31 Μαρ 2010

Μικρά Εκπαιδευτικά

"Έτσι
της αύριον η αύρα πνέει
Το μικρό έαρ του έαρος δεν έχει τελειωμό".Οδ.Ελύτης


Τελευταία μέρα του Μάρτη σήμερα.Τα σχολεία έκλεισαν,διανύουμε τη βδομάδα των Παθών και προσδοκούμε την Ανάσταση...Εν μέσω αντιπαραθέσεων,αντεγκλήσεων,μεμψιμοιριών και αντιπαλότητας....
Εν μέσω πολυποίκιλων και πολυεπίπεδων εξελίξεων εν γένει.
Εμείς,ωστόσο, σήμερα θ΄ ασχοληθούμε με τα της εκπαίδευσης.Για τ΄ άλλα,τα εξίσου σημαντικά, έχουμε χρόνο...
Οι εκπαιδευτικοί πέσανε με τα μούτρα στη μελέτη των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων για να είναι σε θέση είτε ατομικά είτε μέσα από τους Συνδέσμους και τις συνδικαλιστικές τους οργανώσεις να διατυπώσουν τις απόψεις τους και να καταθέσουν τις δικές τους εισηγήσεις.
Ειρήσθω εν παρόδω και για όσους δεν έχουν ακόμη ενημερωθεί, τα ΝΑΠ είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του Υ.Π. εδώ:
www.paideia.org.cy/index.php?option=com_content&task=view&id=56&Itemid=81

Όσο για εμάς τους Φιλολόγους, δε μας βλέπω να καταλήγουμε εύκολα.Και τα αντικείμενα είναι πολλά αφενός και αφετέρου, εύκολο είναι να υπάρξουν συγκλίσεις;
Προς το παρόν, ενημερωνόμαστε...Και επί τούτου θα επανέλθω εν ευθέτω χρόνω...
Και επειδή η Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση δεν αστειεύεται-βαίνουμε ολοταχώς προς την υλοποίησή της -όπως όλα δείχνουν,έχουμε μπροστά μας και την πρόταση του κ.Τσιάκαλου για τη Νέα Δομή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Και παρόλο που η πρόταση έχει δοθεί στους εκπαιδευτικούς εδώ και αρκετό καιρό, εντούτοις δεν έχει αναρτηθεί  στην ιστοσελίδα του Υ.Π. απ΄ότι γνωρίζω(εκτός κι αν κάνω λάθος).
Υπάρχει όμως σε ηλεκτρονική μορφή στην ιστοσελίδα της Προοδευτικής Κίνησης εδώ:
 proodeftikikath.blogspot.com/2010/02/blog-post_26.html

Εδώ κι αν χρειάζεται προσεκτική μελέτη...Κι εδώ είναι και τα πολύ δύσκολα,καθότι άρχισαν ήδη οι διάφοροι κλάδοι να διεκδικούν περισσότερες ώρες στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα(ήταν άλλωστε αναμενόμενο),να διαμαρτύρονται όσοι θεωρούνται αδικημένοι,να "κονταροκτυπιούνται" τα αντικείμενα σπουδών και κανένας δεν μπορεί να προβλέψει πού θα οδηγήσει αυτή η διαμάχη...
Η ΟΕΛΜΕΚ καλεί τους Συνδέσμους των διαφόρων Κλάδων να καταθέσουν τις θέσεις τους,έτσι ώστε να διαμορφώσει τη δική της εισήγηση.Αναρωτιέμαι πώς θα βγάλουν άκρη.Καθώς, κανένας, όπως ισχυρίζονται,δεν προτάσσει το κλαδικό συμφέρον αλλά το καλώς νοούμενο συμφέρον της εκπαίδευσης...
Τι μέλλει γενέσθαι;Το πιο πιθανό είναι να μην αλλάξει τίποτε από την αρχική πρόταση.Ίσως πάλι να γίνουν κάποιες μικροβελτιώσεις,προσθαφαιρέσεις και επουσιώδεις τροποποιήσεις.
Ο καιρός θα δείξει...

12 σχόλια:

Λεμέσια είπε...

Οι εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις ποτέ δεν ήταν εύκολη υπόθεση...

Καλό Πάσχα, Εύα μου και να περάσεις όμορφα μακριά από τα όποια "μικρά" (εκπαιδευτικά και μη...), έστω και για λίγες μέρες...

BbisbosS είπε...

Σαν του κεριού το Άγιο Φώς τσ'Ανάστασης το βράδυ, να 'ναι η ζωή σου φωτεινή χωρίς σταλιά σκοτάδι.

Καλό Πάσχα και χρόνια πολλά

(Πήρα και το banneraki σου)

Φιλικά Κώστας
www.bisbos.gr

Andreas είπε...

Καιρός ήταν για αλλαγές. Καλώς να τις δεκτούμε(εκπαιδευτικοί και μαθητές, ή μήπως εν τέλει πρέπει να λέω "δεκτείτε";)

Phivos Nicolaides είπε...

Καλή Ανάσταση!

Eva Neocleous είπε...

Λεμέσια,
ίσως και γι΄αυτό μένουν πάντα(πλην εξαιρέσεων)ημιτελείς...
Θεωρίες και καλές προθέσεις...
Καλό Μήνα και Καλό Πάσχα και σε σένα,Λεμέσιά μου!

BbisbosS,
καλωσόρισες.
Σ΄ευχαριστώ για την υπέροχη μαντινάδα σου.
Ευχές κι από μένα Κώστα,Καλό Πάσχα και Καλή Ανάσταση!
Υ.Γ.Θα πάρω κι εγώ το δικό σου.

Eva Neocleous είπε...

Αντρέα μου,
μάλλον εσείς δε θα προλάβετε.Ανοίγετε πανιά για άλλα, πιο σπουδαία τώρα.Όσο για μας,αισιοδοξούμε...
Καλό Πάσχα,καλή ξεκούραση και διάβασμα ε;Μην το ξεχνάμε:)

Φοίβο μου,
σ΄ευχαριστώ για τις ευχές σου.
Καλό Πάσχα και ό,τι καλύτερο και σε σένα!

Ανώνυμος είπε...

Εύχομαι στη δεσποινίδα Μεταρρυθμισούλα μας να αντέξει τα επερχόμενα κύματα αντιδράσεων. Δεν είναι μόνον οι φυσικές της αδυναμίες, λάθη και παραλείψεις. Είναι κάτι πιο βαθύ [σαν το λεγόμενο "βαθύ κράτος" του πνευματικού, εκπαιδευτικού και οικονομικού κατεστημένου], που πιθανόν θίγεται από μικρές και μεγάλες αλλαγές στην Εκπαίδευση της Κύπρου ή που σίγουρα επιθυμεί να επεκταθεί το επιχειρηματικό λόμπυ στην εκπαίδευση σε βάρος του δημόσιου αγαθού της Παιδείας!!!
Είναι ακόμη, στον ένα ή στον άλλο βαθμό "δευτερεύοντα" -αλλά κρίσιμα και καθοριστικά!- ζητήματα [κομματισμόςκατ΄επίφαση-παραγοντισμός, και πολλαπλά μέτωπα αντιπαραθέσεων, εχθρικός μηχανισμός εντός Υ.Π.Π., έλλειψη έμπνευσης "από τα πάνω" + έλλειψη "πνοής και πρωτοβουλιών στήριξης από τα κάτω"].
Άρα, δεν αρκεί το διάβασμα των Αναλυτικών Προγραμμάτων. Ή το "καλό" και το "καλυτερότερο" Ωρολόγιο Πρόγραμμα. Με ποια Φιλοσοφία Παιδείας προχωράν οι εκπαιδευτικοί; Με ποιο κριτήριο πολιτικό κρίνουν και πώς παρεμβαίνουν για να διορθώσουν και να ενισχύσουν την όποια ελπίδα εκπαιδευτικοί και πολίτες;


Ουπς..
Μέρες που είναι ..
Καλή Ανα- σταση, ω φίλοι.
Ευχαριστίες στην Εύα που μας δίνει χώρο παρέμβασης κι επικοινωνίας.
Γ.

Ανώνυμος είπε...

Έστω και εκ των υστέρων, διαβάζοντας την ανάρτηση αυτή και τα σχόλια, προβληματίζομαι:

Τι φταίει, τι φταίει για τη..."δεσποινίδα μεταρρυθμισούλα" ;
Φταίει το στραβό το ριζικό μας, φταίει ο θεός που μας μισεί;

Φταίνε οι εντός; Οι εκτός;
Ή μήπως εκείνοι που είναι εντός, γράφουν ως εκτός και τελικά είναι εντός και επί τα αυτά;

Ένας εντελώς, εντελώς εκτός

Ανώνυμος είπε...

Με κατανόηση προς τον φίλο "Εντελώς εκτός, εκτός": κι εγώ "και εκ των υστέρων, διαβάζοντας την ανάρτηση αυτή και τα σχόλια, προβληματίζομαι":
μόνο ο φίλος μας διεκδικεί το μετερίζι του κριτικού νου;
Η εκπ-κή μεταρρύθμιση θα γίνει άραγε από τα "συνοικιακά συμβούλια"; Τι διαφορετικό λέω απ' το ότι χρειάζεται η πολύμορφη ενεργοποίηση των εκπ-κών και η πολυφωνική παρέμβαση; Μήπως δε βοήθησαν και τόσο τα πετροβολήματα του τύπου αυτού που καθρεφτίζονται στο σχόλιο; Εννοώ αυτά τα "εντελώς εκτός,εκτός" και το να χρεώνουμε "εντός" όσους κατανοούν ότι ΤΩΡΑ χρειάζεται παρέμβαση με ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟ, αλλιώς το ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ θα είναι όνειρο απατηλό;;;!!!
Γ.

Eva Neocleous είπε...

Γ.
Με καλύπτεις σε μεγάλο βαθμό με την παρέμβασή σου.Υπάρχουν πολλά σημεία(οι αδυναμίες,τα τρωτά,οι παρεμβάσεις,το αποτέλεσμα) που θα μπορούσε να σχολιάσει κανείς.Εν καιρώ τω δέοντι...

Ανώνυμε "εντελώς εντελώς εκτός",
αναρωτιέμαι κατά πόσο μπορεί να είναι κανείς τόσο πολύ εκτός,όντας μέσα στο σύστημα...
Η συμμετοχή και η προσπάθεια δεν μπορούν να επικρίνονται,κατά τη γνώμη μου.Δίνει κανείς τη μάχη και στη συνέχεια,τοποθετείται και εκφράζει την άποψή του θαρρετά.Είτε διαφωνεί με το αποτέλεσμα είτε συμφωνεί.Αυτά πολύ βιαστικά, λόγω περιορισμένου χρόνου.

Γ.
Συμφωνώ.Χρειάζονται δυναμικές παρεμβάσεις.Και αυτές, δεν μπορούν να γίνουν από τους οργανωμένους φορείς!

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ Γ.,

( καθυστερημένα λόγω απουσίας.)

Eυτυχώς για μένα, ως μάχιμος εκπαιδευτικός που ποτέ δεν είχα και δε θα έχω εξαρτήσεις από τα κάθε λογής κατεστημένα, μηχανισμούς, υπηρεσίες,<<συνοικιακά συμβούλια», οργανωμένους ή μη οργανωμένους φορείς, ευτυχώς λέω για μένα, μπορώ να διεκδικώ μαζί με όλους τους άλλους «ομοιοπαθείς» συναδέλφους , που μπορούν να σκέπτονται χωρίς τέτοιου είδους εξαρτήσεις, το μετερίζι του κριτικού νου και λόγου.

Αυτό δε σημαίνει ότι δεν πιστεύουμε στη «δεσποινίδα μεταρρυθμισούλα»,ή δεν αγωνιζόμαστε γι αυτήν, αντίθετα ! Την αναμένουμε, επενδύουμε σ΄αυτήν και παλεύουμε με όποιο φτωχό μέσο διαθέτει ο καθένας μας, εκτός όμως του «βαθέως κράτους» και προπάντων εκτός του βαθέως βολέματος .

Η μεταρρύθμιση είναι αναγκαία, είναι απαίτηση της κοινωνίας και των εκπαιδευτικών , πρέπει να στηριχτεί γνήσια και δημιουργικά , χωρίς προκαταλήψεις και συντηρητικές αγκυλώσεις. Χωρίς συντεχνιασμούς, μικροσυμφέροντα, μικρο...γενικώς.

Το πρόβλημα μας είναι ότι δεν πιστεύουμε πλέον αυτούς που τάχα πετροβολούν το κατεστημένο από τα κάτω προς τα πάνω και αντιστρόφως τη στιγμή που είναι οι ίδιοι βουτηγμένοι ως το λαιμό μέσα στην πυρίμαχη γυάλα του. Αυτά στην ουσία είναι που βλάπτουν τη μεταρρύθμιση, μαζί με όλα τ' άλλα που ανέφερες.

Ο προοδευτικός λόγος από την πλευρά κάθε εκπαιδευτικού για τη μεταρρύθμιση, και για κάθε κοινωνική ή πολιτική αλλαγή, πρέπει να είναι καθαρός και κρυστάλλινος. Και προπάντων οι πράξεις...


Ο ίδιος

Ανώνυμος είπε...

Στην Κύπρο τελικά ξεδοντιάστηκαν οι καννίβαλλοι!

Δεν κατάφεραν μήτε προαγωγή μήτε απόσπαση να ροκανίσουν!!
Χάριν της δεσποινίδος...Μπράβο της!Να ζήσει και να μας θρέφει!!