέρω δράση του.

11 σχόλια:

the Idiot Mouflon είπε...

Oρισμένοι νομίζουν ότι μπορούν να κάνουν τους καθηγητές που καταγγέλλουν τους κακούς μαθητές με τους πάντες γύρω τους. "θα σε πάρω στον Διευθυντήηηηη", "θα σε αποβάααααλωωωωω".

Άιντε, καλές απεργίες κατακαλόκαιρα...

Αμαδριάς είπε...

Στ άρματα, εμπρός στον αγώνα!
Αυταρχισμό, ετσιθελισμό το Πανεπιστήμιο απ τη μια, λεονταρισμούς και κροκοδείλια της οελμεκ απ την άλλη για τα συμφέροντα των παιδιών και του δημόσιου σχολείου...Καταγγελία του πανεπιστημίου και του υπουργού για κατάργηση του διαλόγου..

Μα ποιον πείθει; Προχτές δεν κατάργησαν 70 άνθρωποι την απόφαση του δημοψηφίσματος χιλιάδων καθηγητών για το 63ο; Με ποιον το συζήτησαν αυτό οι συνδικάλες; Με τα κόμματά τους προφανώς! Ούτε με τα ίδια τα μέλη τους δεν είναι ικανοί να διαλεχθούν και δίνουν μαθήματα διαλόγου.(Δεν εννοώ ότι το πανεπιστήμιο δεν αυθαιρετεί εδώ, αλλά η οελμεκ είναι το πιο αναξιόπιστο όργανο για να δίνει τέτοια μαθήματα)

Κόπτεται για το δημόσιο σχολείο! Μα ποιος διαπραγματεύτηκε και ΑΠΑΙΤΗΣΕ την ενοποίηση εισαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων, προσδένοντας ακόμη πιο σφιχτά το Λύκειο στην εξετασιοκεντρική διαδικασία εισαγωγής στα πανεπιστήμια και άρα χτυπώντας ακόμη περισσότερο τον αυτόνομο μορφωτικό του ρόλο; Η οελμεκ φυσικά, σε αρμονικότατη συνεργασία με προηγούμενες κυβερνήσεις , που τις διευκόλυνε στο έργο αυτό της περαιτέρω υποβάθμισης του Λυκείου.

Έχουμε μνήμη ρε παιδιά, δεν αποχαυνωθήκαμε όλοι! Το δημόσιο σχολείο το χτυπήσατε μαζί με όσους ήθελαν την υποβάθμισή του, προς δόξαν της ιδιωτικοποίησης!

Πού ήσασταν παιδιά όταν ξεφύτρωναν σαν μανιτάρια τα ιδιωτικά, μέχρι που κάλυψαν το 20% περίπου του μαθητικού δυναμικού;

Πού ήσασταν όταν ιδρύονταν τα ιδιωτικά ΑΕΙ, ως μη κερδοσκοπικοί, δήθεν, οργανισμοί; Με τα κόμματά σας ήσασταν, που τα υποστήριξαν . Κάντε κράτει λοιπόν σε κορώνες.

Πέστε πως είναι κι ένας εύσχημος(;)τρόπος να αποσυρθείτε κι απ΄το διάλογο για τη μεταρρύθμιση, να ξεμπερδεύουμε και μ΄αυτό! Τόσους καιτόσους μακραίωνους.."διαλόγους"
κάνατε με όλους τους υπουργούς, κι όταν ακόμα η βάση απαιτούσε να αντιδράσετε, εσείς κάνατε το Δούρειο ίππο , ως καλά παιδιά του συνδικαλισμού. Τώρα που ο διάλογος είναι εφ΄όλης της ύλης, ας την κοπανίσουμε νωρίς...

Δεν πείθετε κανέναν. Μην κλαίτε για το δημόσιο σχολείο,σας είδαμε κι όταν κόβονταν τα κονδύλια για τη μεταρρύθμιση. Μπήκατε στο κομματικό παιχνίδι και κάνατε τις πάπιες..Όποια κι αν θα είναι αυτή η μεταρρύθμιση τελικά, πού ξανακούστηκε οργάνωση καθηγητών να δέχεται τις περικοπές δαπανών για την παιδεία;

Φτάνει τόση υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου και πέστε μας ποιο σύστημα εισδοχής προτείνετε; Προλάβατε τόσα χρόνια μεστά αγώνων για την παιδεία , να σκεφτείτε κάνα δικαιότερο σύστημα; Ή δε χρειάστηκε;
Ας πούμε αύξηση των θέσεων τόση, ώστε να αναλογεί μία θέση ανά απόφοιτο;
Ας πούμε εισδοχή με τα ακαδημαϊκά προσόντα που έχει αποκτήσει το κάθε παιδί, κάθε σχολείου, κατά τη φοίτηση του στο Λύκειο; Που θα αναβάθμιζε κιόλας το Λύκειο, το περιεχόμενό του και τον τίτλο που χορηγεί; Τι λέτε επ΄αυτού, υπερασπιστές του δημόσιου χαρακτήρα της παιδείας και των ίσων ευκαιριών;

Τι σκέφτεστε σε κείνες τις κοπιώδεις και δαπανηρές σε φαιά ουσία συνδιασκέψεις σας;
Τι λέτε; Θα ξανακάνουμε την απεργία διεκδικητικό μέτρο των εργαζομένων; Θα ξαναβγούμε καμιά διαδήλωση, ή αυτά είναι για...αλήτες , αναρχικούς και απροσάρμοστους ,όπως πιστεύατε τόσα χρόνια; Να το δούμε κι αυτό και τι στον κόσμο...

Ανώνυμος είπε...

Διορθωστε με αν κάνω λάθος, αλλά αφού πρόκειται για άυξηση θέσεων στο πανεπιστήμιο, με 2-3 (το πολύ) επιπλέον άτομα σε κάθε τμήμα γιατί να υπάρχει κάποιο πρόβλημα.
Αλλά, ακόμη και πρόβλημα να υπάρχει, είναι αμελητέο μπροστά στα τόσα που υπάρχουν. Με πιο σημαντικό το "λύκειο - είσοδος πανεπηστημίου" και τα "ιδιαίτερα" (για τα οποία φέρουν μεγάαλη ευθύνη καί οι καθηγητές), που αν δεν πάς τουλάχιστον σε 3-4 στην τελευταία τάξη δεν βλέπεις καλή σχολή στον αιώνα τον άπαντα.

Γιατί απλούστατα πρέπει να μάθεις την συνταγή: κρίσημα θέματα, κατάλληλες απαντήσεις. Μαθαίνουμε να βρίσκουμε ολοκληρώματα, χωρίς να μάθουμε την σημασία τους. Σαν να είναι κάτι μαγικό. Μαθαίνουμε απ' έξω ένα κατεβατό απαντήσεις για το "ψαράκι στη γυάλα", αλλά την σημασία του δεν θα τη θυμόμαστε. Άν τη μάθουμε βέβαια, γιατί τι να την κάνουμε μετά την εξέταση;
Αγαπητόι καθηγητές, ενώ για χρόνια φτιάχνουμε ανθρώπους βαθμοθήρες, που σίγουρα θα συνεχίσουν να είναι "θήρες", πάντα με το ανάλογο πρώτο συνθετικό , εσείς ασχολήστε με ένα πρόβλημα που ίσως δεν είναι πρόβλημα...

Νίκος Πρωτοπαπάς
φοιτητής

Meropi είπε...

Να πω την αλήθεια δεν τη θεωρώ κακή ιδέα αυτή, αφού μάλιστα πρόκειται μόνο για τόσο μικρό ποσοστό (3%). Και για μεγαλύτερο ποσοστό μέχρι 5% δεν θα έλεγα όχι. Κάπως πρέπει να δικαιούνται είσοδο στο Πανεπιστήμιο και οι μαθητές των ξενόγλωσσων σχολείων. Παλαιότερα που είχα διαβάσει αυτή την πιθανότητα, το εξέλαβα ότι θα έμπαινε μεγάλο ποσοστό μαθητών με το σύστημα αυτό.
Την καλημέρα μου Εύα μου

Phivos Nicolaides είπε...

Η αλήθεια να λέγεται, δεν αποτελεί μαύρο και άσπρο η όλη υπόθεση...

Eva Neocleous είπε...

Idiot Mouflon σε χαιρετώ,
επάνω που ψάχναμε παραλίες και πανώ, μας τα χάλασε ο Τορναρίτης...
Άντε τώρα να περιμένουμε άλλη ευκαιρία.

Αμαδριάς,
οι εξελίξεις μας πρόλαβαν.Θα ψηφιστούν οι κανονισμοί από τη βουλή και τα πράγματα θα πάρουν το δρόμο τους.
Για τα άλλα όμως τα σοβαρά, που κι εσύ επισημαίνεις, κουβέντα.
Συμφωνώ με τις παρατηρήσεις σου, άλλωστε έχω κάνει και ανάρτηση σχετικά με το "πραξικόπημα" των τριών για επαναφορά του 63ου.

Θερσίτης είπε...

Εύα, χαιρετώ. Βοήθησέ με να καταλάβω. Οι εξετάσεις GCE διεξάγονται σε ύλη που καθορίζεται σε κυπριακό επίπεδο ή είναι της Μεγάλης Βρετανίας; Το Πανεπιστήμιο Κύπρο τι ιδιοκτησιακό καθεστώς έχει;

Eva Neocleous είπε...

Νίκο Πρωτοπαπά,

χαίρομαι να συζητώ με νέους που έχουν άποψη και την εκφράζουν.
Το θέμα έχει να κάνει με την άνιση μεταχείριση.Οι Παγκύπριες και το καθεστώς που τις διέπει από τη μια και από την άλλη οι εξετάσεις GCE.
Κατά τα άλλα, χρησιμοθηρική η γνώση, εξετασιοκεντρικό το σύστημα, δεν πρόκειται να βγάλουμε άκρη.
Έχεις δίκιο, αυτά τα ουσιαστικά προβλήματα της παιδείας δε θα μας έβγαζαν στους δρόμους!

Eva Neocleous είπε...

Μερόπη μου,
εξήγησα και πιο πάνω πού, κατά τη γνώμη μου, βρίσκεται το πρόβλημα.
Σημασία έχει ότι αποσοβήθηκε η κρίση και ίσως σοβαρευτούν όλες οι πλευρές και δουν τα πραγματικά προβλήματα.
Καλό σου βράδυ.

Φοίβο μου,
μακάρι να μπορούσαμε να αφήσουμε κατά μέρος τις όποιες κομματικές ή άλλες σκοπιμότητες!

Eva Neocleous είπε...

Θερσίτη,
οι εξετάσεις αυτές είναι διεθνείς.Κυρίως όμως ενδιαφέρουν τα GCE(Μ.Βρετανία).
Το Παν/μιο Κύπρου είναι δημόσιο παν/μιο.
Απόσπασμα από την ανακοίνωση της Συγκλήτου.(Σημ. Το σκηνικό άλλαξε από χθες).
"Φοιτητές με εξετάσεις GCE σε ποσοστό 3% θα δεχθεί από φέτος το Πανεπιστήμιο Κύπρου, όπως αποφάσισε σήμερα η Σύγκλητος. Συγκεκριμένα και όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση, η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου, που συνήλθε σήμερα, αποφάσισε ότι δεν συντρέχουν πλέον οι λόγοι για περαιτέρω αναστολή της περσινής απόφασης και σεβόμενο τα συμφωνηθέντα, όπως αναφέρει, το Πανεπιστήμιο Κύπρου θα εφαρμόσει την απόφαση, όπως συμφωνήθηκε στο Συμβούλιο Παιδείας και κατατέθηκε στη Βουλή από το Υπουργικό Συμβούλιο, δηλαδή σε ποσοστό 3%".

Αμαδρυάς είπε...

Ο Ν. Πρωτοπαπάς έθεσε το ουσιαστικότερο πρόβλημα: Ποια μόρφωση δίνει το Λύκειο και ποια η σημασία των εξετάσεων εισδοχής.

Μόρφωση προσαρμοσμένη στις εξετάσεις, άρα γνώση που εξανεμίζεται μετά απ΄αυτές και εξετάσεις εξοντωτικές για μια θέση που μπορεί και να μην την εξασφαλίσεις , και να μπεις σε σχολή που στην ουσία δεν επιθυμείς ή να μην μπεις καθόλου.

Το "Ψαράκι της γυάλας" και γενικά η λογοτεχνία, όσο είναι αντικείμενο εξέτασης για εξασφάλιση θέσης σε πανεπιστημιακές σχολές, καταστρέφεται κι αυτή κι ο λόγος για τον οποίο υπάρχει ! Η λογοτεχνία τέρπει και εξανθρωπίζει. Δεν είναι δυνατόν να μετατρέπεται σε στερεοτυπική γνώση προς εξέταση!

Πολύ καλά το λες "στο τέλος δε θυμόμαστε τη σημασία του". Και προφανώς μετά από τέτοια πικρή εμπειρία ελάχιστοι νέοι θα ενδιαφερθούν ξανά για λογοτεχνία...