11 Μαΐ 2009

Απόφαση του Ευρωπ. Κοινοβουλίου
















Απόφαση του Ευρωπ. Κοινοβουλίου σχετικά με το εναλλακτικό εκπ/κό υλικό για τη διδασκαλία της Νεότερης Ιστορίας της Ν.Α. Ευρώπης


Ιδιαίτερα σημαντική θεωρείται η ρητή αναφορά στην έκδοση του CDRSEE με
εναλλακτικό διδακτικό υλικό και πηγές για την Ιστορία της Νοτιοανατολικής
Ευρώπης. Η έκδοση αυτή - που παρουσιάστηκε και στην Κύπρο με πρωτοβουλία του
ΟΙΔΕ από τη συντονίστρια του έργου καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου Χριστίνα Κουλούρη (Οκτώβριος 2008), βρίσκεται υπό μελέτη στο ΥΠΠ για εισαγωγή της στα σχολεία ως εναλλακτικό και επικουρικό υλικό.


Η απόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου συγχαίρει τους εκδότες για το
διαβαλκανικό αυτό εγχείρημα συνεργασίας 60 και πλέον επιστημόνων,
εκφράζει την "πλήρη υποστήριξή" του στην προσπάθεια
και καλεί τους Υπουργούς Παιδείας να υιοθετήσουν, να στηρίξουν και να εισαγάγουν την έκδοση στα σχολεία ως εναλλακτικό εκπαιδευτικό υλικό (σελ.9, παράγρ. 34).

Απόφαση για την ενίσχυση της σταθερότητας και της ευημερίας στα Δυτικά Βαλκάνια

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο

34.

Notes the fundamental role of educational programming and structures in promoting inclusiveness and reducing interethnic tensions; consequently, calls on the Western Balkan governments to improve the quality of education by including civic, human and democratic rights as fundamental European values in the relevant curricula and to put an end to segregation in schools; points out that the teaching of history in schools and universities in the Western Balkans must be based on documented research and must reflect the different perspectives of the various national and ethnic groups in the region if lasting results are to be achieved in promoting reconciliation and improving interethnic relations; fully supports initiatives, such as the Joint History Project of the Center for Democracy and Reconciliation in Southeast Europe, aimed at writing and disseminating joint history teaching materials that provide a multiperspective account of Balkan history, and calls on the competent ministries, educational authorities and educational establishments in the region to endorse the use of joint history teaching materials; calls on the Commission to support such initiatives financially and politically;

34. Σημειώνει τον θεμελιώδη ρόλο του εκπαιδευτικού προγραμματισμού και των εκπαιδευτικών δομών στην προώθηση της ενσωμάτωσης και στον περιορισμό των εντάσεων μεταξύ εθνοτήτων. Συνεπώς, προτρέπει τις κυβερνήσεις των Δ. Βαλκανίων να βελτιώσουν την ποιότητα της εκπαίδευσης συμπεριλαμβάνοντας πολιτικά, ανθρώπινα και δημοκρατικά δικαιώματα ως θεμελιώδεις ευρωπαϊκές αξίες στα αντίστοιχα αναλυτικά προγράμματα και να σταματήσουν τους διαχωρισμούς στα σχολεία. Υπογραμμίζει ότι η διδασκαλία της ιστορίας στα σχολεία και τα πανεπιστήμια των Δ. Βαλκανίων πρέπει να στηρίζεται σε τεκμηριωμένη έρευνα και να αντανακλά τις διαφορετικές οπτικές γωνίες των διαφόρων εθνικών και εθνοτικών ομάδων στην περιοχή, για να επιτευχθούν μακροπρόθεσμα αποτελέσματα στην προώθηση της συμφιλίωσης και στη βελτίωση των ενδο-εθνοτικών σχέσεων. Στηρίζει πλήρως πρωτοβουλίες όπως το Κοινό Πρόγραμμα Ιστορίας του Κέντρου για τη Δημοκρατία και τη Συμφιλίωση στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, το οποίο στοχεύει στη συγγραφή και στη διάδοση κοινού εκπαιδευτικού υλικού για τη διδασκαλία της ιστορίας με πολυπρισματική προσέγγιση της βαλκανικής ιστορίας, και προτρέπει τα αρμόδια υπουργεία, τις εκπαιδευτικές αρχές και τα εκπαιδευτικά ιδρύματα στην περιοχή να επικυρώσουν τη χρήση του κοινού εκπαιδευτικού υλικού. Προτρέπει την Επιτροπή (Κομισιόν) να υποστηρίξει οικονομικά και πολιτικά τέτοιες πρωτοβουλίες.


Και κάποιες πληροφορίες για το έργο:

Εναλλακτικό Εκπαιδευτικό Υλικό για τη Διδασκαλία της Νεότερης Ιστορίας της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Το “Εναλλακτικό Εκπαιδευτικό Υλικό” αποτελείται από τέσσερα Βιβλία Εργασίας:

1.Η Οθωμανική Αυτοκρατορία

2.Έθνη και Κράτη στη Νοτιοανατολική Ευρώπη

3.Οι Βαλκανικοί Πόλεμοι

4.Ο Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος

Τα τέσσερα εγχειρίδια, δεν φιλοδοξούν να αντικαταστήσουν τα βιβλία ιστορίας που χρησιμοποιούνται τώρα στο σχολείο, αλλά να αποτελέσουν συμπληρωματικό βοήθημα και να ενθαρρύνουν τους μαθητές για περαιτέρω έρευνα, κριτική και διάλογο. Χρήστες των βιβλίων μπορούν να είναι κυρίως μαθητές λυκείων, ηλικίας από 15 ως 18 ετών, αλλά και φοιτητές πανεπιστημίων.” [Νότα Τρίγκα, "εγχειρίδια - Πέρα από τα στερεότυπα - Εξήντα ιστορικοί από τις βαλκανικές χώρες υπογράφουν ένα εναλλακτικό εκπαιδευτικό υλικό ιστορίας", Το Βήμα, 5-11-2006]

Το προαναφερθέν άρθρο του Βήματος, ξεκινά με τα παρακάτω λόγια της καθηγήτριας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου Χριστίνας Κουλούρη, η οποία επιμελήθηκε την έκδοση:«Περισσότεροι από 60 ιστορικοί από όλες τις βαλκανικές χώρες συνεργαστήκαμε για να δημιουργήσουμε ένα εναλλακτικό εκπαιδευτικό υλικό ιστορίας που να ξεφεύγει από τα εθνοκεντρικά πρότυπα, ενισχύοντας τη γνώση για τον γείτονα και αμφισβητώντας τη στερεοτυπική εικόνα του άλλου».

21 σχόλια:

Phivos Nicolaides είπε...

Πραγματικά ενδιαφέρο και χρήσιμο κείμενο για όλους μας!

Ανώνυμος είπε...

Kαλά έκανες και την ανάρτησες Ευα, είναι ένα κείμενο που μας βγάζει από την επαρχιώτική μιζέρια των αστοιχείωτων, κλειστοφοβικών αυτόκλητων υπερασπιστών της εθνικής "καθαρότητας" και κυριαρχίας πάνω στον οποιδήποτε "άλλο".

Ανώνυμος είπε...

Ευτυχώς ο μουτζαχετίν των φιλολόγων-ιστορικών [!!!] Τ' Αλ Αδ' Ωρ' Ος μάσσεται για τα G.C.E. τζαι δεν σας δκιαβάζει...
ΕΥΑ, μπράβο. Το υλικό αυτό πρέπει να πάει και στις σχολικές βιβλιοθήκες. Όσο κι αν έχει ο καθείς διαφωνίες σε επιμέρους θέματα, η πολυφωνία μόνο μπορεί να δημιουργήσει προϋποθέσεις για ανοιχτή συζήτηση και κριτική σκέψη -ΤΟΣΟ ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΟΣΟ ΚΑΙ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ!!!
Γ.Σαρ.

Ανώνυμος είπε...

Μα τι Ευρώπη είναι αυτή καλέ μου; Χαιρετίζει τέτοιες εκδόσεις που παραχαράσσουν την ιστορία;

60 επιστήμονες; Τι είναι αυτοί;Σε διατεταγμένη υπηρεσία; Πηγές; Τις έλεγξαν καλά;

Και τι οδηγία είναι αυτή των Ευρωβουλευτών,οι εκπαιδευτικοί να σταματήσουν τους διαχωρισμούς και η διδασκαλία να στηρίζεται στις διαφορετικές οπτικές των εθνοτικών ομάδων;

Εμείς στην Κύπρο έχουμε τέτοιο πρόβλημα; Τι μας αφορά; Αφού τόσα χρόνια καλώς είναι γραμμένη και διδαγμένη η ιστορία μας.

Παρεμπιπτόντως τι λένε επ΄αυτού οι ακραιφνείς Ευρωπαϊστές μας,που συναγωνίζονται ποιος είναι πιο βέρος και που μας καλούν να τους υπερψηφίσουμε στις Ευρωεκλογές;

Eva Neocleous είπε...

@Phivos Nicolaides,

Φοίβο, θεώρησα ότι αυτή η απόφαση του Ευρ. Κοινοβουλίου, που πρόσφατα εκδόθηκε, αποτελεί απάντηση για όλους εκείνους που επέκριναν τα βιβλία αυτά.
........
@Ανώνυμος,
(12.52μ.μ.)
είναι γεγονός ότι πολεμήθηκε έντονα από τότε που ξεκίνησε
αυτό το εγχείρημα.
Κατηγορήθηκαν οι συγγραφείς των βιβλίων και-κυρίως στην Ελλάδα-κατακλυζόταν ο τύπος από άρθρα εναντίον τους.
Ωστόσο, παρόλο που απόφαση "αποενοχοποιεί" τα βιβλία,
δεν είναι σίγουρο αν θα τύχει και αποδοχής.

Eva Neocleous είπε...

@Γ.Σαρ.,
θα προτιμούσα να μην υπήρχαν οι αφοριστικοί χαρακτηρισμοί στην αρχή του σχολίου σου.
Είναι σημαντικό για μένα να γίνεται ο διάλογος με πολιτισμένο τρόπο και κατάθεση επιχειρημάτων, πράγμα που κάνεις στη συνέχεια.
Ελπίζω η εισήγηση του Ε.Κ. να γίνει αποδεκτή από τις κυβερνήσεις, γιατί πράγματι αυτό που χρειάζονται οι μαθητές μας δεν είναι την αποστήθιση και τη συσσώρευση γνώσης αλλά την καλλιέργεια κριτικής σκέψης.

.........
@Ανώνυμος
(6.57μ.μ.),

προφανώς τα ερωτήματά σου απευθύνονται στους Ευρωπαϊστές πολιτικούς που χρησιμοποιούν κατά το δοκούν την Ευρώπη.

Λεμέσια είπε...

Η προσπάθεια αυτών των 60 ιστορικών είναι πέρα από συγκινητική. Χύθηκε πάρα πολύ αίμα για τη χάραξη των σημερινών συνόρων στα Βαλκάνια. Αν έχουμε φτάσει στο σημείο να συζητάμε έστω, την ιδέα καταγραφής από κοινού της Ιστορίας της ΝΑ Ευρώπης, μακρυά από εθνοκεντρικές απόψεις και με σεβασμό στις εκατέρωθεν ευαισθησίες, αυτό αποτελεί ήδη ένα γιγάντιο βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση.

Ανώνυμος είπε...

stelios

το ότι το χαιρετίζει το ευρωπαικό κοινοβούλιο μπορεί να σημαίνει τζαι κάτι, μπορει να μεν σημαίνει τζαι τίποτε.

πρέπει να δούμε τι λέει για να μπορούμε να εκφέρουμε τζαι γνώμη.

το ότι εκαταφέραν πάντως ιστορικοί που τα βαλκάνια σε μια περιοχή που ο κάθε πολίτης εμεγάλωσε με το παράπονο της δικής του μεγάλης ιδέας είναι όντως επίτευγμα.

πάλε όμως , αν δεν δω δεν μπορώ να το στηρίξω.

ευστόχο και το σχόλιο του ανώνυμου, ξεκάθαρη σπόντα για το συναγερμό...αλλά ποιός ακούει ;

Ανώνυμος είπε...

Τα είδα τα βιβλία, παρουσιάστηκαν και στην Κύπρο σε εκδήλωση.

Ένα παράδειγμα:από τον 2ο τόμο "Έθνη και κράτη στη Νοτιοανατολική Ευρώπη" στο κεφάλαιο "Οι εθνικισμοί σε σύγκρουση" στις σελ. 126-128 αναφέρεται στη δεκαετία του 6ο στην Κύπρο:

Δ10.Η οπτική του αριστερού κόμματος της Κύπρου (ΑΚΕΛ), 1955

Παρατίθεται δημοσίευμα της εφημερίδας Ο Νέος Δημοκράτης, φ. της 7ης Αυγούστου του 1955, παρμένο από το βιβλίο του Σπύρου Παπαγεωργίου "ΑΚΕΛ το άλλο ΚΚΕ"
που κρίνει τις ένοπλες ενέργειες της ΕΟΚΑ, τις διακηρύξεις του Διγενή και εντοπίζει αντιφάσεις μεταξύ της παραδοχής τους, απ΄τη μια, ότι το ζήτημα της Κύπρου εξαρτάται απ΄τον ΟΗΕ και της ένοπλης δράσης με αποκλεισμό μέρους του λαού, απ΄την άλλη.

Δ11. Οι δυσκολίες του αντιαποικιακού αγώνα της Κύπρου (1955-1955), όπως τις αναλύει ηγέτης της ΕΟΚΑ Γεώργιος Γρίβας (Διγενής), όπου παρατίθεται απόσπασμα από τα Απομνημονεύματά του, σελ. 38-39,όπου απαριθμεί όσους θεωρεί ότι τον δυσκολεύουν: Άγγλους, γονείς,καθηγητές, κομμουνιστές, μεγαλόσχημους που δεν αντιλαμβάνονται το ρόλο των μαθητών στον αγώνα.

Εδώ δίνεται εργασία:Αναλύστε καθένα από εκείνα τα επιχειρήματα τα οποία ο ηγέτης του αντιαποικιακού αγώνα εντοπίζει ως εμπόδια στην οργάνωση του αγώνα. Ποια στάση επικρατεί στη δική σας κοινωνία σχετικά με την ανάμειξη των παιδιών στην πολιτική ζωή;(Σκεφτείτε τη στάση της οικογένειάς σας, των δασκάλων σας, των φίλων σας και τέλος, της κοινωνίας εν γένει). Μέχρι ποιου σημείου πιστεύετε εσείς ότι τα παιδιά και οι νέοι θα πρέπει να αναμειγνύονται στην πολιτική; Στις ένοπλες συγκρούσεις;

Δ12.Οι Τουρκοκύπριοι εναντίον του αγώνα(1960), όπου παρατίθεται άρθρο από την Εφημερίδα Nacak,φ. 8ης Οκτωβρίου 1960, με τίτλο "Ο ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΚΟς ΑΓΩΝΑς ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΟΚΥΠΡΙΩΝ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ".

Παράλληλα παρατίθενται πληροφορίες για το τι είναι το ΑΚΕΛ, τι ήταν η ΕΟΚΑ, ποιοι συμμετείχαν, τι ήταν Η ΤΜΤ και τις συγκρούσεις της ΕΟΚΑ, με το δεξιό προσανατολισμό, με το Αριστερό ΑΚΕΛ.

Πληροφορίες για τις συμφωνίες Ζυρίχης- Λονδίνου,τις εγγυήτριες δυνάμεις, τον τρόπο με τον οποίο η Βρεττανία διασφάλιζε σ΄αυτές τα συμφέροντά της,το ρόλο του Ντενκτάς, την υποδαύλιση των συγκρούσεων, τη μεταφορά όπλων με το Ντενίζ κλπ., Πράσινη γραμμή, συμμετοχή στους Αδέσμευτους, Αρχ. Μακάριος,Ντενκτάς ως φιλόδοξος εθνικιστής ηγέτης,συνομιλίες κλπ,πραξικόπημα, 1η και 2η εισβολή.

Εργασία: Συγκρίνετε τα κείμενα Δ10, 11 και 12.Προσπαθήστε να κατανοήσετε τις τρεις διαφορετικές θέσεις που παρουσιάζουν. Κοιτάξτε παράλληλα τα κείμενα Α39 και Δ6. (Αυτά περιέχουν βασικά άρθρα της Συμφωνίας Ζυρίχης-Συντάγματος το ένα, και το άλλο την προκήρυξη του αγώνα της ΕΟΚΑ από τα Απομνημονεύματα του Διγενή και το έργο του Σπ. Παπαγεωργίου, Αρχείον παρανόμων εγγράφων του Κυπριακού Αγώνος 1955-59 σελ.138-139).

Αυτά ως ένα δείγμα από τη δική μας ιστορία, ενταγμένη βέβαια, μέσα στο βιβλίο, στις διεργασίες της εποχής για την εθνική υπόθεση των λαών.

Σημ: Η σπόντα δεν είναι αποκλειστικά για το Συναγερμό, μα και όλους όσοι υπερθεματίζουν για πάσα πολιτική της Ε.Ε και αποκαλούν Ευρωφοβία οποιαδήποτε κριτική πολιτικών που ακολουθεί, δοξολογούν όποια απόφαση του Ευρωκοινοβουλίου τους βολεύει, αλλά κάνουν γαργάρα κάτι τέτοια ψηφίσματα, ή και τις αρχές της Ευρώπης για την ιστορία και τη διδασκαλία της , πάνω στις οποίες και στηρίζεται και το εν λόγω ψήφισμα. Τι θα ψήφιζε εις έκαστος των Κυπρίων Ευρωβουλευτών-και των σημερινών υποψηφίων- σε αυτό το ψήφισμα;

Ανώνυμος 6.57΄

stelios papalangi είπε...

ευχαριστούμε ανώνυμε.
τωρά όντως ξέρουμε γιατί πράμα μιλούμε.

ε αν εν έτσι όντως αξίζει το κόπο να έβρουμε κάπου τούτα τα βιβλία

Ανώνυμος είπε...

Παρεμβαίνω στο διάλογο για δύο λόγους: πρώτον για να ευχαριστήσω όσους στηρίζουν αυτό το έργο, που υπήρξε πράγματι προϊόν μεγάλου κόπου αλλά και μεγάλης χαράς -η συνεργασία με συναδέλφους τόσο πανεπιστημιακούς όσο και καθηγητές της Μέσης Εκπαίδευσης από όλα τα Βαλκάνια υπήρξε πολύτιμη και συχνά συγκινητική εμπειρία. Και περιλαμβάνω και τους φίλους από την Κύπρο. Δεύτερον, για να δώσω τις πληροφορίες που ζητούν οι συνάδελφοι που να βρουν τα βιβλία. Τα βιβλία μπορεί κάποιος να τα 'κατεβάσει' δωρεάν από την ιστοσελίδα του Κέντρου (www.cdsee.org/jhp). Η ιστοσελίδα είναι στα αγγλικά και ο χρήστης θα πρέπει να αναζητήσει το Joint History Project, του οποίου μέρος είναι τα βιβλία. Υπάρχουν σε όλες τις γλώσσες -και ελληνικά βεβαίως. Αν χρειαστείτε επιπλέον πληροφορίες, μπορώ να τις δώσω μέσω του μπλογκ της Εύας την οποία και ευχαριστώ γι'αυτή τη φιλοξενία.
Χριστίνα Κουλούρη

Unknown είπε...

Μόλις είδα την ανάρτησή σου Εύα και ατυχώς τρέχω και δεν προλαβαίνω να σχολιάσω-αν και τα είπα οι περισσότεροι.

Τι να πω; Μόνο χαρά μπορεί να προκαλέσει η προσέγγιση της Ιστορίας και της διδασκαλίας της από επιστήμονες ΄που υπηρετούν την ιστορία και όχι την όποια προπαγάνδα. Νομίζω πως σε αυτά τα ζητήματα οι απόψεις μου σου είναι οικείες. Ναι στην επιστήμη όχι στα κομματικά παίγνια στην Παιδεία. Και ναι στην επιστήμη ακόμα και όταν μας πονάει ασφαλώς. Θα επιστρέψω όμως, για ποιο προσεκτική ανάγνωση :-)

AATON είπε...

Εγώ που εν κατέχω απο τούτα, επέρασα να σας είπω μιαν καλημέραν..
Καλημέρα Εύα μου, χαιρετίσματα στην πανέμορφη Κύπρο μας

Ανώνυμος είπε...

Στο μακρύ δρόμο προς την κριτική σκέψη και την κριτική προσέγγιση της ιστορίας [προτού σε πολλούς πετσοκόψει κάθε διάθεση ο φονταμενταλισμός και ο "αναθεωρητισμός"] η αξιοποίηση "εναλλακτικού εκπ/κού υλικού" μπορεί να βοηθήσει. Το "μονοπώλιο σκέψης και διδαχής, σωφρονισμού" με το ένα και μοναδικό εγχειρίδιο ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΓΝΩΣΤΕΣ ΚΡΑΥΓΕΣ ΠΟΥ ΠΥΚΝΩΣΑΝ αποδεικνύει ότι έφτασε στο τέλος του. Το συγκεκριμένο υλικό μπορεί να συμβάλλει σε εποικοδομιτική διδασκαλία.
Η διαμόρφωση ιστορικής συνείδησης του κάθε πολίτη είναι μια πιο σύνθετη και γόνιμη διαδικασία. Προς τα εκεί να πάμε.
Χαιρετίζω τη συμβολή του συγκεκριμένου ιστολόγιου της Εύας [όπως και άλλων, όπως π.χ. το http://teachershistorybook.blogspot.com/], τη Χρ. Κουλούρη και όλους τους επιστήμονες που συνέβαλαν στη διαμόρφωση του υλικού. Σίγουρα στο επόμενο βήμα τους θα είναι ακόμη πιο κριτικοί και προς τον εαυτό τους και προς τις πηγές και προς το διαμορφωνόμενο υλικό. Για ακόμη καλύτερο και πολυφωνικό αποτέλεσμα. Αξιόπιστο και τεκμηριωμένο. Και επιτέλους να περάσουν στις σχολικές βιβλιοθήκες τα συγκεκριμένα βιβλία, όπως και πολλά άλλα, που η "κρυφή" λογοκρισία ανεγκέφαλων αφήνει εκτός!!!
Γ. Μύαρης

Eva Neocleous είπε...

Λεμέσιά μου,
πράγματι πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό εγχείρημα.
Και η ιδέα έχει εισέλθει πλέον στο στάδιο της υλοποίησης.

Eva Neocleous είπε...

Στέλιο,

νομίζω δόθηκαν κάποιες πληροφορίες από τα σχόλια του Ανώνυμου και της Χριστίνας Κουλούρη και τους ευχαριστώ γι΄αυτό.
Να προσθέσω απλώς, ότι εκτός από το διαδίκτυο, μπορεί να τα βρει κανείς και σε έντυπη μορφή.Χορηγός της ελληνικής έκδοσης είναι το Ίδρυμα Α.Γ. Λεβέντη.Άλλες πληροφορίες μπορείς να βρεις στην ιστοσελίδα του cdrsee.

Eva Neocleous είπε...

@ Ανώνυμο/η,
πολύ χρήσιμες οι πληροφορίες που δίνεις. Η αναφορά σε παραδείγματα βοηθά τον αναγνώστη να αντιληφθεί ότι μέσα από τα βιβλία αυτά προτείνονται αλλαγές της ιστοριογραφικής και παιδαγωγικής προσέγγισης.Και σίγουρα αποτελούν εναλλακτικό εκπαιδευτικό υλικό, δεν αντικαθιστούν τα σχολικά βιβλία.

Eva Neocleous είπε...

@ Χριστίνα Κουλούρη,
Η εδώ παρουσία σας με τιμά ιδιαίτερα.
Σας ευχαριστώ για την παρέμβασή σας και τις πρόσθετες πληροφορίες που μας δώσατε.
Είχα την ευκαιρία να παρακολουθήσω εκδηλώσεις παρουσίασης των βιβλίων στην Κύπρο και θεωρώ πως είναι πολύτιμα για μας τους εκπαιδευτικούς .
Εύχομαι να έχει απήχηση η απόφαση του Ε.Κ. και να γίνει κατορθωτό να αξιοποιηθεί αυτό το αξιόλογο υλικό από τις χώρες της Ν.Α. Ευρώπης.
Καλή συνέχεια στο επίπονο έργο σας.

Eva Neocleous είπε...

@ politispittas,
Γιώργο, "η ιστορία γράφεται στα εργαστήρια, χωρίς αίμα, με μελάνι".
Το άκουσα πρόσφατα από ένα πανεπιστημιακό καθηγητή ιστορίας.
Αυτό είναι νομίζω που κι εσύ υποστηρίζεις.Και συμφωνώ.
Οι όποιες διαστρεβλώσεις, οι παραχαράξεις, οι αποσιωπήσεις δεν πρέπει να έχουν θέση στην επιστήμη της ιστορίας.

Eva Neocleous είπε...

@ ΑΑΤΟΝ,
σε καλωσορίζω και ομολογώ ότι με ξάφνιασες ευχάριστα.
Μπορεί "να μην κατέχεις απ΄αυτά", κατέχεις όμως τεχνογνωσία διαδικτυακή κι έχεις ένα από τα καλύτερα ιστολόγια.
Χαίρομαι που αγαπάς την Κύπρο.
Κι εμείς αγαπάμε τον απόδημο ελληνισμό.Την καλησπέρα μου και χαιρετισμούς στον μακρινό Καναδά.

Eva Neocleous είπε...

@ Γ. Μύαρης,

δεν έχεις άδικο.Τα βιβλία αυτά οφείλει το Υ.Π. να τα αξιοποιήσει ως εναλλακτικό υλικό.
Μακάρι να τα δούμε σύντομα στις σχολικές βιβλιοθήκες των Λυκείων.