21 Μαΐ 2009

"Όχι στην ποινικοποίηση της παιδαγωγικής διαδικασίας"



Η ΟΛΜΕ προχώρησε στην καταγγελία που παρατίθεται πιο κάτω ύστερα από ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Σερρών.Η έντονη αντίδραση είναι απόλυτα δικαιολογημένη.
Ποιος δίνει το δικαίωμα στους βουλευτές να παρεμβαίνουν στην εκπαιδευτική διαδικασία;
Ως πότε θα θυματοποιούνται οι εκπαιδευτικοί και ιδιαίτερα οι καθηγητές Ιστορίας,
επειδή ασκούν το εκπαιδευτικό τους έργο;

Ο.Λ.Μ.Ε.

19/5/2009

Καταγγελία για την απαράδεκτη παρέμβαση βουλευτή του ΛΑΟΣ

Το Δ.Σ της ΟΛΜΕ καταγγέλλει την εισβολή στο 3οΓυμνάσιο Σερρών του βουλευτή του ΛΑΟΣ κ. Ηλία Πολατίδη και του Γραμματέα του πολιτικού του γραφείου. Ο κύριος βουλευτής, επικαλούμενος ανώνυμες καταγγελίες γονέων προς τον ίδιο, απαίτησε από τον Διευθυντή του σχολείου να καλέσει ενώπιόν του την καθηγήτρια της Ιστορίας για να δώσει εξηγήσεις στον ίδιο σχετικά με το περιεχόμενο της διδασκαλίας της για το ζήτημα του φασισμού. Απαίτησε μάλιστα να μπει και στην τάξη, για να δει τους μαθητές.

Διαμαρτυρόμαστε για τη στάση του προϊσταμένου της εκπαίδευσης, ο οποίος αντί να αποτελεί τείχος προστασίας της εκπαιδευτικής κοινότητας, στις ανυπόστατες κατηγορίες ανωνύμων γονέων όρισε προκαταρκτική διαδικασία για να εξετάσει τον τρόπο με τον οποίο δίδαξε το συγκεκριμένο θέμα η συνάδελφος και για τη στάση της απέναντι στον βουλευτή.

Με τέτοιες ενέργειες ανοίγει ο ασκός του Αιόλου για οποιοδήποτε κόμμα, βουλευτή, σύλλογο κλ.π, να καλύπτεται πίσω από την ανωνυμία των καταγγελιών, εν ονόματι δήθεν της προστασίας των μαθητών και να ελέγχει τον εκπαιδευτικό για τις απόψεις που εκφράζει επί του μαθήματός του!

Επιχειρείται παράλληλα η ποινικοποίηση της παιδαγωγικής πράξης και του φρονήματος του εκπαιδευτικού.

Αν κάποιοι νοσταλγούν την εποχή του «Ιδιώνυμου», των έκτακτων μέτρων της μετεμφυλιακής περιόδου και της επταετίας, πλανώνται πλάνην οικτράν. Η εποχή που οι εκπαιδευτικοί διώκονταν από τα σχολεία για το φρόνημά τους έχει περάσει ανεπιστρεπτί και όσοι επιχειρήσουν να την αναβιώσουν θα βρουν μπροστά τους το αδιαπέραστο τείχος του εκπαιδευτικού κινήματος.

Ο τύπος του «φοβισμένου δασκαλάκου» – απλού δημόσιου υπαλλήλου, που διεκπεραιώνει τη διδακτέα ύλη ως απλός ιμάντας μιας τυποποιημένης γνώσης, δεν είναι το ιδανικό μας, γιατί πιστεύουμε ότι «ο δάσκαλος που θα υποχρεωθεί να πνίξει τη σκέψη του θα καταντήσει ψυχικά ανάπηρος άνθρωπος, ανίκανος να μορφώσει άλλους» (Δ. Γληνός).

Οι εκπαιδευτικοί χειρίζονται το αντικείμενο της διδασκαλίας τους με βάση τα σχολικά βιβλία και τις οδηγίες του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, και διατηρούν στο ακέραιο το δικαίωμα της παιδαγωγικής ελευθερίας στη διδασκαλία και της ελευθερίας της έκφρασης της προσωπικής γνώμης.

Τα συνταγματικά αυτά κατοχυρωμένα δικαιώματα οι εκπαιδευτικοί τα ασκούν όχι για να αυθαιρετούν στο μάθημά τους, ούτε για να επιβάλλουν τη γνώμη τους στους μαθητές, αλλά για να απαντούν σε πιθανές απορίες, ερωτήσεις των μαθητών και για να δημιουργούν, μέσα σε ένα κλίμα επιστημονικής και παιδαγωγικής ευθύνης, γόνιμους προβληματισμούς στην τάξη με στόχο τη δημιουργία ελεύθερων, κριτικά σκεπτόμενων και ενεργών πολιτών.

Απαιτούμε από τον Διευθυντή Β/θμιας Εκπαίδευσης Ν. Σερρών την άμεση παύση της προκαταρκτικής διαδικασίας σε βάρος της συναδέλφου μας, που στηρίζεται σε ανώνυμες καταγγελίες. Η έκφραση προσωπικής άποψης δεν αποτελεί πειθαρχικό παράπτωμα. Ας αναλογιστεί ποιο παιδαγωγικό κλίμα δημιουργείται στα σχολεία, όταν καλούνται μαθητές να δώσουν μαρτυρία για την καθηγήτριά τους με αφορμή ανυπόστατες κατηγορίες ή τι θα σκεφθούν για την πολιτική κατάσταση της χώρας τους, όταν γνωρίζουν ότι η καθηγήτριά τους διώκεται για τις απόψεις της.

Απευθυνόμαστε, τέλος, στην ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και την καλούμε να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες για να σταματήσει αμέσως η προκαταρκτική έρευνα σε βάρος της συναδέλφου.

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ καλεί όλους τους συναδέλφους να αγωνιστούν ώστε :

• να διασφαλίσουμε την ελεύθερη έκφραση γνώμης στο πλαίσιο της παιδαγωγικής μας ελευθερίας,

• να υπερασπιστούμε τη συνάδελφο, που με τη στάση της τίμησε το ρόλο του δασκάλου,
• να μην επιτρέψουμε την ποινικοποίηση της παιδαγωγικής διαδικασίας.

13 σχόλια:

VaD είπε...

Ασε,Ευα μου,τάχω ζήσει,και οχι επί χουντας αλλά 79-81,ενα δειγμα μονο,τοπικός παραγοντας τότε θέλησε να μου κανει λογοκρισία στον πανηγυρικό που θα εκφωνούσα,φυσικά αρνήθηκα και τα μάζεψε μετά...τι να λεμε τώρα,αυτοι δεν αλλαζουν με τίποτα...

Ανώνυμος είπε...

Όσο δεν αντιδρά έντονα η εκπαιδευτική κοινότητα, τα απαράδεκτα αυτά φαινόμενα θα συνεχίζουν να υπάρχουν.
Άκου να "εισβάλλουν" στα σχολεία και στις τάξεις οι διάφοροι παράγοντες λες και είναι τσιφλίκια τους!

Ανώνυμος είπε...

1984,Νοέμβρης,γιορτασμός Πολυτεχνείου, σε επαρχιακό σχολείο στην Ελλάδα. Ετοιμάσαμε τη γιορτή δουλεύοντας με τα παιδιά απογεύματα,στον ελεύθερο χρόνο μας,με έκθεση φωτογραφίας, καλλιτεχνικό πρόγραμμα απ΄την ορχήστρα των παιδιών , απαγγελίες, πλούσιο περιεχόμενο

Την επομένη, 18 Νοέμβρη φαρδιά πλατιά καταγγελία του...μαθητικού συμβουλίου,εναντίον μου για..."κομματική προπαγάνδα" στο σχολείο. .Ακολούθησαν καταγγελίες τοπικής επιτροπής συγκεκριμένου κόμματος και της ίδιας της σύνταξης της εφημερίδας. Ήταν φανερό ότι δε δίστασαν οι κομματάρχες να χρησιμοποιήσουν το ίδιο μαθητικό συμβούλιο που συμμετείχε στη διοργάνωση!

Για σκοπούς προπαγάνδας προσπάθησαν να στρέψουν τους μαθητές εναντίον του καθηγητή τους, ενώ το πρωί στο σχολείο δεν είχαν μάτια να με αντικρίσουν! Δηλητηρίασαν μια άριστη παιδαγωγική σχέση. Τα παιδιά μόνα τους ζήτησαν συγγνώμη και είπαν ότι δεν έγραψαν τέτοια ανακοίνωση!

Παλιά τους τέχνη κόσκινο. Μήπως οι Κουλίες και Βαρνάβηδες και Φαλάδες δεν έκαναν ακριβώς το ανάλογο με τους καθηγητές του Ριζοκαρπάσου και με καθηγητές άλλων σχολείων που προσπάθησαν να μεταδώσουν μηνύματα προσέγγισης με τους Τουρκοκύπριους; Δε λοιδόρισαν από τα ΜΜΕ συγκεκριμένους συναδέλφους;

Το αυγό του φιδιού επωάζεται όπου ιδέες ανθρωπιάς και προόδου καλλιεργούνται από ιδεολόγους εκπαιδευτικούς.

Ας το έχουμε υπόψη οι εκπαιδευτικοί και ας αντισταθούμε στον ακρωτηριασμό της σκέψης και της παιδαγωγικής ελευθερίας κι ας μην παρακολουθούμε απαθείς τέτοια φαινόμενα που αφθονούν τον τελευταίο χρόνο στον τόπο μας.

Ανώνυμος είπε...

Να προσθέσω βέβαια πως σε τραγική αντίθεση η δική μας οργάνωση εκπαιδευτικών συνεπικουρεί στη λογοκρισία και στη διαπόμπευση αυτών των μελών της, στα πλαίσια της κοντόφθαλμης ,κομματικής ,
συντηρητικής πολιτικής της...

Η ΟΛΜΕ εκφράζει μια παράδοση δημοκρατικών αγώνων, συμβαδίζοντας με τη δημοκρατική παράδοση και τη μακρά ιστορία του ελληνικού λαού κατά του φασισμού , της λογοκρισίας και των διώξεων ανθρώπων με βάση το φρόνημα. Εμείς;

Eva Neocleous είπε...

@VaD,

Βασίλη μου, πες ότι τότε ήταν ακόμα τα πρώτα χρόνια της μεταπολίτευσης, έβγαινε η Ελλάδα από μια δικτατορία και δεν είχε προλάβει ακόμα να εδραιωθεί η δημοκρατία.
Σήμερα όμως;
Να επιχειρούν να κάνουν κουμάντο στα σχολεία οι βουλευτές του ΛΑΟΣ και του κάθε ΛΑΟΣ...

Eva Neocleous είπε...

@Ανώνυμος
(9:08 π.μ.)

Νομίζω ότι υπήρξε άμεση αντίδραση τόσο από την τοπική ΕΛΜΕ αρχικά, όσο και από την ΟΛΜΕ στη συνέχεια.
Και σίγουρα, αν χρειαστεί θα προχωρήσει σε περαιτέρω ενέργειες η οργάνωση των καθηγητών.

Eva Neocleous είπε...

@Ανώνυμος
(7:14μ.μ.),

Η εμπειρία σου από το 1984 επιβεβαιώνει αυτά που λέει πιο πάνω ο Βασίλης.
Για τα δικά μας τώρα.
Η μεγάλη διαφορά βρίσκεται στο ότι η ΟΛΜΕ στηρίζει τη συνάδελφο και υπερασπίζεται την παιδαγωγική ελευθερία, ενώ στις περιπτώσεις που διασύρθηκαν φέτος συνάδελφοι στα σχολεία μας(είναι γνωστά τα παραδείγματα να μην τα επαναλαμβάνουμε), η δική μας ΟΕΛΜΕΚ δεν τους υπερασπίστηκε.
Αντίθετα βγήκε και το έκανε ο Υπουργός!
Και θυμόμαστε με ποιους συμπαρατάχθηκε τότε η Οργάνωσή μας.

kyriakos είπε...

:)

Meropi είπε...

Έλα Χριστέ και Παναγία μου, δεν το πήρα είδηση ότι έγινε κάτι τέτοιο. Ένα δείγμα φασισμού μου φάνηκε αυτό το περιστατικό. Οι βουλευτές εκλέγονται για να ασκούν νομοθετική εξουσία μέσα από τη Βουλή. Την εκτελεστική εξουσία μπορούν να την ελέγχουν και πάλι στη Βουλή με επερωτήσεις που απευθύνουν στους αρμόδιους Υπουργούς. Από πού και ως πού ο εν λόγω κύριος πήγε στο σχολείο και ζήτησε να ασκήσει εξουσίες που δεν είχε??

Eva Neocleous είπε...

@Kyriakos,
Δηλαδή;

@Meropi,
Πες τα Μερόπη μου κι εσύ που είσαι και νομικός.
Επιτρέπει τέτοιες παρεμβάσεις το Σύνταγμα; Ρητορικό το ερώτημα βέβαια.
Από πού κι ως πού!

Ανώνυμος είπε...

Εύα μου,
Σήμερα το είδα. Οι σκέψεις μου εκφράστηκαν από άλλους συναδέλφους, να μην τα επαναλαμβάνω. Πόσοι όμως συνάδελφοι μας μπορούν να σκεφτούν κριτικά και να καταλήξουν σ΄αυτά τα συμεράσματα που κατέληξαν οι αναγνώστες σου;Είμαστε πολύ λίγοι Εύα μου, πάρα πολύ λίγοι...
Φιλιά
Άντρη Χαραλάμπους

Eva Neocleous είπε...

Άντρη μου,
"για να γυρίσει ο ήλιος θέλει δουλειά πολλή"...
Τι σου λέω τώρα,
εσύ το ξέρεις πολύ καλά!
Συμμερίζομαι την απογοήτευσή σου,
όμως δεν έχουμε δικαίωμα να παραιτούμαστε.
Συμφωνείς;

Ανώνυμος είπε...

ΠΩΣ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ, ΑΛΗΘΕΙΑ, ΚΑΙ ΤΟ "ΑΥΓΟ ΤΟΥ ΦΙΔΙΟΥ" ΕΚΚΟΛΑΦΤΗΚΕ; ΚΑΙ ΔΕΙΧΝΕΙ ΜΕΧΡΙ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΦΤΑΣΕΙ Ο ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΣ [ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΟΣ] ΕΚΦΑΣΙΣΜΟΣ;
ΔΕ ΘΕΛΕΙ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΜΕ ΟΤΙ ΧΩΡΙΣ ΜΑΖΙΚΗ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΛΟΓΙΚΗΣ, ΑΥΤΑ ΘΑ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΖΟΝΤΑΙ. ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΑ "ΟΡΓΑΝΑ" ΤΩΝ ΚΥΠΡΙΑΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΕΝΩΣΕΩΝ, ΠΑΡΑΦΩΝΑ ΚΑΙ ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΑ ΗΧΟΥΝ ΑΠΟ ΚΑΙΡΟ ΚΑΙ ΣΕ ΠΟΛΛΑ!!!
ΖΩΗ ΝΑ 'ΧΟΥΝΑΙ, ΤΑ ΚΑΗΜΕΝΑ...
Σαρ.