Ο εκφοβισμός δε θα περάσει...
Το άρθρο που ακολουθεί δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα "Σημερινή", 5-02-2009.
Τα τηλεοπτικά δελτία ειδήσεων μετέδωσαν την είδηση "βόμβα" και μαζί μ΄αυτήν(σύμπτωση άραγε;) και τη νέα δήλωση του Αρχιεπισκόπου ότι " η Ιερά Σύνοδος ζητά να συμπεριληφθούν στην Επιτροπή για τα Αναλυτικά Προγράμματα της Ιστορίας και δύο Αρχιερείς".
Έντονα επικριτικές ήταν και οι δηλώσεις του βουλευτή της ΕΔΕΚ κ. Βαρνάβα.
Ποια είναι η αλήθεια:
Η συνάδελφος ετοίμασε με τους μαθητές της, στο μάθημα της Κοινωνιολογίας, ένα ερωτηματολόγιο για την τάξη της και στα πλαίσια προώθησης των 2 στόχων της χρονιάς.
1. Καινοτομία, δημιουργικότητα.
2. Καλλιέργεια κουλτούρας ειρηνικής συμβίωσης, αμοιβαίου σεβασμού και συνεργασίας Ε/Κ και Τ/Κ.
Το ερωτηματολόγιο δεν δόθηκε(θα δινόταν σήμερα αλλά λόγω αλλαγής στο πρόγραμμα αναβλήθηκε).
Ερωτήματα:
- Πώς η συγκεκριμένη εφημερίδα είχε από χθες το ερωτηματολόγιο, πώς ήξερε ότι θα κυκλοφορούσε σήμερα και τι είναι εκείνο που δε συνάδει με την προώθηση των στόχων του Υπουργείου;
- Πώς είναι σίγουροι ότι το εν λόγω ερωτημ. θα κυκλοφορούσε σε όλα τα σχολεία;
- Γιατί δεν αναφέρει η εημερίδα ότι αποδέχτηκε η ΟΕΛΜΕΚ τον υπό έμφαση στόχο, μετά από διάλογο με το Υπουργείο κι αφού μελέτησε και ενέκρινε και κείμενα της Λογοτεχνίας που τον προωθούν.
- Δεν είναι αυθαίρετη η ερμηνεία και ποιοτική αξιολόγηση των ερωτήσεων που έδωσε εκπαιδευτικός στην εφημερίδα;
- Από πότε η σχολική ζωή και δράση θα ελέγχεται και θα αστυνομεύεται;
Απόσπασμα από το δημοσίευμα, όπου δίνονται και το όνομα της Φιλολόγου, το σχολείο και
το ερωτηματολόγιο(εδώ έχουν αφαιρεθεί):
"Πολιτικά ερωτηματολόγια δόθηκαν σε μαθητές"
"Πολιτικά γκάλοπ άρχισαν στα σχολεία με στόχο τον εξωραϊσμό των Τουρκοκυπρίων και την υλοποίηση του στόχου του υπουργείου για επαναπροσέγγιση. Η αρχή έγινε από το Λύκειο ....., στη Λευκωσία, στο οποίο οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου κλήθηκαν να απαντήσουν σε ερωτηματολόγιο.
Όπως αναφέρεται στο ερωτηματολόγιο, αυτό «εντάσσεται στο μάθημα του φετινού στόχου του Υπουργείου Παιδείας που είναι η καλλιέργεια κουλτούρας ειρηνικής συμβίωσης, αμοιβαίου σεβασμού και συνεργασίας Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων, με στόχο την απαλλαγή από την κατοχή και την επανένωση της πατρίδας και του λαού μας». Υπενθυμίζεται ότι η υλοποίηση του φετινού στόχου του Υπουργείου Παιδείας είχε προκαλέσει έντονες αντιδράσεις στις τάξεις των εκπαιδευτικών, με αποτέλεσμα η Οργάνωση των Καθηγητών να αποτρέψει την υλοποίηση των σχεδίων του υπουργείου που προνοούσε οργανωμένη μετάβαση εκπαιδευτικών και μαθητών στα κατεχόμενα.
Στο ερωτηματολόγιο του εν λόγω Λυκείου επανέρχεται το θέμα της ανταλλαγής επισκέψεων με ερώτηση που είναι διατυπωμένη με τέτοιο τρόπο ώστε οι μαθητές να ταχθούν υπέρ.
Όπως δήλωσε στη «Σ» εκπαιδευτικός, τα ερωτήματα που υποβάλλονται για να απαντήσουν οι μαθητές είναι με τέτοιο τρόπο διατυπωμένα, ώστε οποιαδήποτε απάντηση δοθεί να εξαχθούν θετικά συμπεράσματα για τους Τουρκοκύπριους και να περάσει το μήνυμα ότι δεν ευθύνονται σε τίποτε για τα όσα ακολούθησαν της ανεξαρτησίας μέχρι το 1974 και εμμέσως επιρρίπτεται ευθύνη στους Ελληνοκυπρίους.
Το ερωτηματολόγιο ετοιμάστηκε από τη φιλόλογο του σχολείου ........ και εντάχθηκε στο πλαίσιο του μαθήματος της Κοινωνιολογίας. "
(Απόσπασμα από άρθρο στην εφημ. Σημερινή).
Για περισσότερα:www.sigmalive.com/simerini/news/social/120721
17 σχόλια:
ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΚΟΠΑΝΟΙ ΕΙΝΑΙ ΠΟΥ ΚΡΑΖΟΥΝ ΣΑΝ ΤΙΣ ΚΑΡΓΕΣ ΜΗΝΕΣ ΟΛΟΚΛΗΡΟΥΣ[ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΣΤΗΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ ΓΑΡ]! ΕΥΓΕΝΙΚΑ ΤΟΥΣ ΑΠΟΚΑΛΟΥΝ "ΑΝΤΙΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ"!
*
ΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΣΟΥ, ΕΥΑ, ΕΙΝΑΙ ΟΡΘΑ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΟΥ, ΑΛΛΑ ΜΕ ΠΟΙΟΥΣ "ΜΑΥΡΟΛΑΖΑΡΟΠΑΠΑΔΕΣ" ΘΑ ΚΑΝΕΙΣ ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ ΔΙΑΛΟΓΟ;
ΜΟΝΟ ΑΥΤΟΙ ΕΧΟΥΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΕΚΦΡΑΖΟΝΤΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΑ. ΜΟΝΟ ΑΥΤΟΙ ΚΑΤΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ, [ΚΑΙ ΤΗ ΧΩΝΟΥΝ ΒΑΘΙΑ ΜΕΣΑ ΣΤΗ ΓΗ, ΜΕ ΜΙΑ ΣΦΑΙΡΑ...], ΟΙ ΕΚΑΤΕΡΩΘΕΝ 'ΣΩΤΗΡΕΣ', ΟΙ ΕΚΑΤΕΡΩΘΝ ΟΠΑΔΟΙ ΤΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΥ ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΚΟΥ ΤΡΟΠΟΥ ΣΚΕΨΗΣ!
Η ΕΛΠΙΔΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΠΟΥ ΤΟΛΜΟΥΝ. ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΗ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟ.
ΚΑΙΝΑ ΜΕ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΤΕ ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΣΕ ΠΟΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ. ΤΗΝ ΣΕΒΟΜΑΙ ΑΠΕΡΙΟΡΙΣΤΑ!!!
Γ.Μ.
τι πίνει και δεν μας δίνει ο Αρχι...επίσκοπος?
Όσο για την καθηγήτρια μπράβο.
ευα και για να καταλάβω, τι είναι πρέπον? η επίρριψη ευθύνης στους Τ/Κ? ή θα χαλάσει το παραμύθι που γονείς πλασάρουν στα παιδιά...ή μάλλον πλύση εγκεφάλου καλύτερα. που οδηγούμαστε?
τελικά ξέρει κανείς να μας πει τι έλεγε το ερωτηματολόγιο ;
@ Γ.Μ.
@ stelio,
δέστε εδώ για το ερωτηματ. και το όνoμα της συναδέλφου:
http://www.sigmalive.com/simerini/news/social/120721
Θεωρώ ότι αυτό αφορά τους μαθητές(που το διαμόρφωσαν) και την εκπαιδευτικό.Η δημοσιοποίησή του πριν ακόμα γίνει εξυπηρετεί άλλες σκοπιμότητες.
Έτσι,παρόλο που έχω πληροφορίες και για το πώς διέρρευσε, δεν πρόκειται να τις κοινοποιήσω.Θέση αρχής.
@ fairyland,
υπάρχει μια γενικότερη σύγχυση για το τι είναι"πρέπον".Εξαρτάται από το ποιος,πώς, γιατί,τις συνθήκες, την "περιρρέουσα" ατμόσφαιρα κ.λπ.
μάλλον απο κάποιο μαθητή...
να πω ότι συμφωνώ με τον υπουργό ότι το ερωτηματολόγιο είναι όντως, ερασιτεχνικό. η αλήθεια είναι ότι όσο κι αν συμφωνείς με το καθηγητή οι ερωτήσεις είναι πράγματι ψιλοστημένες.
το φασιστάκια όμως γιατί ενοχλούνται ;
τα βιβλία ως έχουν σήμερα δεν έχουν στημένες ερωτήσεις ;
το δεύτερο αγαπητή εύα είναι ότι είναι ότι έχω την εντύπωση ότι θέτεις το όλο θέμα σε λάθος βάση.
επιτέλους αν κάποιοι συμφωνείτε με το στόχο πρέπει να φκείτε τζαι να τον υποστηρίξετε, όσο και τες μεθόδους που τελικά χρησιμοποιείτε.
το να κρύφκεσαι πίσω που ένα επιχείρημα: "μα είναι οι στόχοι της χρονιάς" , ακούγεται ακραία νομικίστικο και φαίνεται σαν να παίζεται τες πάπιες φορτώνοντας τα όλα στον υπουργό.
εν εκαταλάβατε ότι τον μόνο αξιόλογο υπουργό που είχαμε μάχουνται ο συνασπισμός των φασισταριών να τον φάσιν;
τζαι με το να χρησιμοποιείτε συνέχεια το επιχείρημα "μα τούτος εν ο στόχος του υπουργείου, εμείς τι φτάιμε" δεν βοηθάτε.
δηλαδή αύριο που το υπουργείο θα το αναλάβει πάλε καμιά κλαίρη, τζαι πει σας ο στόχος της χρονιάς είναι η επιστροφή στα ελληνοχριστιανικά ιδεώδη εννα πράξετε ανάλογα;
το θέμα δεν είναι αν συνάδει ή όχι με το στόχο. το θέμα είναι να σταθείτε τζαι να πείτε: εγώ ως εκπαιδευτικός, θεωρώ ότι τούτος ο στόχος εν σωστός για τους λόγους α, β και γ.
(signwmi pou grafw me agglikous alla to computer den exei ellhnikous)
eva pao piso 5 xronia otan imoun sxoleio kai lew makari na maas edinan kai emas auto to erotimatologio, alla distixos monos eprepe na erevniseis kai na matheis kai na prospathiseis na ertheis se epafi me tous t/k kai ola afta fisika eksosxolika.twra pou dinetai auti i eukairia na mathoun oi mathites kai na tous dwthei i eukairia na krinoun monoi tous kai oxi epireasmenoi apo tin oikogeneia, emfanizonte oi enoxlimenoi kai ksespoun pali se logomaxies ekei pou den eprepe kan na to skeftoun. distixos oi pleistoi mathites exxoun tin entiposi oti oi t/k einai mple i prasinoi.kairos na mathoun kai gia tis dikoinotikes diataraxes.oi ekpaideutikoi prepei to ipostiriksoun.
@fairyland,
δεν είναι εκεί το πρόβλημα.Κι ούτε έχει σημασία πώς διέρρευσε.Και γιατί να μη διαρρεύσει άλλωστε. Δεν ήταν και τόσο φοβερό. Ένα "ερασιτεχνικό", που λέει κι ο Υπουργός, ερωτηματολόγιο.Οι διαστάσεις που του έδωσαν(πρώτη η Σημερινή χθες και σήμερα όλοι οι υπόλοιποι) είναι ανησυχητικές.
Τι θέλουν δηλαδή να περιορίσουν - καταργήσουν την αυτονομία της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού;
Είναι υπέρ του Υπουργού που υπερασπίστηκε αυτή την αυτονομία και απάντησε σε κείνους που επέκριναν την φιλόλογο, γιατί δεν ενημέρωσε τους ανωτέρους της, γιατί δεν πήρε άδεια από το Παιδαγ. Ινστιτούτο, γιατί ...
Και τι δεν ακούσαμε σήμερα!
Τι θέλουν δηλαδή, να βάλουν κάμερες να παρακολουθούν τους εκπαιδευτικούς μέσα στην τάξη;
Η αυτονομία και η δημιουργική πρωτοβουλία ενώ αποτελούν ζητούμενα για το σύγχρονο σχολείο, από την άλλη θέλουν και σύγχρονες αντιλήψεις.Κι εδώ χωλαίνουμε.
Θα συμφωνήσω με τον Στέλιο.
Πρέπει να υπάρξει οργανωμένη απάντηση και από τη μερίδα των καθηγητών που υποστηρίζει τη μεταρρύθμιση.
Μεμονωμένα και με το να λένε κάποιοι ότι ακολουθούν την πολιτική του υπουργείου όχι μόνο δεν βοηθούν αλλά επκεντρώνουν περισσότερο τις βολές στο πρόσωπο του υπουργού.
Και τελικά φαίνεται ότι ο "κακός" της υπόθεσης είναι ο υπουργός ο οποίος δεν έχει καμία συμπαράσταση.
Πού είναι οι εκπαιδευτικές οργανώσεις ή οι καθγητές που αντιτίθενται στα σκοταδισμό και την πνευματική τρομοκρατία;
Επειδή οι φασίστες δεν αγαπούν την ποίηση, ας χαρίσουμε σε όσους διαβάζουν πορίσματα που "εκθέτουν" την ιστορία "μας", σε όσους μισούν την αλήθεια ως εξ επαγγέλματος, σε όσους μισούν τους ανθρώπους [και ΦΥΣΙΚΑ ΟΛΟΥΣ τους καθηγητές που κάνουν σκοπό του λειτουργήματός τους την εξυπηρέτηση της ελευθερίας, τη ειρήνης, της συνύπαρξης και της δικαιοσύνης]
αφιερώνω ένα από τα τελευταία ποιήματα του Γιώργη Παυλόπουλου:
Ένα κρίνο στην Κόλαση
Όταν ήμουν στην Κόλαση
είδα μέσα στη φωτιά
ν' ανθίζει ένα κρίνο.
Παρακάλεσα το Διάβολο που μ' έπαιρνε
να με αφήσει να το αγγίξω.
Στην Κόλαση μου είπε
δεν ανθίζουν κρίνα.
Η τιμωρία σου είναι
να νομίζεις πως βλέπεις κρίνα
μέσα στην αιώνια φωτιά
που σε αφανίζει.
[Από τη μεταθανάτια συλλογή "Να μη τους ξεχάσω", Κέδρος 2008]
Δυστυχώς και ο Ν. Αναστασιάδης σήμερα στη συνάντηση με τον υπουργό παιδείας επέλεξε να προβάλει το θέμα του συγκεκριμένου ερωτηματολογίου ενός και μόνου καουμπόυ ... εεε... σόρρυ καθηγητή σαν στοιχείο αφελληνισμού. Ελπίζω να είναι εξαίρεση γιατί ο ΔΗΣΥ μας εξέπληξε ευχάριστα με τη υπεύθυνη αντιπολίτευση
@ Στέλιο,
ίσως δεν κατάλαβες τα σχόλιά μου για το δημοσίευμα.Έλεγα ότι, αφενός η εφημερίδα παραπληροφορούσε γιατί το ερωτηματολόγιο δεν είχε δοθεί και αφετέρου ότι η συνάδελφος είχε κάθε δικαίωμα να κάνει το μάθημά της έτσι.Αν ανατρέξεις σε προηγούμενες αναρτήσεις μου, θα δεις ότι έχω υποστηρίξει τον στόχο και μάλιστα κατηγορούσα τον Υπουργό που υπαναχωρούσε. Ως εκ τούτου "δε φοβάμαι" να εκφράζω ελεύθερα τις θέσεις μου και να τις υπερασπίζομαι.
Δεν ξέρω αν είναι ο καλύτερος, όπως λες, αυτός ο Υπουργός, " Αρχή άνδρα δείκνυσι" αλλά είναι αξιέπαινος για τις χθεσινές δηλώσεις του για αυτονομία και ελευθερία των εκπ/κών.
Ως προς τα άλλα ζητήματα που θέτεις, τα λέμε ξανά.
Ας το πουν επιτέλους καθαρά όλοι αυτοί οι υπερπατριώτες, οτι δεν θέλουν επαναπροσέγγιση, δεν θέλουν λύση κι ότι προτιμούν να χαρίσουν το κατεχόμενο κομμάτι στη Τουρκία.
Τι τις θέλουμε τότε τις συνομιλίες;
Και μην ξεχνάς ότι εμεις οι "ναινέκοι" είμαστε μόνο ενας στους τέσσερεις...
@ Μιχάλη,
η ΟΕΛΜΕΚ, για τη Μ.Ε. που μας αφορά, απαρτίζεται από παρατάξεις(κομματικές πλην εξαιρέσεων) και αυτές αποτελούν αντανάκλαση των ιδεολογικών- πολιτικών αντιπαραθέσεων που διακρίνουν την πολιτική ζωή.Νομίζεις ότι είναι εύκολο να υπάρξουν συγκλίσεις και κοινή αντίδραση γι΄αυτό το θέμα;
Είναι ευνόητο ότι μερίδα καθηγητών επικρίνει τη συνάδελφο για το ερωματολόγιο και άλλοι εκπ/κοί επικροτούν.
Δεν είναι λίγοι κι εκείνοι που, λόγω της κομματικοποίησης και άλλων δυσλειτουργιών, έπαψαν να εμπιστεύονται την ΟΕΛΜΕΚ και απαξιώνουν γενικά το συνδικαλιστικό κίνημα, όπως λειτουργεί σήμερα.
@ Lexi_penita,
η έντονη κριτική δεν έγινε από τον Αναστασιάδη χθες αλλά από τα κόμματα της συμπολίτευσης(αυτό πρέπει να προβληματίσει το ΑΚΕΛ) και βέβαια τον Αρχιεπίσκοπο.
Η Εύα θέτει το ζήτημα σε σωστή βάση: ποιοι είναι υπέρ της αυτονομίας της σχολικής μονάδας και της ανάδειξης οτυ συλλόγου διδασκόντων σε πρωταγωνιστή αυτής;ΚΑΙ ΕΊΝΑΙ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΌ ΌΤΙ ο ίδιος ο τωρινός Υπουργός Παιδείας [σε πλήρη αντίθεση με τους περισσότερους προκατόχους του, αλλά και με σημερινούς υφιστάμενούς του στις Δ/νσεις, ΕΜΕ, ΠΛΕ κλπ] καλεί να προχωρήσει και να βαθύνει η Δημοκρατία και η Ελευθερία στα σχολεία, αλλά γίνεται στόχος επιθέσεων από εκπαιδευτικούς!!! Για τους στημένους θιασώτες και επαγγελματίες της "Αντιμεταρρύθμισης" είναι αναμενόμενο, βγάζουν μεροκάματο και εξουσίες από κάθε διασυρμό της Μεταρρύθμισης, τον οποίο συντονίζουν.
Πολλοί συνάδελφοι εκπαιδευτικοί 'η έχουν αηδιάσει από την πολιτική και δεν παρακολουθούν την πορεία των πραγμάτων. Ή δε μπορούν να παρακολουθήσουν τα πολλαπλά και ταυτόχρονα γεγονότα μέσα στα άγχη της καθημερινότητας. Ή προτιμούν τη σιωπή από φόβο [λεηλασία σιωπής κάνει ο εσμός της "Αντιμεταρρύθμισης"!]. Ή κλείνονται στο καβούκι τους [δικαιολογίες υπάρχουν]. Ή αδιαφορούν για την πορεία της Δημόσιας Δωρεάν [!] Εκπαίδευσης ως αγαθού και δικαιώματος [μολονότι εργάζονται σ' αυτή την πολύπαθη Δημόσια Εκπαίδευση]!!!
Ας ξαναδούμε την προσωπική μας στάση σε σχέση με όσα συμβαίνουν στη Δημόσια Εκπαίδευση και με την προσφορά μας στην κοινωνία!
Γιώργος Μύαρης
Νίκο,
κανένας δε θα παραδεχτεί ότι δεν είναι υπέρ της λύσης. Σημασία έχει ποια λύση και να είναι λύση που θα την ψηφίσει ο λαός.Οι χαρακτηρισμοί νομίζω είναι αχρείαστοι.
Γιώργο,
συμφωνώ μαζί σου.Χρειάζεται αγώνας πλέον για τα αυτονόητα. Ζούμε σε ένα σύγχρονο Ευρωπαϊκό κράτος με δημοκρατικούς θεσμούς.Αυτό φαίνεται να μην το έχουν αποδεχτεί κάποιοι.
Δημοσίευση σχολίου