30 Ιουν 2009

Προβλήματα με Explorer

Επειδή κάποιοι φίλοι παραπονέθηκαν ότι τον τελευταίο καιρό δεν μπορούν να δουν τις αναρτήσεις μου, αναδημοσιεύω σχετική ανάρτηση από το blog ΑΑΤΟΝ, που νομίζω θα φανεί χρήσιμη.(Ευχαριστώ για την άδεια αναδημοσίευσης).


Προβλήματα με Explorer

Νίκος Ράμμος, Α!μπε μπα blog! το Μπινελικοδρόμιο
Αρκετοί φίλοι με ειδοποίησαν για ένα πρόβλημα που συνάντησαν, προσπαθώντας να ανοίξουν το Blog μου με τον Internet Explorer.

Θα ήθελα να σας επιστήσω την προσοχή στο εξής:
Ο Internet Explorer, άσχετα αν για κάποιους είναι "αναντικατάστατος", δεν έχει την ευελιξία του Firefox, ειδικά όσον αφορά τα blogs. Κάποια widgets που χρησιμοποιούμε, τα διαβάζει είτε λάθος είτε αδυνατεί να τα επεξεργαστεί, με αποτέλεσμα, να μην φορτώνει το blog και στο τέλος να κλείνει βγάζοντας ένα μήνυμα σφάλματος.
Σε όλους λοιπόν εσάς που ασχολείστε με το blogging, είτε ενεργά ως bloggers είτε μη ενεργά, ως αναγνώστες δηλαδή, θα σας πρότεινα να έχετε στον υπολογιστή σας και τον Firefox οπωσδήποτε, για να μπορείτε να κάνετε τη δουλειά σας απρόσκοπτα, και δίχως σαχλά μηνύματα σφάλματος.
Όσοι δεν τον έχετε ήδη, μπορείτε να τον κατεβάσετε, πατώντας την παρακάτω εικόνα:

29 Ιουν 2009

"Η Λεμεσός τιμά τον Μάριο Τόκα"



Στην αγκαλιά του αγαπημένου του σχολείου...
Η Λεμεσός τιμά το άξιο τέκνο της
Με τα αποκαλυπτήρια γρανιτένιας πλάκας και την μετονομασία του Μουσικού Λυκείου Λεμεσού σε Μουσικό Λύκειο «Μάριος Τόκας», η Εφορεία Ελληνικών Εκπαιδευτηρίων Λεμεσού τιμά τη μνήμη του Λεμεσιανού μουσικοσυνθέτη Μάριου Τόκα.

Η όλη εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί σήμερα Δευτέρα, 29 Ιουνίου 2009 στις 20.00, στο χώρο του Λανιτείου Γυμνασίου, από όπου αποφοίτησε ο Μάριος Τόκας και σε αυτήν θα παρευρεθεί και ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας κ. Δημήτρης Χριστόφιας.

Σε διάσκεψη Τύπου στη Σχολική Εφορεία Λεμεσού, ο Αντιπρόεδρός της κ. Αδάμος Κόμπος ανέφερε πως η απόφαση για την τοποθέτηση της γρανιτένιας πλάκας έξω από την τάξη αποφοίτησης του Μάριου Τόκα, λήφθηκε τον Απρίλιο του 2008, μια μέρα μετά το θάνατό του, σε έκτακτη συνεδρία της Εφορείας Ελληνικών Εκπαιδευτηρίων Λεμεσού.


Η εκδήλωση θα ξεκινήσει με Αγιασμό από τον Μητροπολίτη Λεμεσού Αθανάσιο και θα ακολουθήσουν χαιρετισμοί από τον Πρόεδρο της Σχολικής Εφορείας Λεμεσού, τη Διευθύντρια του Λανιτείου Λυκείου Α’ και τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας.



Στη συνέχεια θα γίνει απονομή απολυτηρίων στους πρώτους απόφοιτους του Μουσικού Λυκείου «Μάριος Τόκας», επίδοση τιμητικής πλακέτας στον πατέρα του μουσικοσυνθέτη, κ. Κύπρο Τόκα, ενώ θα ακολουθήσει μουσικό πρόγραμμα από τη χορωδία του Μουσικού Λυκείου.

Τα αποκαλυπτήρια της γρανιτένιας πλάκας έξω από την τάξη αποφοίτησης του Μάριου Τόκα θα γίνουν από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και ακολούθως θα τελεστούν τα εγκαίνια του Μουσικού Λυκείου «Μάριος Τόκας».
(Πηγή:sigmaLive)






Από την τελευταία ολοκληρωμένη δουλειά του Μάριου Τόκα, το “Άσπρο μαντίλι ανέμιζε” , το καλοκαίρι του 2007, σε στίχους Κώστα Φασουλά και με τη φωνή του Βασίλη Σκουλά .
Άσπρο μαντήλι ανέμιζε

"Άσπρο μαντήλι ανέμιζε
κι από χαρά πετούσε
Τη μοναξιά της γκρέμιζε
την αύρα της σκορπούσε

Ανέβαινε ψηλά βουνά
κι άνθιζε στην κορφή τους
Κι όλα τ' αστέρια τ' ουρανού
τη θέλανε δική τους

Πού χάθηκε, πού πέταξε
πού κίνησε, πού πήγε;
Όσους γνωστούς κι αν ρώτησα
κανένας δεν την είδε

Τόσο βαθιά με πλήγωσες
φως μου στο πέρασμά σου
που νιώθω ακόμα στην ψυχή
το κάθε άγγιγμά σου

Έβλεπε όνειρα συχνά
που την τρομάζαν θεέ μου
πως ήταν -λέει- γιασεμί
στη μέση ενός πολέμου

Μια νύχτα που χαμήλωσαν
τα σύννεφα του κόσμου
έγινε άστρο της αυγής
και στεναγμός δικός μου."

(Για τον Μάριο δείτε και πρόσφατη ανάρτησή μου, με αφορμή την επέτειο του θανάτου του).

27 Ιουν 2009

Τα βρήκανε τελικά ΟΕΛΜΕΚ και Υπουργός Παιδείας!



Τα βρήκανε τελικά!
Υπουργός Παιδείας και ΟΕΛΜΕΚ αποδέχτηκαν τις προτάσεις της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής και ξαναέβαλαν τα μαχαίρια στα θηκάρια.
Η μεσολαβητική παρέμβαση του κ. Τορναρίτη υπήρξε καθοριστική και άκρως αποτελεσματική.
Κατάφερε δε να διαλύσει τα σύννεφα πολέμου που απειλούσαν το χώρο της Μέσης Εκπ/σης.
Η αποκατάσταση των σχέσεων επισφραγίστηκε με μια πρόσκληση σε γεύμα προς Α. Δημητρίου και Ε. Σεμελίδου, την οποία βεβαίως αποδέχτηκαν.
Συγχαρητήρια στον κ. Τορναρίτη!



Διαβάζουμε από τον τύπο:


"Σε χθεσινή έκτακτη συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας, παρουσία και του Γενικού Εισαγγελέα, αποφασίστηκε ή έγκριση των κανονισμών που κατέθεσε η Κυβέρνηση, σύμφωνα με τους οποίους το μέτρο για την εισδοχή των φοιτητών με διεθνείς εξετάσεις θα τεθεί σε ισχύ σε ένα χρόνο.



Η Επιτροπή αποφάσισε, ειδικά σε ό,τι αφορά τον Κανονισμό 4(α) ο οποίος ρυθμίζει την εισαγωγή ποσοστού υπεράριθμων φοιτητών στο Πανεπιστήμιο με διεθνείς εξετάσεις, ότι «δεν θα μπορούν να προσφερθούν θέσεις στην κατηγορία αυτή παρά μόνο, εάν υπάρξουν νέοι περί τούτου Κανονισμοί».

Όπως ανέφερε μετά το τέλος της συνεδρίας ο Πρόεδρος της Επιτροπής Νίκος Τορναρίτης, η Επιτροπή Παιδείας κατέληξε σε συγκεκριμένες και συγκροτημένες αποφάσεις με βάση τις οποίες καλείται, αφενός η ΟΕΛΜΕΚ «να αποσύρει άμεσα τα μέτρα τα οποία έχει εξαγγείλει» και αφετέρου το Πανεπιστήμιο «να αποσύρει άμεσα και βάσει της νομοθεσίας η οποία θα ψηφιστεί, τη μονομερή του απόφαση» για εφαρμογή ενός μέτρου το οποίο κατά τα άλλα συζητείται στη Βουλή.
«Έχουμε πει πολλές φορές ότι μονομερείς αποφάσεις και αποφάσεις που εγκλωβίζουν τους μαθητές δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτές από κανένα», είπε ο κ. Τορναρίτης.
Πρόσθεσε παράλληλα ότι «θα πρέπει πριν το 2009 τα μέρη να καταλήξουν σε ό,τι αφορά το συγκεκριμένο κανονισμό» καλώντας την ΟΕΛΜΕΚ η οποία διαφωνεί, όπως ανέφερε, «να καταθέσει προτάσεις» αλλά και τον Υπουργό Παιδείας να καλέσει τα μέρη σε συνεννόηση".

25 Ιουν 2009

"Η ΟΕΛΜΕΚ καταγγέλλει"


(Φωτ. sigmalive)

Word 10">

Φοιτητές με διεθνείς εξετάσεις σε ποσοστό 3% θα δεχθεί από φέτος το Πανεπιστήμιο Κύπρου, όπως αποφάσισε σήμερα η Σύγκλητος. Συγκεκριμένα και όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση, η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου, που συνήλθε σήμερα, αποφάσισε ότι δεν συντρέχουν πλέον οι λόγοι για περαιτέρω αναστολή της περσινής απόφασης και σεβόμενο τα συμφωνηθέντα, όπως αναφέρει, το Πανεπιστήμιο Κύπρου θα εφαρμόσει την απόφαση όπως συμφωνήθηκε στο Συμβούλιο Παιδείας και κατατέθηκε στη Βουλή από το Υπουργικό Συμβούλιο, δηλαδή σε ποσοστό 3%.

Η μονομερής αυτή ενέργεια προκάλεσε, όπως είναι γνωστό, θύελλα αντιδράσεων.Κόμματα, φορείς,Επιτροπή Παιδείας της Βουλής κ.λπ. έχουν εκφράσει την έντονη διαφωνία τους με την απόφαση αυτή και επικρίνουν τόσο τη Σύγκλητο όσο και τον Υπουργό Παιδείας για την απόφαση.

Το ΚΔΣ της ΟΕΛΜΕΚ συνήλθε σήμερα σε έκτακτη συνεδρία και αφού συζήτησε τις εξελίξεις, κατέληξε στις πιο κάτω αποφάσεις:


Απόφαση Κ.Δ.Σ. ΟΕΛΜΕΚ
στις 25 Ιουνίου 2009 για την απόφαση της Συγκλήτου του Πανεπιστημίου Κύπρου για εισδοχή σε αυτό με διεθνείς εξετάσεις (GCE)


Το Κεντρικό Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΕΛΜΕΚ, το οποίο συνήλθε σήμερα σε έκτακτη συνεδρία του, αφού μελέτησε τη χθεσινή απόφαση του Πανεπιστημίου Κύπρου για εισαγωγή σ’ αυτό μαθητών με πιστοποιητικά GCE, αποφάσισε τα εξής:

Καταδικάζει κατά τον πιο έντονο τρόπο τη χθεσινή απόφαση της Συγκλήτου του Πανεπιστημίου Κύπρου, η οποία αποτελεί μνημείο πρόκλησης και περιφρόνησης κατά της κυπριακής κοινωνίας και ιδιαίτερα κατά της Βουλής των Αντιπροσώπων.

Χθες η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Κύπρου απέδειξε ότι λειτουργεί πέρα από τις βασικές αρχές του δημοκρατικού πολιτεύματός μας και νιώθει ότι μπορεί ετσιθελικά να επιβάλλει στην κυπριακή κοινωνία τις δικές της αντιλήψεις. Χθες η Σύγκλητος απέδειξε ότι ούτε ήθος διαθέτει ούτε τον αναγκαίο σεβασμό προς τα συντεταγμένα όργανα της Πολιτείας μας.

Το ΚΔΣ καταδικάζει επίσης την όλη συμπεριφορά του Υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού, ο οποίος ουσιαστικά στην τελευταία συνεδρία της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής με τις δηλώσεις του προέτρεπε τη Σύγκλητο του Πανεπιστημίου να προχωρήσει στις μονομερείς της αποφάσεις. Για την απόφαση της Συγκλήτου τεράστια ευθύνη φέρει ο ίδιος ο υπουργός και οι όλοι χειρισμοί του.

Η ΟΕΛΜΕΚ καλεί την Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας στην αυριανή συνεδρία της να θέσει φραγμό στις μονομερείς και ετσιθελικές αποφάσεις της Συγκλήτου του Πανεπιστημίου. Θεωρούμε ότι η Βουλή των Αντιπροσώπων, σεβόμενη τον εαυτό της αλλά και τα δημοκρατικά θέσμια θα πρέπει να προχωρήσει στην ψήφιση του Κανονισμού Περί Εισαγωγής στα Δημόσια Πανεπιστήμια με Ειδικά Κριτήρια, παραπέμποντας έτσι το θέμα της εισαγωγής με διεθνείς εξετάσεις (GCE) σε διάλογο εντός του 2009 με την εμπλοκή όλων των μερών. Ο διάλογος θα πρέπει να ενταχθεί στα πλαίσια της διαμόρφωσης ενός ενιαίου συστήματος πρόσβασης και θα πρέπει να έχει συγκεκριμένο καταληκτικό χρονοδιάγραμμα.

Η ΟΕΛΜΕΚ θεωρεί ότι η όλη συμπεριφορά του Υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού και της Συγκλήτου του Πανεπιστημίου Κύπρου καταδεικνύει την πλήρη περιφρόνησή τους προς τις διαδικασίες του διαλόγου και του σεβασμού των εκπαιδευτικών εταίρων και αποφασίζει τα εξής:
1) Την αποχώρηση της Οργάνωσης και των εκπαιδευτικών από τις διαδικασίες της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης (Επιτροπές Αναλυτικών Προγραμμάτων και τα Συμβούλια Δημοτικής και Μέσης Εκπαίδευσης).
2) Την αποχώρηση από τη συζήτηση για το νέο Σχέδιο Αξιολόγησης
3) Την αποχώρηση από τις Επιτροπές για το Πρόγραμμα Προϋπηρεσιακής Επιμόρφωσης και την ανάκληση των αποσπασμένων Εκπαιδευτικών που είναι στο Πανεπιστήμιο Κύπρου.
4) Την αποχώρηση από το Επιστημονικό Συμβούλιο
5) Το Κεντρικό Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΕΛΜΕΚ, πριν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, θα πάρει συγκεκριμένες αποφάσεις και δυναμικά μέτρα που θα καταδεικνύουν τη θέληση της Οργάνωσής μας να μην αποδεχθεί τις μονομερείς και ετσιθελικές αποφάσεις της Συγκλήτου του Πανεπιστημίου Κύπρου, για τις οποίες βαρύτατη ευθύνη φέρει και ο Υπουργός της Παιδείας, όπως για παράδειγμα τη μη διεξαγωγή των ανεξετάσεων και κατατακτήριων εξετάσεων του Σεπτεμβρίου, την αποχή από τον καταρτισμό του Ωρολογίου Προγράμματος κ.ά.

Τέλος, το ΚΔΣ αποφάσισε να έχει επαφές με την Επιτροπή Παιδείας της Βουλής, την Παγκύπρια Συνομοσπονδία Γονέων, την ΠΣΕΜ, την ΠΟΦΕΝ, την ΠΟΕΔ, την ΟΛΤΕΚ και άλλους φορείς για συντονισμό του κοινού αγώνα με στόχο την αποτροπή της υλοποίησης της απαράδεκτης απόφασης της Συγκλήτου του Πανεπιστημίου Κύπρου.

Το ΚΔΣ θα συνέλθει την ερχόμενη Πέμπτη, για να εξετάσει την κατάσταση και να καθορίσει την περαιτέρω δράση του.

21 Ιουν 2009

"21 Ιουνίου, Παγκόσμια Ημέρα Μουσικής"




21 Ιουνίου Παγκόσμια Ημέρα Μουσικής


"Όταν ένα πάντα γίνεται απ΄allegro adagio,
λιώνουν και της θερμής καρδιάς τα εφύμνια
και της ζωής της τρέχουσας
η αθλιότητα όλη." Οδ. Ελύτης

Η Παγκόσμια Ημέρα Μουσικής καθιερώθηκε το 1982 με πρωτοβουλία του, τότε, Γάλλου υπουργού πολιτισμού Ζακ Λανγκ (Jack Lang), του Γαλλικού Υπουργείου Πολιτισμού και την αιγίδα του Δήμου του Παρισιού.

Η Γιορτή της Μουσικής, από το 1985, ξαπλώθηκε έξω από τα Γαλλικά σύνορα και η Αθήνα, 1η Πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης, με πρωτοβουλία της Μελίνας Μερκούρη, ήταν η πρώτη πόλη στην οποία η Γιορτή πραγματοποιήθηκε εκτός Γαλλίας. Στα πλαίσια της Γιορτής της Μουσικής πραγματοποιήθηκε το Rock in Athens, το πρώτο φεστιβάλ σύγχρονης μουσικής στην Ελλάδα, στο οποίο συμμετείχαν πολύ γνωστά, τότε, ονόματα.

Σήμερα η Παγκόσμια Ημέρα Μουσικής είναι ένα ευρωπαϊκό γεγονός, που διεξάγεται στις 21 Ιουνίου κάθε χρόνο σε 22 χώρες της Ευρώπης.(Πηγή:Βικιπαίδεια)
Αναλυτικό Πρόγραμμα για τις εκδηλώσεις στην Ελλάδα

19 Ιουν 2009

"Αυτή, την ονόμασαν Παγκύπρια Συνδιάσκεψη της ΟΕΛΜΕΚ"


Είναι αρχή ακόμα...

Παγκύπρια Συνδιάσκεψη Γενικών Αντιπροσώπων
18 Ιουνίου 2009

Πραγματοποιήθηκε σήμερα(18-6-2009) στη Λεμεσό, στο Mediterranean Hotel ηΤακτική Παγκύπρια Συνδιάσκεψη των Γενικών Αντιπροσώπων της ΟΕΛΜΕΚ.

Τα θέματα της ημερήσιας διάταξης :
1. Λογοδοσία του Κ.Δ.Σ. από την Πρόεδρο.
2. Οικονομική έκθεση του 2008.
3. Πορεία Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης.
  • Προτεινόμενο Σχέδιο Αξιολόγησης.
  • Ενιαίο Λύκειο – Ενοποίηση Μέσης και Τεχνικής Εκπαίδευσης.
  • Πορεία διαμόρφωσης των νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων.
4. Ομαλή έναρξη νέας σχολικής χρονιάς (Τακτική και τρόποι διεκδίκησης)
  • Επέκταση εργαστηριοποίησης.
  • Ολοκλήρωση του θεσμού του υπεύθυνου τμήματος με την εφαρμογή του και στη Β’ Γυμνασίου.
  • Αναδιάρθρωση του ωραρίου των Διευθυντών.
  • Σχολική βία και παραβατικότητα.
5. Προσωπικοί – Υπηρεσιακοί Φάκελοι Εκπαιδευτικών.

Στην αρχή των εργασιών της Συνδιάσκεψης κατατέθηκε πρόταση από τον Πρόεδρο της ΑΛΛΑΓΗΣ να συζητηθεί κατά προτεραιότητα και το θέμα της επέκτασης του ορίου αφυπηρέτησης των εκπαιδευτικών.Η πρόταση τέθηκε σε ψηφοφορία και από τους παρόντες Γ.Α.(142), από το σύνολο των 180 που όφειλαν να είναι εκεί, ψήφισαν 87 υπέρ, 45 κατά και 1 αποχή.
Υπέρ ψήφισαν οι κινήσεις ΑΛΛΑΓΗ, ΔΗΚΙ, Νέα Κίνηση και κάποιοι της Νέας Πνοής.
Κατά ψήφισαν οι κινήσεις Προοδευτική και Συνεργασία Καθηγητών και κάποιοι της Νέας Πνοής.


Το Προεδρείο

Η συνέχεια των εργασιών:

Έναρξη με το 2ο θέμα που προτάχθηκε.
Λογοδοσία του ΚΔΣ από την Πρόεδρο(1ο θέμα), τοποθετήσεις των κινήσεων και των Γ.Α. πάνω στα πεπραγμένα και ολοκλήρωσή τους μετά το γεύμα.
Από τη διαδικασία δεν έλειψαν οι εντάσεις και η ανταλλαγή διαπληκτισμών ανάμεσα σε ηγετικά στελέχη των κινήσεων που πρόσκεινται στα δύο μεγάλα κόμματα.Από συνδικαλιστική η αντιπαράθεση μετατράπηκε σε κομματική και οι τόνοι ανέβηκαν.
Στο μεταξύ πολλοί Γενικοί Αντιπρόσωποι έφυγαν και όσοι συνέχιζαν να παραμένουν, παρά το προχωρημένο της ώρας, δυσανασχετούσαν.
Ιδιαίτερα οι αντιπρόσωποι των κινήσεων που ψήφισαν να συζητηθεί το επίμαχο θέμα, οι οποίοι δεν έκρυβαν τη δυσφορία τους, αφού ήταν αναγκασμένοι να παραμένουν εκεί.

Και όταν ήρθε η ώρα, επιτέλους, να μπει το θέμα του 63ου για συζήτηση παρουσιάστηκε ένα σχέδιο απόφασης των τριών κινήσεων(ΑΛΛΑΓΗ, ΔΗΚΙ, Ν.Κίνηση), όπου εν ολίγοις καλούσε την ΠΣΓΑ να εξουσιοδοτήσει το ΚΔΣ να διεκδικήσει την προαιρετική αφυπηρέτηση στο 63ο. Το όποιο αποτέλεσμα θα συζητηθεί(έλεγε) σε μια μελλοντική συνδιάσκεψη(όπου θα κρίνει, αν θα το καταθέσει στον κλάδο προς έγκριση ή απόρριψη).
Η Προοδευτική αποχώρησε από την αίθουσα, αφού κατέθεσε τη διαφωνία της.
Η Συνεργασία Καθηγητών αρνήθηκε να συμπράξει στη διαδικασία παραχάραξης της βούλησης της βάσης των εκπαιδευτικών.Προειδοποίησε ότι, αν οι τρεις κινήσεις επέμεναν στην πρότασή τους χωρίς να ερωτηθεί ο κλάδος, θα αρνηθεί ακόμα και να συμμετάσχει στην ψηφοφορία.Πράγμα που έπραξε στη συνέχεια, αφού δεν έγινε αποδεκτή η πρότασή της.
Η Συνεργασία θεωρεί ότι, πέρα από το διαδικαστικό και ηθικό θέμα, οι λόγοι που οδήγησαν τον κλάδο να απορρίψει την επέκταση του ορίου αφυπηρέτησης εξακολουθούν να υφίστανται.

Στην ψηφοφορία που ακολούθησε:
70 ψήφισαν ναι,2 κατά και 2 αποχές.
Τόσοι μόνο είχαν απομείνει στην αίθουσα!

Απ΄ ότι φάνηκε μεθοδεύτηκε η έκβαση αυτή από τις τρεις κινήσεις.Ήταν άλλωστε το μόνο θέμα που ενδιέφερε(έστω κι αν δεν συμπεριλαμβανόταν στην ημερήσια διάταξη).Γι΄αυτό πήγαν, γι΄αυτό έμειναν μέχρι την ώρα της ψηφοφορίας.
Τα υπόλοιπα θέματα "συζητήθηκαν" με συνοπτικές διαδικασίες από τους ελάχιστους εναπομείναντες(Προοδευτική και Συνεργασία επανήλθαν στην αίθουσα), αφού οι περισσότεροι Γ.Α. των τριών κινήσεων ΑΛΛΑΓΗ, ΔΗΚΙ και Ν.Κ. μετά τη λήξη της ψηφοφορίας έφυγαν.
Τα τόσο σοβαρά θέματα της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, των τετραμήνων, της σχολικής βίας και παραβατικότητας, του σχεδίου αξιολόγησης κ.λπ. πέρασαν με "σχέδια απόφασης", χωρίς συζήτηση, χωρίς επεξεργασία.


Γιατί η απόφαση που λήφθηκε σήμερα από την πλειοψηφία συνιστά καταστρατήγηση της θέλησης του κλάδου:
Όπως είναι γνωστό ο κλάδος των καθηγητών στις 2 Φεβρουαρίου του 2006 αποφάσισε μετά από καθολική ψηφοφορία να απορρίψει με μεγάλη πλειοψηφία (60%) την πρόταση της κυβέρνησης για επέκταση του ορίου αφυπηρέτησης στο 63ο .
Οι κινήσεις που υποστηρίζουν την επέκταση του ορίου αφυπηρέτησης επανέφεραν το θέμα σε ΠΣΓΑ(18-10-2007). Και τότε Προοδευτική και Συνεργασία αντέδρασαν και απείχαν από την ψηφοφορία.
Σήμερα, για άλλη μια φορά, επαναλήφθηκε το ίδιο περίπου σκηνικό.
Κατά τη γνώμη μου μόνο η βάση των καθηγητών μπορεί να αποφασίσει.
Αν θέλει να αλλάξει την απόφασή της, έχει κάθε δικαίωμα να το κάνει.
Κάθε άλλη προσπάθεια συνιστά κατάφωρη παραβίαση της θέσης αυτής που εκφράστηκε με τον πλέον δημοκρατικό τρόπο!
Επίλογος
Θα ανέμενε κανείς να είναι η σημερινή συνέλευση παραγωγική και ουσιαστική, αφού η χρονιά που πέρασε είχε την τιμητική της στα εκπαιδευτικά θέματα.
Τελικά διαφάνηκε ότι δεν είναι αυτά τα φλέγοντα θέματα για την ΟΕΛΜΕΚ.
Κρίμα!
Λίαν συντόμως θα ακολουθήσει εκτενέστερη παρουσίαση της ΠΣΓΑ.

15 Ιουν 2009

"Στον Μάνο Χατζιδάκι που αγαπήσαμε"(Προσθήκη)



Κλείνουν σήμερα δεκαπέντε χρόνια από το θάνατο του μεγάλου Έλληνα συνθέτη
Μάνου Χατζιδάκι.
Μάνος Χατζιδάκις(23 Οκτωβρίου 1925- 15 Ιουνίου 1994)

Ό,τι έχω ιερό
"Να περιφρονώ τις συνήθειες των πολλών, τη λογική του κράτους και την "ηθική" των συγγενών μου.
Να αγαπώ με πάθος τους κυνηγημένους, τους ανορθόδοξους και τους αναθεωρητές".

Η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει
"Πάντα μ' απασχολούσε το γνωστό εμβατήριο όσες φορές τ' άκουγα.
Έλεγα μέσα μου, τι άραγες εννοεί; (...)
Σκέφτηκα, σαν κάτι να φωτίστηκε μέσα μου,
εφόσον η Ελλάδα δεν πεθαίνει ποτέ,
πάει να πει πως και ποτέ δεν θα αναστηθεί".

Για τις εθνικές γιορτές
"Παρελάσεις, εθνικόφρονα λογύδρια, παραστάσεις σχολικές κι άλλα παρόμοια ενισχύουν την ιδιότυπη φασιστική μας κληρονομιά.
Το περίφημον "πας μη Έλλην βάρβαρος".
Εθνικοί (α)κίνδυνοι
"Δε νομίζω ότι κινδυνεύουμε ως Έλληνες, αλλά ως Ελληνολάτρες".



Βιογραφικό

Ο Μάνος Χατζιδάκις γεννήθηκε στις 23 Οκτωβρίου του 1925 στην Ξάνθη. Ο πατέρας του ήταν από τη Κρήτη, από το Μύρθιο του Ρεθύμνου και η μητέρα του από την Αδριανούπολη. Το 1931 μετακόμισαν στην Αθήνα, όπου μεγάλωσε στο Παγκράτι.
Από την ηλικία των τεσσάρων ετών άρχισε να μελετάει πιάνο, ενώ από το 1940 έως το 1943 ανώτερα θεωρητικά με τον Μενέλαο Παλλάντιο, σημαντική μορφή της ελληνικής εθνικής μουσικής σχολής. Στο σχολείο είχε συμμαθητή τον Μίκη Θεοδωράκη.
Άρχισε μαθήματα μουσικής στο ωδείο, τα οποία όμως εγκατέλειψε μετά την Κατοχή.
Ο πόλεμος, η κατοχή και οι βιοποριστικές ανάγκες που δημιουργήθηκαν τον έκαναν να αλλάξει κατεύθυνση.
Δούλεψε σαν εργάτης στο ΦΙΞ, υπάλληλος στο φωτογραφείο του Μεγαλοκονόμου, νοσοκόμος… Σπούδαζε Φιλοσοφία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, ενώ γαλουχείτο από καλλιτέχνες και διανοούμενους της γενιάς του μεσοπολέμου (Σεφέρης, Ελύτης, Τσαρούχης, Γκάτσος, Σικελιανός).
Ακόμη γράφτηκε στη σχολή του θεάτρου Τέχνης του Κάρολου Κουν με σκοπό να γίνει ηθοποιός. Τελικά εγκατέλειψε την ιδέα αυτή για να παραμείνει συνεργάτης του Θεάτρου Τέχνης αλλά και του Εθνικού Θεάτρου, γράφοντας μουσική για πολλές αρχαίες τραγωδίες και κωμωδίες, καθώς και για έργα σύγχρονου ρεπερτορίου: Μήδεια, Εκκλησιάζουσες, Όρνιθες, Οθέλλος, Αντιγόνη, Λυσιστράτη, Βάκχες, Λεωφορείον ο πόθος, Ματωμένος Γάμος, Ευρυδίκη, Γυάλινος κόσμος, Απόψε αυτοσχεδιάζουμε κ.α. Έγραψε πολλά ελαφρά και λαϊκά τραγούδια.



Το 1948 επανέφερε στην επικαιρότητα το ρεμπέτικο τραγούδι με την περίφημη διάλεξη που έκανε στο θέατρο Μουσούρη. Έτσι τα έργα του "Έξι λαϊκές ζωγραφιές", "Πασχαλιές μέσα από τη νεκρή γη" και "Ο σκληρός Απρίλης του '45" υπήρξαν αφετηρία για την αναβίωση του λαϊκού μας τραγουδιού. Συνεργάστηκε και με τον Βασίλη Τσιτσάνη στο τραγούδι "Ο μήνας έχει δεκατρείς".
Ο Μάνος Χατζιδάκις δεν έγραψε μουσική μόνο για το θέατρο, αλλά και για το μπαλέτο και τον κινηματογράφο. Το 1949 ίδρυσε με τη Ραλλού Μάνου και το ζωγράφο Σπύρο Βασιλείου το Ελληνικό Χορόδραμα, με το οποίο και παρουσίασε τα τέσσερα μπαλέτα του: Μαρσύας(1949), Έξι λαϊκές ζωγραφιές (1950), Το καταραμένο φίδι(1950) και Ερημιά(1957).
Το 1953 με μια άλλη σειρά διαλέξεών του με θέμα τους σύγχρονους και κλασικούς συνθέτες, αποκάλυψε τους άγνωστους τότε Κόπλαντ, Προκόφιεφ, Σοστακόβιτς, Μενόττι, Μπερνστάιν κ.α. στο ελληνικό ακροατήριο που είχε απομονωθεί από τον υπόλοιπο κόσμο εξ αιτίας του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και των δύσκολων μεταπολεμικών συνθηκών.

Παράλληλα με το θέατρο, από το 1946 ο Μάνος Χατζιδάκις συνέθεσε μουσική για 80 ελληνικές και ξένες ταινίες: Στέλλα(1955), Ο δράκος(1956), America America(1963), Blue(1967), Ταξίδι του μέλιτος(1973) καθώς και μουσική για 2 ντοκιμαντέρ του Ζ.Κουστώ.
Το 1960 του απονέμεται το βραβείο OSCAR για τη μουσική της ταινίας του Ζυλ Ντασέν "Ποτέ την Κυριακή".
Δύο χρόνια αργότερα ανέβασε στην Αθήνα την "Οδό Ονείρων", παράσταση σταθμό για το ελληνικό μουσικό θέατρο σε σκηνοθεσία Σολωμού και σκηνικά Μ.Αργυράκη.



Στο διάστημα 1966-72 έζησε στη Νέα Υόρκη για εφοριακούς λόγους, ανακαλύφθηκε πως χρωστούσε 3,5 περίπου εκατομμύρια στο δημόσιο και επέστρεψε, όταν εξόφλησε το χρέος.
Εκεί έγραψε μερικά από τα σημαντικότερα έργα του, Ρυθμολογία (έργο για πιάνο), Ο μεγάλος ερωτικός (κύκλος τραγουδιών βασισμένος σε ποιήματα αρχαίων και νέων ποιητών) κ.α. Στην Αμερική ξεκίνησε και την εποχή της Μελισσάνθης, ένα μουσικό χρονικό της ζωής του.

Ο Μάνος Χατζιδάκις, προσωπικότητα πολύπλευρη και πολυδιάστατη. Εκτός από την σύνθεση, είχε και πολλές άλλες καλλιτεχνικές δραστηριότητες: ίδρυσε και διηύθυνε την Πειραματική Ορχήστρα Αθηνών(1964-67), το Πολύτροπο, ένα μουσικό καφενείο στην Πλάκα όπου παρουσίαζε τα έργα του, αλλά και τα έργα νέων ανθρώπων που ο ίδιος πρότεινε (1972), τον Μουσικό Αύγουστο στο Ηράκλειο Κρήτης (Φεστιβάλ 1979), τους Μουσικούς Αγώνες στην Κέρκυρα(1981), το Τέταρτο (πολιτιστικό περιοδικό 1982), την δισκογραφική εταιρία Σείριος (1985) από την οποία εκδίδονταν τόσο δικά του έργα όσο και έργα νέων και καταξιωμένων δημιουργών, που δεν έβρισκαν εύκολα διέξοδο στην εμπορική δισκογραφία, την Ορχήστρα των χρωμάτων (ορχήστρα συμφωνικής μουσικής, 1989) και τέλος, το 1975 έγινε διευθυντής των ραδιοφωνικών προγραμμάτων της ΕΡΤ, αλλά τα ανανεωτικά του σχέδια δεν βρήκαν πρόσφορο έδαφος και έτσι παραιτήθηκε ένα χρόνο μετά.

Φωτό από Όγδοο.gr

Το 1977 όμως επέστρεψε στην ΕΡΤ αναλαμβάνοντας αποκλειστικά το Τρίτο Πρόγραμμα.
Εκεί πραγματοποίησε το όραμα του, τα επόμενα πέντε χρόνια κατάφερε να τραβήξει την προσοχή μεγάλου μέρους κοινού, πράγμα δύσκολο για ένα τέτοιο σταθμό, αλλά και γενικότερα να δημιουργήσει σημαντικές νησίδες πολιτισμού.
Ο ίδιος δημοσίευσε τέσσερα βιβλία με ποιήματα και σχόλιά του: Μυθολογία, Μυθολογία Δεύτερη, Τα σχόλια του Τρίτου, Ο καθρέφτης και το μαχαίρι.
Η πηγαία έμπνευσή του, σε συνδυασμό με τη φροντίδα του για την ανάπτυξη και την απόδοση της μελωδίας, η σοβαρότητα των επιλογών του, ανάλογα με τα δεδομένα κάθε εποχής, αλλά και η διάθεσή του να "παίξει" με την αλήθεια της, σηματοδοτούν μια πορεία που αναμφισβήτητα αποτελεί κεντρικό σημείο αναφοράς για όποιον μπαίνει στον ίδιο δρόμο.
Πέθανε το απόγευμα της 15ης Ιουνίου του 1994.
Αποτελεί, αναμφίβολα, έναν από τους σημαντικότερους Έλληνες μουσικοσυνθέτες.

Για τον Μάνο Χατζιδάκι:
Επίσημο website
Βικιπαίδεια
Ορχήστρα των Χρωμάτων
Όγδοο.gr

Κεμάλ


*****
Χάρτινο το φεγγαράκι



*****
Όταν έρχονται τα σύννεφα


 ****


14 Ιουν 2009

"Αιέν ο κόσμος ο μικρός, ο Μέγας! "











Παλιά, όταν στην Κύπρο είχαμε αγροτική οικονομία, η εκτροφή του μεταξοσκώληκα και η παραγωγή μεταξιού αποτελούσαν μέσο βιοπορισμού για τον αγροτικό κόσμο.Σήμερα, εικόνες σαν και τις πιο πάνω, μπορεί να βρει κανείς σε σπίτια γιαγιάδων στα χωριά μας.Κι αυτό για να προσελκύουν τα εγγονάκια τους.
Νομίζω πως κατάφερα να "απαθανατίσω" φωτογραφικά το μικρό αυτό θαύμα της φύσης.

Και κάποιες πληροφορίες για το "κλάδωμα":
Το κλάδωμα του μεταξοσκώληκα
Μόλις ολοκληρωθεί η εκτροφή, οι μεταξοσκώληκες ανεβαίνουν στα κλαδιά για να πλέξουν το κουκούλι (βομβύκιο) τους, τη μεταξωτή φωλιά τους.
Ο μεταξοσκώληκας βγάζει από τους δυο μεταξογόνους αδένες του το μετάξι και με κατάλληλες κινήσεις του σώματός του πλέκει το κουκούλι. Το πλέξιμο γίνεται από έξω προς τα μέσα, σχηματίζοντας οκτάρια κι εκεί κλείνεται σε 50 ώρες περίπου.
Το κουκούλι αποτελείται από μια συνεχόμενη μεταξωτή ίνα με αρχή και τέλος.
Σε 5-10 ημέρες μετά το κλάδωμα ο μεταξοσκώληκας μεταμορφώνεται σταδιακά μέσα στο κουκούλι σε χρυσαλίδα. Στη συνέχεια η χρυσαλίδα μεταμορφώνεται σε πεταλούδα (ακμαίο), η οποία βγάζοντας ένα όξινο υγρό από το στόμα, ανοίγει μια μικρή τρύπα στο κουκούλι και βγαίνει έξω στην ελευθερία.
Το χρώμα της πεταλούδας είναι άσπρο, ενώ το πεπτικό της σύστημα είναι ατελές και δεν τρέφεται καθόλου. Οι πεταλούδες ζούνε 2-3 ημέρες και μοναδική τους αποστολή είναι το ζευγάρωμα και η ωοτοκία. Μετά αρσενικές και θηλυκές πεθαίνουν.
Έτσι ολοκληρώνεται ο βιολογικός κύκλος του μεταξοσκώληκα.
********
Το μετάξι
Στίχοι: Άλκης Αλκαίος
Μουσική: Σωκράτης Μάλαμας
Πρώτη εκτέλεση: Σωκράτης Μάλαμας

Γυάλινη πόλη κι ένας άνεμος αλάνι,
σκόνη στους πάγκους, στις βιτρίνες και στα ράφια,
γίναν τα τάστα της κιθάρας μου ξυράφια,
κι εσύ έχεις χρόνια να κατέβεις στο λιμάνι.

Σαν το διαμάντι το γυαλί μ' έχει χαράξει,
ήρθα και φεύγω μ' αδειανά τα δυο μου χέρια,
θέλει αστέρι μου ατέλειωτα νυχτέρια,
να γίνει η κάμπια χρυσαλίδα και μετάξι.

Μορφές αγίων σ' έναν τοίχο μαυρισμένο,
στον Ιορδάνη τους τα λόγια μου βαφτίζω,
βλέπω τα αρώματα, τα χρώματα μυρίζω,
κι όλο προσμένω σ' ένα πλοίο βυθισμένο.

Σαν το διαμάντι το γυαλί μ' έχει χαράξει,
ήρθα και φεύγω μ' αδειανά τα δυο μου χέρια,
θέλει αστέρι μου ατέλειωτα νυχτέρια,
να γίνει η κάμπια χρυσαλίδα και μετάξι.

Λερά σεντόνια σε δωμάτια νοικιασμένα,
Άργος, Μυκήνες, Σαντορίνη και Μαντείο,
όλη η ζωή μου καλώς ήρθες και αντίο,
σκόρπια στιχάκια σε πακέτα πεταμένα.

Σαν το διαμάντι το γυαλί μ' έχει χαράξει,
ήρθα και φεύγω μ' αδειανά τα δυο μου χέρια,
θέλει αστέρι μου ατέλειωτα νυχτέρια,
να γίνει η κάμπια χρυσαλίδα και μετάξι.

*******
Ζωές από μετάξι

Στίχοι: Τάσος Σαμαρτζής
Μουσική: Νότης Μαυρουδής
Πρώτη εκτέλεση: Μαίρη Έσπερ
Άλλες ερμηνείες: Ελένη Βιτάλη, Θεοδοσία Στίγκα

Αυτές οι νύχτες της σιωπής
Που όλοι φύγανε νωρίς
Με έχουν σημαδέψει
Και με αγάπες της στιγμής
Ποτέ δε μπόρεσε κανείς
Κορμί ψυχή να θρέψει

Ζωές από μετάξι στον αγέρα
Να κρέμονται στου χρόνου το σχοινί
Ζωές από μετάξι στον αγέρα
Σημαία κάθε μια μοναχική

Αυτά τα λόγια της ντροπής
Μοιάζαν τραγούδια εκδρομής
Που τα παιδιά ξεχάσαν
Κι έτσι χαθήκαμε κι εμείς
Στα σχολικά μιας εποχής
Που γρήγορα περάσαν

Ζωές από μετάξι στον αγέρα
Να κρέμονται στου χρόνου το σχοινί
Ζωές από μετάξι στον αγέρα
Σημαία κάθε μια μοναχική
Ζωές από μετάξι στον αγέρα
Να κρέμονται στου χρόνου το σχοινί.

*********

Λύχνος του Αλαδδίνου

Στίχοι:Νίκος Καββαδίας
Μουσική: Θάνος Μικρούτσικος
Εκτέλεση: Χάρης και Πάνος Κατσιμίχας

Την ανεξήγητη γραφή να λύσω πολεμώ
που σου χαράξαν πειρατές Κινέζοι στις λαγόνες.
Γυμνοί με ξύλινους φαλλούς τριγύρω απ' το λαιμό,
μας σπρώχναν προς την θάλασσα με τόξα οι Παταγόνες.

Κόκκαλο ρίξε στο σκυλί το μαύρο που αλυχτά
και στείλε τη "φιγούρα" μας στον πειρατή ρεγάλο.
Πες μου, πού βρέθηκε η στεριά στου πέλαου τ' ανοιχτά
και το δεντρί με το πουλί που κρώζει το μεγάλο;

Για το άστρο της Ανατολής κινήσαμε μικροί.
Πουλί, πουλάκι στεριανό, θάλασσα δε σου πρέπει!
Και σε που σε φυτέψαμε, παιδί, στο Κονακρί,
με γράμμα συμβουλευτικό της μάνας σου την τσέπη.

Του ναύτη δώσ΄του στη στεριά, κρεββάτι, και να πιεί.
- ΄Ολο τον κόσμο γύρισες, μα τίποτα δεν είδες...-
Μες στο μετάξι κρύβονταν της ΄Ιντιας οι σκορπιοί
κι έφερνε ο αγέρας της νοτιάς στην πλώρη άμμο και ακρίδες.

Σημάδι μαύρο απόμεινε κι ας έσπασε ο χαλκάς.
-Στην αγορά του Αλιτζεριού δεμένη να σε σύρω.-
Και πήδηξε ο μικρός θεός μια νύχτα, των Ινκάς,
στου Αιγαίου τα γαλανά νερά, δυο μίλια όξω απ' τη Σκύρο.

Μεσάνυχτα και ταξιδεύεις δίχως πλευρικά!
Σκιάζεσαι μήπως στο γιαλό τα φώτα σε προδίνουν,
μα πρύμα πλώρα μόνο εσύ πατάς στοχαστικά,
κρατώντας στα χεράκια σου το λύχνο του Αλαδδίνου.

11 Ιουν 2009

"Διώξεις εκπαιδευτικών για παιδαγωγικές δράσεις"


(Η αφίσα είναι από το blog Vassilis Petridis


Η alfavita.gr στο πλευρό της δασκάλας του 132ου Δ.Σ Αθηνών Στέλλας Πρωτονοταρίου



Όλοι οι εκπαιδευτικοί στο πλευρό της Στέλλας Πρωτονοταρίου!


Επιμέλεια: Χρήστος Κάτσικας, Ελένη Νικολαΐδου



Το Εκπαιδευτικό Ενημερωτικό Δίκτυο alfavita.gr καταγγέλλει απερίφραστα την ποινική δίωξη της συναδέλφου δασκάλας Στέλλας Πρωτονοταρίου, πρώην διευθύντριας του 132ου Δημοτικού Σχολείου. Η αφορμή για τη δίωξη αυτή ήταν μια σειρά θετικές δράσεις που πραγματοποιήθηκαν στο 132ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών με στόχο την εύρυθμη και αποτελεσματική λειτουργία του σχολείου, και οι οποίες συναποφασίστηκαν και εγκρίθηκαν από το Σύλλογο διδασκόντων του σχολείου.



Το 132ο Δ. Σχ. Αθηνών στεγάζεται στο σχολικό συγκρότημα της Γκράβας. Περισσότερο από το 75% των μαθητών του είναι αλλόγλωσσοι, προερχόμενοι από διαφορετικές εθνότητες. Λίγα χρόνια πριν η μαθητική διαρροή κινούνταν σε υψηλά επίπεδα, ενώ φαινόμενα ρατσισμού και ξενοφοβίας ήταν συχνά.



Η διευθύντρια του σχολείου, Στέλλα Πρωτονοτάριου και ο σύλλογος διδασκόντων αντιμετώπισαν συλλογικά το πρόβλημα, προχωρώντας σε μια σειρά παιδαγωγικών παρεμβάσεων, με στόχο την αντιστροφή της κατάστασης. Στα πλαίσια αυτά διοργάνωσαν μαθήματα ελληνικής γλώσσας σε μετανάστες γονείς και μαθήματα μητρικής γλώσσας σε αλλοδαπούς μαθητές (αλβανικής και αραβικής καταγωγής), εξέδιδαν τις ανακοινώσεις του σχολείου σε τρεις γλώσσες (ελληνικά, αλβανικά και αγγλικά ) και ανέλαβαν πλήθος άλλων πρωτοβουλιών με σκοπό πάντα την εξυπηρέτηση των μορφωτικών αναγκών των μαθητών τους.



Σύμφωνα με όλους όσοι μπήκαν στον κόπο να εξετάσουν τις παρεμβάσεις αυτές από την πλευρά των μαθητών, τα αποτελέσματα ήταν παραπάνω από ενθαρρυντικά. Η μαθητική διαρροή σχεδόν μηδενίστηκε, τα κρούσματα βίας εξαφανίστηκαν, οι μαθητές βελτίωσαν τις επιδόσεις τους και οι Έλληνες και μετανάστες γονείς ξεπέρασαν τις αναστολές και τις φοβίες τους και συμμετείχαν ενεργά στη ζωή του σχολείου.

Σήμερα, έναν και πλέον χρόνο μετά την απομάκρυνσή της από το 132ο Δημοτικό Σχολείο, η Στέλλα Πρωτονοταρίου διώκεται ποινικά, με μοναδικό μάρτυρα κατηγορίας τον τωρινό διευθυντή του σχολείου, επειδή παραχώρησε σχολικές αίθουσες για την πραγματοποίηση μαθημάτων μητρικής γλώσσας σε αλλόγλωσσους μαθητές το διάστημα 2005 – 2007, εκτός διδακτικού ωραρίου. Για συνδρομή στο ίδιο «έγκλημα» διώκεται και η δασκάλα που δίδασκε στα προγράμματα αυτά.



Διαβάστε λεπτομέρειες για το γεγονός και τα δεκάδες ψηφίσματα ΔΟΕ, ΟΛΜΕ, Δασκαλικών Συλλόγων και ΕΛΜΕ

Η δίκη θα γίνει στο Α΄ Μονομελές Πλημμελειοδικείο Αθηνών (2ο κτίριο, πρώην Σχολής Ευελπίδων), την Τρίτη 16 Ιουνίου 2009, στις 9 π.μ


ΘΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΕΚΕΙ!
Το άρθρο του Χρ. Κάτσικα που ακολουθεί (απόσπασμα) δημοσιεύτηκε στα Νέα, 9/6/2009
Τα Νέα



"Η Στέλλα Πρωτονοταρίου δεν είναι μόνη της. Την στηρίζουν οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες και δεκάδες διδασκαλικοί Σύλλογοι και Ενώσεις Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης που απαιτούν την παύση κάθε δίωξης εναντίον της, καθώς πιστεύουν ότι «η επίθεση που γίνεται στη συγκεκριμένη δασκάλα είναι επίθεση απέναντι σε κάθε σύλλογο διδασκόντων και κάθε εκπαιδευτικό που με τις παιδαγωγικές του πρωτοβουλίες ξεπερνάει την κρατική παιδαγωγική και παλεύει για την ικανοποίηση των μορφωτικών αναγκών όλων των μαθητών, ανεξάρτητα από την κοινωνική ή εθνική τους προέλευση."







7 Ιουν 2009

"Κύπρος και ευρωεκλογές"



Ευρωεκλογές,
επισημάνσεις,σχόλια, εκτιμήσεις...


Μπορεί να απομένουν λίγες ώρες ακόμα για να ανακοινωθούν τα επίσημα αποτελέσματα των ευρωεκλογών της 6ης Ιουνίου, ωστόσο έχουν γίνει ανεπίσημα γνωστά κι αυτό μας επιτρέπει να προχωρήσουμε σε κάποιες πρώτες εκτιμήσεις.

Σίγουρα δεν μπορεί να αγνοήσει κανείς το γεγονός ότι για πρώτη φορά στην ιστορία της Κυπριακής Δημοκρατίας παρατηρήθηκαν αυτά τα υψηλά ποσοστά αποχής(περίπου 40,60%).Θα πρέπει να γίνει μια προσεκτική ανάλυση(ηλικία, κ.λπ), προκειμένου να εξαχθούν για το συγκεκριμένο ασφαλή συμπεράσματα. Δεν μπορεί να ιδωθούν για παράδειγμα με τον ίδιο φακό εκείνοι που συνειδητά απείχαν(και είναι οι λιγότεροι) από εκείνους που αδιαφόρησαν και προτίμησαν την παραλία, όπως εύστοχα λέχθηκε.

Σε κάθε περίπτωση, έχουν τεράστια ευθύνη εκείνοι που δεν έπεισαν τους πολίτες για την αναγκαιότητα άσκησης του εκλογικού τους δικαιώματος. Και, αν λάβει κανείς υπόψη ότι είναι η δεύτερη, μόλις, φορά που κλήθηκαν οι κύπριοι να ψηφίσουν για ένα τόσο σημαντικό θεσμό, είναι ανησυχητική αυτή η αδιαφορία και απαξίωση.

Από το αποτέλεσμα καταδεικνύεται κι ένα άλλο συμπέρασμα που επίσης δεν πρέπει να αγνοηθεί: τα δύο μεγαλύτερα κόμματα, ΔΗΣΥ και ΑΚΕΛ, που στηρίζουν τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας στο κυπριακό και τάσσονται υπέρ της λύσης και της επανένωσης, αύξησαν τα ποσοστά τους .(Για το ΑΚΕΛ αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό, αφού ως κυβερνών κόμμα ,
θα έπρεπε να έχει κανονικά απώλειες). Παρά το γεγονός ότι τα κόμματα του κεντρώου χώρου κατάφεραν να στρέψουν την προεκλογική εκστρατεία στο κυπριακό και να μη συζητηθεί σχεδόν καθόλου η ευρωπαϊκή πορεία της Κύπρου. Αναρωτιόταν κανείς κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περίοδο, αν επρόκειτο για εθνικές εκλογές και όχι για ευρωεκλογές. Πόσο ενημερώθηκαν οι πολίτες αυτού του τόπου για τους ευρωπαϊκούς θεσμούς, για τη σημασία του ευρωκοινοβουλίου, για το ευρωπαϊκό γίγνεσθαι;

Απώλειες προσμετρούν τα κόμματα του ενδιάμεσου χώρου με εξαίρεση την ΕΔΕΚ. Τα κόμματα αυτά επεδίωξαν να μετατρέψουν την ψήφο για το ευρωκοινοβούλιο σε ψήφο διαμαρτυρίας κατά του «ενδοτικού» και «υποχωρητικού» Χριστόφια. Η ΕΔΕΚ πρόταξε ως αναγκαιότητα την εκλογή ευρωβουλευτή για να εκπροσωπείται η Κύπρος στη σοσιαλιστική ομάδα και τα κατάφερε. Διαφοροποιήθηκε από τον ξύλινο, διχαστικό λόγο των υπόλοιπων, κατέβαλε μια συστηματική υπερπροσπάθεια και πέτυχε να εξασφαλίσει μεγαλύτερα ποσοστά συσπείρωσης. Θα τολμούσαμε να πούμε ότι κέρδισε την έδρα «με το σπαθί της».

Για τη μεγάλη εκλογική ήττα του ΔΗΚΟ μίλησαν ήδη οι αξιωματούχοι του κόμματος. Πολλά γράφτηκαν σήμερα στον τύπο για τα αίτια. Είχαν, επίσης, από κάποιους προβλεφθεί αυτά τα αποτελέσματα, από τότε που με τόση δυστοκία, παρουσιάστηκε το συγκεκριμένο ψηφοδέλτιο του κόμματος. Είχε γραφτεί τότε ότι ήταν «ψηφοδέλτιο ήττας» και η ενέργεια αποσκοπούσε στην κατά κράτος «αποδόμηση» του Προέδρου του κόμματος. Πάντως αρκετά ενδιαφέροντα είναι τα όσα δήλωσε ο Υπουργός Εξωτερικών σήμερα σε συνέντευξή του στην Καθημερινή. Ποιος θα τα λάβει υπόψη του όμως;

Σημαντική μείωση των ποσοστών του(βουλευτικές εκλογές, αφού το 2004 δεν υπήρχε) είχε και το ΕΥΡΩ.ΚΟ. Ένα κόμμα που επένδυσε σε συνθήματα για το εθνικό θέμα και ευελπιστούσε στην προσέλκυση ψηφοφόρων από τον ΔΗΣΥ. Το κόμμα που διακήρυττε ότι θα απαιτήσει από την Ε.Ε. να μας λύσει το κυπριακό, λες και έχει η Ε.Ε. αυτό το θεσμικό ρόλο. Ευρωπαϊκό κόμμα μεν, αλλά ευρωπαϊκό πρόσωπο δεν κατάφερε προφανώς να προβάλει, γι΄ αυτό και το συγκεκριμένο αποτέλεσμα.

Οι Οικολόγοι εκφράζουν την ικανοποίησή τους για το αποτέλεσμα. Ένα κίνημα που στο εθνικό θέμα ταυτίζεται με το ΕΥΡΩ.ΚΟ και που δεν κατάφερε να πείσει για την εναλλακτική του πρόταση, πόσο δικαιολογείται να εισπράττει έτσι το αποτέλεσμα! Κανονικά θα έπρεπε να αξιοποιήσει την ψήφο διαμαρτυρίας των μη εφησυχασμένων πολιτών. Αυτών που απαξιώνουν το διπολικό σύστημα και την κυριαρχία των μεγάλων ή ακόμα των όσων αντιτίθενται στη νεοφιλελεύθερη, αντιλαϊκή πολιτική των ισχυρών πολιτικών σχηματισμών στην Ευρώπη. Αυτό έγινε και στην Ελλάδα, όπου οι Οικολόγοι(μάλλον εκλέγουν ευρωβουλευτή) είχαν μια ισχυρή παρουσία στην προεκλογική περίοδο και κέρδισαν και τους πιο «απαιτητικούς» πολίτες.

Αυτά εν ολίγοις. Εκτιμήσεις, αναλύσεις, αποτιμήσεις του εκλογικού αποτελέσματος θα ακολουθήσουν πολλές τις επόμενες μέρες. Σίγουρα τα πράγματα στον πολιτικό χώρο δε θα είναι όπως ήταν μέχρι και την 6η Ιουνίου.
Ας ευχηθούμε οι όποιες αλλαγές να γίνουν για το καλό αυτού του τόπου και των πολιτών του.

Και κάτι τελευταίο, από τους έξι ευρωβουλευτές οι δύο είναι γυναίκες, απ΄ ότι ως τώρα διαφαίνεται. Θετική εξέλιξη αυτή, αν λάβει κανείς υπόψη του ότι είναι συνήθως λιγότερες οι γυναίκες στο ευρωπαϊκό κοινοβούλιο από τους άντρες συναδέλφους τους .
Αξίζουν συγχαρητήρια, λοιπόν, στις δύο νεοεκλεγείσες, την κ. Θεοχάρους και την κ. Παπαδοπούλου.
Και βέβαια και σε όλους τους ευρωβουλευτές. Και καλή επιτυχία στο έργο τους.
Τους περιμένει πολλή δουλειά!
Εύα Νεοκλέους

Υστερόγραφο(9/6/2009):
Το πιο πάνω άρθρο δημοσιεύτηκε σήμερα στην ιστοσελίδα "Πολιτών Συμμαχία"
http://www.politonsymaxia.gr/?p=1100


Ευχαριστώ τη συντακτική ομάδα του αξιόλογου αυτού βήματος διαλόγου, για την τιμή που μου έκαναν.Το link της ιστοσελίδας βρίσκεται στους συνδέσμους του ιστολογίου μου(στην αριστερή στήλη).
http://www.politonsymaxia.gr/

1 Ιουν 2009

Παγκύπριες και Ιστορία Κατεύθυνσης

Στο μάθημα της Ιστορίας Κατεύθυνσης διαγωνίστηκαν οι υποψήφιοι το περασμένο Σάββατο.
Εύκολα και βατά τα θέματα, όπως είπαν οι ίδιοι οι μαθητές αλλά και συνάδελφοι που δίδαξαν το μάθημα.Μη αναμενόμενα, αφού άλλα είχαν θεωρήσει πιο πιθανά, είπαν και πάλι κάποιοι εκ των υποψηφίων.
Δεν είναι του παρόντος να προβούμε σε μια διεξοδική κριτική τοποθέτηση του εξεταστικού δοκιμίου(ακόμα οι απαντήσεις δεν έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Υ.Π.).
Ακροθιγώς μόνο κάποιες επισημάνσεις:
  • οι ερωτήσεις ήταν διατυπωμένες με σαφήνεια και δεν άφηναν περιθώρια παρερμηνείας
  • πολύ συγκεκριμένα ήταν και τα ζητούμενα(π.χ. στα κατατοπιστικά σημειώματα), έτσι ώστε να μην ξεφεύγουν οι μαθητές
  • θα έπρεπε να αφαιρέσουν οι θεματοθέτες τα θέματα των δύο διαγνωστικών, καθώς και του δοκιμίου της Β΄σειράς και ως εκ τούτου είχαν a priori κάποιους περιορισμούς στην επιλογή
  • υπήρχε διάχυτη η έγνοια(και καλώς υπήρχε) για το φετινό εξεταστικό δοκίμιο, μήπως αδικηθούν οι μαθητές και λειτουργήσουν ως πειραματόζωα κι αυτό ίσως επηρέασε στο να επιλεγούν εύκολα θέματα(και "ανώδυνα" θα έλεγα).
Για την ώρα ας επικεντρωθούμε στη βαθμολόγηση με προσοχή και αίσθημα ευθύνης κι ας έχουμε υπόψη μας ότι ήταν μια ιδιαίτερα δύσκολη χρονιά για τους μαθητές που επέλεξαν την Ιστορία Κατεύθυνσης αυτή τη σχολική χρονιά.
Θα επανέλθουμε...

Ακολουθεί το Εξεταστικό δοκίμιο(πηγή: ιστοσελίδα Υ.Π.)




ΠΑΓΚΥΠΡΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 2009

Μάθηµα: Ιστορία
Ηµεροµηνία και ώρα εξέτασης: Σάββατο, 30 Μαΐου 2009, 7:30 – 10:30

1. Το εξεταστικό δοκίµιο αποτελείται από πέντε (5) σελίδες και τρία (3) µέρη.
2. Να απαντηθούν ΟΛΕΣ οι ερωτήσεις και των τριών (3) µερών.

ΜΕΡΟΣ Α΄ (20 µονάδες)

A1. Να προσδιορίσετε αν το περιεχόµενο των ακόλουθων προτάσεων είναι σωστό ή λάθος, γράφοντας στο τετράδιο εξέτασής σας τη λέξη «σωστό» ή «λάθος», δίπλα στο γράµµα που αντιστοιχεί στην κάθε πρόταση:

α. Το 1925 η Κύπρος ανακηρύχθηκε επίσηµα βρετανική αποικία.

β. Ο πρόεδρος της Κυπριακής ∆ηµοκρατίας, Αρχιεπίσκοπος Μακάριος Γ΄, υπέβαλε τα δεκατρία σηµεία για τροποποίηση του συντάγµατος στον Τουρκοκύπριο αντιπρόεδρο Ραούφ Ντενκτάς.

γ. Η έκθεση Γκάλο Πλάζα έγινε αποδεκτή και από τις δύο πλευρές στην
Κύπρο.

δ. Οι ∆εκεµβριστές ήταν Ρώσοι αξιωµατικοί που εξεγέρθηκαν κατά του τσάρου Νικόλαου Α΄.

ε. Ο Κριµαϊκός Πόλεµος έληξε µε την ήττα και ταπείνωση της Οθωµανικής
Αυτοκρατορίας.

στ. Ο Θεόδωρος ∆ηλιγιάννης εισηγήθηκε «την αρχή της δεδηλωµένης».

ζ. Πρωτεργάτης της γερµανικής ενοποίησης ήταν ο καγκελάριος Βίσµαρκ.

η. Στην πολεµική τεχνολογία του Α΄ Παγκοσµίου Πολέµου χρησιµοποιήθηκαν για πρώτη φορά δηλητηριώδη αέρια και άρµατα µάχης.

θ. Ηγέτης της Οκτωβριανής Επανάστασης στη Ρωσία ήταν ο Αλέξανδρος
Κερένσκυ.

ι. Εισηγητής της πολιτικής “New Deal” ήταν ο Χάρυ Τρούµαν.

(10 x 1 = 10 µονάδες)

Α2. Κάθε µια από τις ιδιότητες της στήλης Β΄ αντιστοιχεί µε µια προσωπικότητα της στήλης Α΄. Να γράψετε στο τετράδιο εξέτασής σας τους αριθµούς της στήλης Α΄ και δίπλα από τον καθένα το γράµµα της στήλης Β΄ που αντιστοιχεί στη σωστή απάντηση.

(Προσοχή: ∆ύο προσωπικότητες της στήλης Α΄ περισσεύουν).



ΣΤΗΛΗ Α΄

1. Μαχάτµα Γκάντι
2. Γουστάβος Στρέζεµαν

3. Σερ Ρόναλντ Στορς

4. Σερ Γκάρνετ Γούλσλεϊ

5. Αθανάσιος Τσακάλωφ
6. Μάο Τσε-Τουνγκ
7. Αριστείδης Μπριάν

ΣΤΗΛΗ Β΄

α. Συνιδρυτής της Φιλικής Εταιρείας
β. Ιδρυτής της Λαϊκής ∆ηµοκρατίας της Κίνας
γ. Κυβερνήτης της Κύπρου κατά την εξέγερση
του Οκτωβρίου 1931.
δ. Ηγέτης του ινδικού αγώνα της
ανεξαρτησίας και υποστηρικτής της µη βίας.

ε. Γάλλος πολιτικός που συνέδεσε το όνοµά του

µε την ιδέα της ενοποίησης της Ευρώπης.
(5 x 2 = 10 µονάδες)

ΜΕΡΟΣ Β΄ (45 µονάδες)

Β1. Να γράψετε σύντοµα κατατοπιστικά σηµειώµατα για τα πιο κάτω, µε βάση τα ζητούµενα των παρενθέσεων:

α. «Ιερή Συµµαχία» (χρονικό πλαίσιο, οι δυνάµεις που την συγκροτούσαν,
σκοπός).
β. «Συνθήκη Ειρήνης της Λωζάννης (1923)» (συµβαλλόµενα µέρη,
περιεχόµενο συνθήκης, συνέπειες για τον ελληνισµό).

γ. «Συγκρούσεις Τηλλυρίας» (χρονικό πλαίσιο, γεγονότα, παρέµβαση του διεθνούς παράγοντα).

(3 x 5 = 15 µονάδες)

Β2. Σε ένα κείµενο 150 – 200 λέξεων να αναφερθείτε στην έκβαση της Ελληνικής Επανάστασης και να εξηγήσετε πώς η περιορισµένη εδαφική επικράτεια του πρώτου ελληνικού κράτους συνέβαλε στην ανάπτυξη της Μεγάλης Ιδέας. Στο κείµενό σας να εντάσσονται λειτουργικά και οι παρακάτω όροι / έννοιες:

Πρωτόκολλο Ανεξαρτησίας, εγγυήτριες δυνάµεις, σύνορα, αλυτρωτισµός.
(15 µονάδες)


Β3. Να γράψετε ένα κείµενο 150 – 200 λέξεων, στο οποίο να παρουσιάζετε τους λόγους ίδρυσης του Οργανισµού Ηνωµένων Εθνών (ΟΗΕ). Να αναφέρετε τα βασικά όργανα του ΟΗΕ και να εξηγήσετε πώς η διαδικασία λήψης αποφάσεων στο Συµβούλιο Ασφαλείας επηρεάζει την αποτελεσµατικότητα του Οργανισµού.

(15 µονάδες)



ΜΕΡΟΣ Γ΄ (35 µονάδες)

ΠΡΟΣΟΧΗ: 1. Ορθή είναι κάθε απάντηση που τεκµηριώνεται επαρκώς µε βάση στοιχεία από τις πηγές που παρατίθενται, καθώς και µε άλλα ιστορικά γεγονότα / στοιχεία.

2. Η αντιγραφή αυτούσιων χωρίων από τις πηγές, χωρίς περαιτέρω επεξεργασία τους, αξιολογείται µε µηδέν µονάδες.




Γ1. Ορισµένα από τα αιτήµατα του Στρατιωτικού Συνδέσµου

«Ο Στρατιωτικός Σύνδεσµος ποθεί όπως η θρησκεία µας υψωθεί στον πρέποντα ιερό προορισµό της, όπως η ∆ιοίκηση της χώρας καταστεί χρηστή και έντιµη, όπως η ∆ικαιοσύνη απονέµεται γρήγορα µε αµεροληψία και ισότητα προς όλους γενικώς τους πολίτες αδιακρίτως τάξης, όπως η Εκπαίδευση του Λαού καταστεί ωφέλιµη προς τον πρακτικό βίο και τις στρατιωτικές ανάγκες της χώρας […] και τέλος όπως ανορθωθεί η οικονοµία […], ώστε από τη µια ο σχεδόν φτωχός ελληνικός λαός ανακουφισθεί από τη βαριά φορολογία, την οποία ήδη καταβάλλει και η οποία ασπλάχνως κατασπαταλείται για τη διατήρηση πολυτελών και περιττών υπηρεσιών και υπαλλήλων, για χάρη της απαίσιας συναλλαγής και από την άλλη να καθοριστούν τα όρια, εντός των οποίων δύνανται να αυξηθούν οι δαπάνες για τη στρατιωτική προετοιµασία της χώρας και τη συντήρηση του στρατού και του στόλου σε ειρηνική περίοδο».

Ν. Ζορµπάς, Αποµνηµονεύµατα, Αθήνα 1925, σελ. 17 (διασκευή).

α. Να αναφέρετε πέντε (5) από τα αιτήµατα του Στρατιωτικού Συνδέσµου,
όπως διατυπώνονται στο πιο πάνω παράθεµα. (5 µονάδες)


β. Ένα αποτέλεσµα του Κινήµατος στο Γουδή ήταν η πρόσκληση του Ελευθέριου Βενιζέλου στην Αθήνα από την ηγεσία του Στρατιωτικού Συνδέσµου. Με βάση τις ιστορικές σας γνώσεις, να παρουσιάσετε τις συνταγµατικές και διοικητικές µεταρρυθµίσεις τις οποίες προώθησε ο Ελευθέριος Βενιζέλος, ως πρωθυπουργός, κατά το 1911-1912. (10 µονάδες)




Γ2.

Ι. Συµφωνία του Μονάχου

«Η διευθέτηση του προβλήµατος της Τσεχοσλοβακίας, η οποία έχει τώρα
επιτευχθεί, είναι – κατά τη γνώµη µου – µόνο το πρελούδιο (προοίµιο) για
µια µεγαλύτερη διευθέτηση, µε την οποία η Ευρώπη ολόκληρη µπορεί να
βρει την ειρήνη. Αυτό το πρωί είχα άλλη µια συνοµιλία µε το Γερµανό
Καγκελάριο Χερ Χίτλερ και εδώ είναι το έγγραφο το οποίο φέρει το όνοµά
του καθώς και το δικό µου [ο Τσάµπερλαιν, λέγοντας αυτό, ανέµιζε το
έγγραφο στο πλήθος, το οποίο τον επευφηµούσε]…»

∆ήλωση του πρωθυπουργού Νέβιλ Τσάµπερλαιν κατά την επιστροφή του από
το Μόναχο στο αεροδρόµιο Heston, στο Λονδίνο στις 30 Σεπτεµβρίου 1938.

Πηγή: http://en.wikipedia.org/wiki/Neville_Chamberlain (απόδοση στην
ελληνική).


ΙΙ.
«Ο διαµελισµός της Τσεχοσλοβακίας ισοδυναµεί µε µια ολοκληρωτική
υποταγή των δυτικών δηµοκρατιών µπροστά στην απειλή των Ναζί ότι θα
κηρύξουν πόλεµο. Μια τέτοια παραχώρηση δεν θα φέρει ούτε την ειρήνη
ούτε την ασφάλεια στην Αγγλία και στη Γαλλία. Αντίθετα, τοποθετεί αυτά τα
δύο κράτη σε µια κατάσταση πολύ πιο επικίνδυνη … Το να πιστεύουµε ότι
κερδίσαµε την ασφάλειά µας µε το να παραδίδουµε ένα µικρό κράτος στα
δόντια των λύκων είναι µια θανάσιµη ψευδαίσθηση».

∆ήλωση του Ουίνστον Τσόρτσιλ στον Τύπο µετά την υπογραφή της
Συµφωνίας του Μονάχου (Σεπτέµβριος 1938).

Πηγή: Β. Σκουλάτος, Ν. ∆ηµακόπουλος, Σ. Κόνδης, Ιστορία Νεότερη και
Σύγχρονη, τεύχος Γ΄, Γ΄ Ενιαίου Λυκείου, ΟΕ∆Β, Αθήνα 1999 (έκδοση ΙΑ΄),
σελ. 295.


α. Να παρουσιάσετε τις διαφορετικές εκτιµήσεις των δύο Βρετανών πολιτικών
σχετικά µε το αποτέλεσµα της Συµφωνίας του Μονάχου που προκύπτουν
από τα πιο πάνω παραθέµατα. (4 µονάδες)

β. Ποιος από τους δύο Βρετανούς πολιτικούς δικαιώθηκε από τα γεγονότα
του 1939; Τεκµηριώστε την απάντησή σας. (6 µονάδες)

Γ3. Απόσπασµα από οµιλία του Αρχιεπισκόπου Μακαρίου Γ΄ προς το Εθναρχικό
Συµβούλιο στις 17.5.1951.

«Ο αγώνας µας πρέπει να οργανωθεί, να συντονιστεί, να συνεχιστεί αδιάκοπος και αδιάλλακτος. Ούτε για µια στιγµή δεν πρέπει να µας απογοητεύσουν οποιεσδήποτε αντίξοες περιστάσεις. Η ξένη Κυβέρνηση µε πολλούς τρόπους επιδιώκει την απογοήτευση του Κυπριακού λαού… ∆εν παραγνωρίζουµε τις δυσκολίες και τα εµπόδια, τα οποία παρεµβάλλονται στο δρόµο προς την εθνική αποκατάστασή µας. ∆ύσκολος ο αγώνας και απαιτεί οργάνωση, επιµονή, πίστη. Σε κανένα από αυτά δεν θα υστερήσουµε και τίποτα δεν θα παραλείψουµε και θα κάνουµε τα πάντα για την επίτευξη της νίκης».

Άπαντα Αρχιεπισκόπου Κύπρου Μακαρίου Γ΄, τόµος Α΄, Λευκωσία 1991, σελ. 75 (διασκευή).


Με βάση το παραπάνω παράθεµα και αξιοποιώντας τις ιστορικές σας γνώσεις να απαντήσετε στα πιο κάτω ερωτήµατα:

α. Ποιες είναι οι δυσκολίες και τα εµπόδια που υπαινίσσεται ο Αρχιεπίσκοπος
Μακάριος Γ΄ ότι παρεµβάλλει η βρετανική κυβέρνηση στον κυπριακό αγώνα; (5 µονάδες)

β. Σε ποια διπλωµατική ενέργεια προέβη η κυπριακή πολιτική ηγεσία στο διεθνή χώρο το 1954, προκειµένου να προωθήσει το κυπριακό ζήτηµα; (5 µονάδες)