7 Οκτ 2009

5 Οκτωβρίου:Παγκόσμια Ημέρα των Εκπαιδευτικών



5η Οκτωβρίου 2009: Παγκόσμια Ημέρα των Εκπαιδευτικών
Δεν την ξεχάσαμε.Λόγω των εκλογών στην Ελλάδα η ανάρτηση γίνεται με δυο μέρες καθυστέρηση.Κατόπιν εορτής;Όχι ακριβώς, μιας και δεν πρόκειται για γιορτή αλλά για μια μέρα που καθιερώθηκε από την UNESCO και την Education International για να τονίζεται μέσα απ΄αυτήν η σημασία της εκπαίδευσης, ο ρόλος και η προσφορά των εκπαιδευτικών, καθώς και η ανάγκη να ιδωθεί η εκπαίδευση ως επένδυση.Επένδυση στο μέλλον,στη γνώση,στον άνθρωπο.
Τιμούμε τους αγώνες που έγιναν προς αυτή την κατεύθυνση, τους δασκάλους που αγωνίστηκαν για μια καλύτερη εκπαίδευση και προσβλέπουμε σε εκπαιδευτικά συστήματα που θα προωθούν τη γνώση, την ποιότητα στην εκπ/ση, την ανθρωπιστική παιδεία, τις ίσες ευκαιρίες στην εκπ/ση,την εξάλειψη των ανισοτήτων, την αποδοχή της διαφορετικότητας.
Το όραμα για την παιδεία του 21ου αιώνα...
****************

Μήνυμα των εκπαιδευτικών οργανώσεων της Κύπρου ΟΕΛΜΕΚ, ΠΟΕΔ,ΚΤΟS και ΚΤΟΕΟS δείτε εδώ

Και τη διακήρυξη της
ΟΛΜΕ που ακολουθεί:

«Ο ρόλος των εκπαιδευτικών στο πλαίσιο της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης

και η ανάγκη επένδυσης στον/την εκπαιδευτικό

ως μέσου για την προστασία της επόμενης γενιάς»

Στο επίκεντρο του εφετινού εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας των Εκπαιδευτικών έχει τεθεί η παγκόσμια οικονομική κρίση και οι συνέπειές της για την εκπαίδευση και τους λειτουργούς της. Η Παγκόσμια Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών σε μήνυμά της τονίζει ότι, ιδιαίτερα σε αυτές τις συνθήκες, είναι αναγκαία η πολύπλευρη στήριξη των ίδιων των εκπαιδευτικών από κάθε άποψη, εκπαιδευτική, οικονομική και κοινωνική, προκειμένου να υπηρετηθεί πιο αποτελεσματικά η θετική προοπτική των επόμενων γενεών, το μέλλον της κοινωνίας μας.

...........
Πιστεύουμε ότι η παιδεία είναι δημόσιο και κοινωνικό αγαθό, και η ελεύθερη πρόσβαση σε αυτό θεμελιώδες δικαίωμα για κάθε άνθρωπο, προαπαιτούμενο και δείκτης μιας σύγχρονης, δίκαιης και δημοκρατικής κοινωνίας. Ο ρόλος που διαδραματίζει είναι καθοριστικής σημασίας για τη διαμόρφωση πολιτών που θα μπορούν να αντιμετωπίσουν κριτικά την κοινωνία, και τις δομές και τις λειτουργίες της, και θα έχουν τη θέληση και τη δυνατότητα να επηρεάσουν θετικά τις εξελίξεις σε τοπικό και σε παγκόσμιο επίπεδο.

Απευθύνουμε έκκληση προς την κυβέρνηση, τα κόμματα και προς κάθε άλλη κατεύθυνση, για να ληφθούν όλα τα αναγκαία μέτρα, ώστε να διασφαλίζεται η επαρκής εκπαίδευση όλων των παιδιών χωρίς διακρίσεις που θα οφείλονται στο φύλο, στη φυλή, στην αναπηρία, στο χρώμα, στη θρησκεία, στις πολιτικές πεποιθήσεις, στην εθνικότητα και στην κοινωνική προέλευση.
...................
Τονίζουμε, τη σημασία που έχουν η εκπαίδευση και οι εργαζόμενοι σε αυτή για την προαγωγή και τη διασφάλιση της ειρήνης σε όλο τον κόσμο, για μια παγκόσμια κοινότητα θεμελιωμένη στις αρχές της ελευθερίας, της δημοκρατίας, της ισότητας, της κοινωνικής δικαιοσύνης, της αλληλεγγύης ανάμεσα στους λαούς, του σεβασμού στα ανθρώπινα δικαιώματα και της προστασίας του περιβάλλοντος.
................
Είναι αναγκαίο, ακόμη, να εξασφαλιστούν από την Πολιτεία οι προϋποθέσεις, ώστε οι εκπαιδευτικοί να προετοιμάζονται σωστά για το έργο τους, να εργάζονται σε κατάλληλες συνθήκες, να διασφαλίζεται η παιδαγωγική αυτονομία στην άσκηση του έργου τους και να διαδραματίζουν βασικό ρόλο στη λήψη των αποφάσεων για τα ζητήματα που τους αφορούν. Γι’ αυτό και πρέπει να δοθεί ακόμη μεγαλύτερη σημασία στην αρχική εκπαίδευση και τη συνεχή επιμόρφωση, τη μετεκπαίδευση και την επαγγελματική εξέλιξη των εκπαιδευτικών.

Η Πολιτεία οφείλει να στηρίξει με ουσιαστική αύξηση των δημόσιων οικονομικών πόρων την εκπαίδευση και το εκπαιδευτικό προσωπικό αφειδώλευτα, ιδιαίτερα στις σημερινές συνθήκες, στις οποίες η γνώση αναγνωρίζεται ως μία από τις πιο βασικές κοινωνικές αξίες. Οι εκπαιδευτικές δαπάνες αποτελούν την καλύτερη επένδυση για την πρόοδο και την ευημερία των σύγχρονων κοινωνιών. Είναι απαράδεκτο να βρίσκεται η Ελλάδα σε τόσο χαμηλή θέση στον τομέα των εκπαιδευτικών δαπανών.

Σήμερα, σε παγκόσμια κλίμακα, ο εκπαιδευτικός κόσμος αντιμετωπίζει πολιτικές που προωθούν μια πολυμέτωπη επίθεση αμφισβήτησης, τόσο του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης όσο και των κατακτημένων με αγώνες εργασιακών δικαιωμάτων. Γι αυτό το λόγο, το οργανωμένο συνδικαλιστικό κίνημα των εκπαιδευτικών επιβάλλεται να συνεχίσει και να εντείνει τον αγώνα του για να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά και να αναχαιτίσει την προϊούσα ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης.
......................
Ως εκπαιδευτικό κίνημα επιμένουμε με αισιοδοξία να διεκδικούμε ένα σχολείο που θα συμβάλλει στη χειραφέτηση των υλικών και πνευματικών παραγωγικών δυνάμεων της ανθρωπότητας από τα δεσμά της εκμετάλλευσης και της χειραγώγησης.

Και:
Μήνυμα του Υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού κ. Ανδρέα Δημητρίου για την Παγκόσμια Ημέρα των Εκπαιδευτικών (5 Οκτωβρίου 2009)

Η 5η Οκτωβρίου γιορτάζεται κάθε χρόνο σε περισσότερες από 100 χώρες του κόσμου ως η Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικού. Η μέρα αυτή καθιερώθηκε από το 1994 από την UNESCO και τη Διεθνή Οργάνωση των Εκπαιδευτικών (Education International) για να υπενθυμίζει σε όλους τον καθοριστικό ρόλο που διαδραματίζει ο/η εκπαιδευτικός μέσα στην κοινωνία, είτε αυτός/η εργάζεται με παιδιά, έφηβους ή ενήλικες, σε μια μεγαλούπολη, είτε σε μια αυτοσχέδια σχολική αίθουσα κάποιου στρατοπέδου προσφύγων. Η σημερινή μέρα σηματοδοτεί, επίσης, και τους αγώνες όλων των εκπαιδευτικών για τη διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους και την οριοθέτηση των υποχρεώσεών τους, ενώ αναδεικνύει, παράλληλα, το ρόλο τους στη διαμόρφωση της κοινωνίας του αύριο.

Με το σύνθημα «επένδυση στον/ην εκπαιδευτικό, επένδυση για το μέλλον» τονίζεται εμφαντικά, ο σημαντικός ρόλος που έχει κάθε εκπαιδευτικός να διαδραματίσει τόσο στην αντιμετώπιση της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, αλλά και μελλοντικά για τη διασφάλιση της ανάκαμψης της κοινωνίας. Η ικανοποιητική κατάρτιση και η συνεχής επιμόρφωση, επένδυση η οποία πάντοτε επιδιώκεται από το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, αποτελούν βασικές προϋποθέσεις για την ποιοτική βελτίωση των εκπαιδευτικών μας και την αύξηση της αποτελεσματικότητας του δημόσιου σχολείου, ώστε να μπορέσει να ανταποκριθεί στις ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας.

Με την ευκαιρία λοιπόν της 5ης Οκτωβρίου απευθύνω θερμό χαιρετισμό σε όλους τους εκπαιδευτικούς της Κύπρου, οι οποίοι έχουν ταχθεί όχι να μεταδώσουν στείρες γνώσεις, αλλά να καλλιεργήσουν δεξιότητες, να διαμορφώσουν συνειδήσεις και να ετοιμάσουν τους αυριανούς πολίτες της Κυπριακής Δημοκρατίας να ζήσουν σ’ ένα κόσμο όπου η διαφορετικότητα και ο πλουραλισμός δεν θα αποτελεί εμπόδιο στη αναδόμηση της κοινωνίας στην οποία θα ζουν, αλλά βάση ανάπτυξης και δημιουργίας.
Αγαπητοί εκπαιδευτικοί,
Η προσφορά σας, από την προδημοτική μέχρι και την πανεπιστημιακή βαθμίδα, αναγνωρίζεται και εκτιμάται. Είναι μια σημαντική και πολύτιμη προσφορά προς τα παιδιά και τους νέους μας, που είναι ό,τι πολυτιμότερο διαθέτουμε ως τόπος και ως λαός. Η καθημερινή σας επαφή με τα παιδιά είναι κατάθεση ψυχής.

Επικαλούμαι, λοιπόν, την επιθυμία σας για προσφορά, τις γνώσεις, τις εμπειρίες και τις δημιουργικές σας δυνατότητες, ώστε τα προγραμματικά μας σχέδια για εκπαιδευτική μεταρρύθμιση να υλοποιηθούν μέσα από τη δική σας ουσιαστική, ενεργή και εποικοδομητική συμβολή. Έτσι όλοι μαζί, σύμμαχοι και συνοδοιπόροι, να οικοδομήσουμε το σχολείο εκείνο που θα προωθεί τις πανανθρώπινες αξίες, τα ιδανικά της δημοκρατίας και της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, θα προάγει την κριτική σκέψη, θα καλλιεργεί δεξιότητες, ικανότητες και ταλέντα και θα προσφέρει γνώσεις από όλο το φάσμα των επιστημών. Ένα σχολείο, που θα καλλιεργεί, επίσης, την αγάπη για τη γλώσσα και τον πολιτισμό μας, με σεβασμό στη διαφορετικότητα και στο γλωσσικό, πολιτιστικό και θρησκευτικό πλουραλισμό που χαρακτηρίζει την κυπριακή και την ευρωπαϊκή κοινωνία.

Η σημερινή μέρα αποτελεί μέρα τιμής για κάθε μάχιμο εκπαιδευτικό. Να είστε σίγουροι, ότι η πολιτεία θα βρίσκεται πάντα δίπλα σας, στηρίζοντας με κάθε δυνατό τρόπο το δύσκολο έργο που επιτελείτε.
Χρόνια πολλά λοιπόν Δάσκαλε που μας έμαθες να συλλαβίζουμε τη ζωή, να αθροίζουμε τις δυνάμεις μας, να διαλύουμε την απογοήτευση και να πολλαπλασιάζουμε το όνειρο.
Χρόνια πολλά Δάσκαλε που με το λόγο και την πράξη σου αφήνεις μνήμες ανεξίτηλες στη ζωή του κάθε ανθρώπου.

8 σχόλια:

stalamatia είπε...

Θάλεγα υπομονή στους καθηγητές και καλό κουράγιο για αυτό που αντιμετωπίζουν καθημερινά με τα λογής λογής (θεριά).

VAD είπε...

Η μέρα του εκπαιδευτικού,Ευα μου,δεν ειναι μια φορά το χρόνο,ειναι κάθε μέρα....

Καλή σου μέρα...

Ανώνυμος είπε...

Σκεφτείτε τους έκτακτους που ακόμα να πληρωθούν και τόσους άλλους που λόγω ειδικότητας είναι μοιρασμένοι σε διάφορα σχολεία, ακόμα και σε διαφορετικές επαρχίες!
Εκπαιδευτικός

Phivos Nicolaides είπε...

Χρόνια Πολλά στους εκπαιδευτικούς μας!

Eva Neocleous είπε...

Σταλαματιά μου,
αυτά τα "θεριά" είναι που μας εμψυχώνουν και μας δίνουν κουράγιο.Αξίζει, όσο κι αν μας ταλαιπωρούν με τη ζωηράδα τους, να νοιαζόμαστε γι΄αυτά.

VaD,
Βασίλη μου,ακριβώς,όπως τα λες.
Κάθε μέρα είναι μέρα των εκπαιδευτικών, των μαθητών, της παιδείας.Η "Ημέρα" καθιερώθηκε για να τονίζεται η σημασία της εκπ/σης και ο ρόλος των εκπ/κών.Έτσι μόνο μπορεί να τονιστεί και η ανάγκη για τις πολιτικές που οφείλουν να εφαρμόζουν οι διάφορες χώρες, προκειμένου να προωθούν την εκπ/ση και τη γνώση.

Λεμέσια είπε...

Οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί είναι πέρα από αξιέπαινοι για την επιμονή τους ενάντια στην πνευματική απαξίωση της εποχής που διανύουμε...

Eva Neocleous είπε...

Ανώνυμε εκπαιδευτικέ,
ναι,είναι απαράδεκτο να μένουν απλήρωτοι για τον Σεπτέμβρη τόσοι έκτακτοι,συμβασιούχοι και μόνιμοι επί δοκιμασία συνάδελφοι.Ήδη η ΟΕΛΜΕΚ έχει καταγγείλει το γεγονός και καλεί τους αρμόδιους να επισπεύσουν τις διαδικασίες.
Συμφωνώ πως υπάρχουν συνάδελφοι που εργάζονται κάτω από πολύ αντίξοες συνθήκες και που καθημερινά κάνουν ένα αγώνα δρόμου για να βρίσκονται στα δύο ή περισσότερα σχολεία που υπηρετούν.
Θα αναφέρω ακόμα και τους συναδέλφους που κάνουν την προϋπηρεσιακή επιμόρφωση(ΠΠΚ), οι οποίοι ταλαιπωρούνται αφάνταστα για να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν στο εξοντωτικό πρόγραμμα.

Φοίβο μου,
ευχαριστούμε για τις ευχές, κουράγιο και δύναμη σε όλους.

Eva Neocleous είπε...

Λεμέσιά μου,
συμφωνώ απόλυτα με την πτυχή που αναδεικνύεις.
Πέρα από διακηρύξεις και θεωρητικολογίες, πόσο επενδύουμε στην εκπαίδευση;Ποιος νοιάζεται για την ποιότητά της;Η απαξίωση καταγράφεται και ως αδυναμία να αναληφθούν οι πρωτοβουλίες για τομές στην εκπ/ση.
Οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί θα συνεχίσουν να καταθέτουν την ψυχή τους, έστω κι αν αισθάνονται πολλές φορές, ότι δεν έχουν τη στήριξη που θα έπρεπε.