26 Οκτ 2008

Περί Ιστορίας και άλλων...

Αγαπητή Εύα,

το μόνο που μπορώ πλέον να σχολιάζω μέσα σ’ αυτό τον τόπο που ζω, εργάζομαι και προσπαθώ να «συνδικαλίζομαι» είναι τα κωμικοτραγικά και ευτράπελα που βιώνω.
1.Ας αρχίσω με την «Ιστορία ο πόνος»: όσο προχωράμε στη διδασκαλία τόσο πιο πολύ πειθόμαστε για την πρόχειρη (επιεικής χαρακτηρισμός) απόφαση του Υπουργείου ημών να επιβάλει το νέο βιβλίο στην Κατεύθυνση.
Το σύστημα όμως ξέρει να μας «κουρδίζει», έτσι κι αλλιώς!
Και ξέρουν όλοι να μας «κουρδίζουν», έτσι κι αλλιώς!
Κι εμείς ξέρουμε από μόνοι μας να «κουρδιζόμαστε» έτσι κι αλλιώς!
Το στοίχημα είναι αν μπορούμε να ξεκουρδιστούμε μόνοι μας: στις 9 Σεπτεμβρίου 2008,το ΚΔΣ του ΣΕΚΦ παίρνει ΟΜΟΦΩΝΑ (εκλεγμένοι εκπρόσωποι όλων των κινήσεων ΟΕΛΜΕΚ) την απόφαση να εισηγηθεί, στο Υπουργείο (που σημειωτέον ζήτησε την άποψη της ΟΕΛΜΕΚ), ως λύση ανάγκης, όπως εφαρμοστεί και στην Κύπρο η πολιτική που ακολουθείται στο ελλαδικό εκπαιδευτικό σύστημα, σε ό,τι αφορά τα νέα βιβλία Ιστορίας για την Γ΄ Λυκείου. Στις 13 Σεπτεμβρίου η Γραμματεία της ΟΕΛΜΕΚ (εκλεγμένοι εκπρόσωποι όλων των κινήσεων) αποφασίζει κατά πλειοψηφία να απορρίψει το αίτημα του Συνδέσμου που αριθμεί περίπου το 1/3 των μελών της ως ετεροχρονισμένο! Για τις επόμενες αποφάσεις και την τροπή που πήραν τα πράγματα μέσα στο ΚΔΣ του ΣΕΚΦ και στη Γραμματεία ΟΕΛΜΕΚ δεν υπάρχει λόγος σχολιασμού, ήταν αναμενόμενα!
2. Πάντως, καλά τα νέα για τους διδάσκοντες: α. μείωση της διδακτέας ύλης (πρώτη επίσημη παραδοχή για το ότι κάτι δεν πάει καλά, αλλά τι; να δείτε πως θα φταίξουν οι εκπαιδευτικοί, γιατί δεν μπορούν να προσαρμόσουν το χρόνο τους) β. εξεταστέες είναι μόνο οι αράδες του διδακτικού εγχειριδίου, αφού τις αποκωδικοποιήσουμε γ. πηγές, παραθέματα του βιβλίου αξιοποιούνται προς απομνημόνευση και εξέταση πρόσθετων πληροφοριών δ. προχωράμε όλοι μαζί έχοντας πυξίδα το δειγματικό εξεταστικό δοκίμιο για τις Παγκύπριες Εξετάσεις.
3. Ο δύσμοιρος ο σύμβουλος Ιστορίας δε φτάνει που πασχίζει να ξεμπερδέψει τους συναδέλφους του διδάσκοντες, οι οποίοι πασχίζουν να ξεμπερδέψουν τους μαθητές τους, πασχίζει να ξεμπερδέψει και τους φροντιστηριούχους! Φίλε μου, εκτιμώ τις φιλότιμες προσπάθειες και την εργατικότητά σου, αλλά θα στο πω: τα΄θελες και τα΄παθες!
4. Εγώ οφείλω να ομολογήσω ότι ξαλάφρωσα! Ξεκαθάρισα στους μαθητές ότι τίποτα δεν έχει αλλάξει, εκτός από ένα βιβλίο. Έτσι κι αλλιώς γι’ αυτούς νέο θα ήταν!
5. Εν τω μεταξύ η κυπριακή κοινωνία και πολιτική ηγεσία του τόπου φροντίζει επιμελώς και την περιρρέουσα ατμόσφαιρα, έτσι ώστε να δημιουργούνται οι κατάλληλες προϋποθέσεις για καλλιέργεια των σύγχρονων εκπαιδευτικών στόχων (δημοκρατικότητα, σκεπτόμενος πολίτης, κριτική σκέψη, ανεκτικότητα κ.λπ.): εθνικιστικός παροξυσμός, κομματική πόλωση, μισαλλοδοξία, πατριδοκαπηλία, αφορισμοί και ό, τι άλλο προαιρείστε!
Θαυμάσια τα νέα!
Ειρήνη Ασιήκκαλη, 26/10/2008

Δεν υπάρχουν σχόλια: